Gå til innhold

Dere som reiser mye og bruker solfaktor!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gitte_*
Skrevet

På fjorten dager, hvor mange flasker solfaktor regner man med å bruke da? Holder det med èn?

Takk for hjelpen! :smile:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ok:

Hvor mange personer?

Hvor ofte pleier du/dere å måtte smøre deg/dere?

Skal du/dere ligge pal i sola hele tida med minimalt med klær, eller skal dere ikke sole dere?

Litt vanskelig å svare på du.

Gjest Gjest_Gitte_*
Skrevet

Èn stk.

2 uker.

Bikini til og fra, men unngå de varmeste periodene.

Sorry, har aldri vært i syden før.. Ingen grunn til å være eplekjekk..

Gjest Gjest
Skrevet

For en person i to uker skulle det holde i massevis med én flaske av "normal" størrelse. Jeg kjøper bare en flaske i året, og klarer ikke bruke opp den engang, til tross for at jeg er småhysterisk og smører meg mange ganger daglig. Husk høy faktor, solen er sterkere jo nærmere ekvator man kommer.

Gjest Gjest_L
Skrevet

Har lett for å bli solbrent, men liker å sole meg. Pleier å ha med meg en med høy faktor (iallefall 20), en med faktor på ca 8 (brukes på byvandringer på bein og armer ol da jeg har litt mer klær enn bikini) og en til ansiktet på 25.

Trenger jeg mer solkrem handler jeg det på apotek eller lignende der jeg er, for en 2 ukers tur ville jeg vel trengt en til med litt høy faktor (15-20) mot slutten av oppholdet.

Sambo som tåler sol og som fort får farge pleier å ha en med faktor 8-10, evt låne ved behov. Kommer altså mye ann på hudtypen din og hvor ofte du må smøre deg.

Er helt sikkert mulig å få kjøpt mer solkrem der du er, men ta med noe hjemmefra, husk høy nok faktor da det er kjedelig å være solbrent på ferie. Bruk litt tid på å bygge opp fargen og så er det veldig kjekt med en god fuktighetskrem (det går det iallefall 1 flaske av for meg).

Skrevet

Jeg starter med høy faktor og går nedover ettersom fargen kommer. Så jeg har vel sikkert 3-4 kremer med meg (kjøper gjerne på Gardermoen og på apotek der jeg er).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...