Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Prikk
Skrevet

Er det vanlig å få kviseutbrudd når man bytter fra vanlig foundation til mineralfoundation? Jeg har byttet fra Shiseido sin pudderfoundation til Everyday Minerals pudder(foundation), og plutselig har det poppet frem et par kviser. :tristbla: Tilfeldig mon tro? Eller er det flere der ute som har fått kviseutbrudd av mineralsminke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde mineralsminke skulle være bedre for huden, fordi det var naturlig..?

Skrevet

Jeg har veldig sensibel hud, og får lett kviser..

Aldri hatt problemer everyday mineral, veldig fornøyd med produket :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm, når du sier det så har det poppet opp et par kviser hos meg også, som så og si aldri pleier å ha det. Jeg har bare prøvd EM (intensive) et par uker, skal prøve å være litt uten, også se om de dukker opp igjen når jeg bruker EM på nytt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg reagerte på silk dust finishing powder og mint concealer, men etter at jeg kuttet ut de har det ikke vært noe problem. Vet om noen som heller ikke tåler intensive formulaen, så kanskje du burde prøve en av de andre? Jeg er kjempefornøyd med EM, og bruker original glo og en sjelden gang semi-matte. Lykke til! :-)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fått haken ødelagt av ID Bare Minerals. Digre kviser, flere måneder nå, og nå røde arr over hele.

Ille. Aldri mer mineralsminke.

Skrevet

Jeg bruker også EM, har ikke merket noen kviser.. fikk derimot kompliment for huden/sminken min her om dagen, noe som er første gang har skjedd!

Gjest Gjest
Skrevet

Er jeg som skrev innlegg 4 også... Jeg bruker mint concealer, og som en annen skriver så kan det være den jeg har reagert på også. Skal prøve å være uten den også en stund. Jeg har prøvd original glo, men syns ikke den dekket nok (har rosacea med endel rød hud og synlige blodårer).

Skrevet

Hmm... jeg bestilte slike prøver nemlig, og da kjøpte jeg litt forskjellige typer. Den jeg prøvde i går, het "intensive" eller noe slik. Den fikk jeg to kviser av, og jeg ble VELDIG blank i ansiktet (jeg blir aldri så blank når jeg går uten foundation, eller når jeg bruker den gamle faste foundationtypen min) I tillegg så klødde det litt i huden, og jeg følte det var ekkelt å ha den på.

I dag har jeg prøvd en som heter "original glo foundation". Ingen kviser foreløpig, og mindre kløe. Men jeg har allikevel blitt litt blank i pannen og på nesen.

I morgen skal jeg prøve "matte foundation". :) Håper den holder huden min matt. Synes det er litt rart at min vanligvis matte, fine hud, reagerer med å bli blank av mineralfoundation. :klø: Men men.. Håper jeg finner en som passer!

Og en ting til: Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne ut hvilken farge jeg bør gå for! Hvordan finner jeg ut av det? De tre prøvene jeg har kjøpt hittil er: winged butter, medium og medium beige. Winged butter er litt for gul, medium er litt for rosa og lys, og medium beige er litt for rød og mørk. Men jeg må si at winged butter er nok den som ser mest naturlig ut. Jeg tror jeg har gylden hudtone. Jeg kler IKKE gullsmykker og gule klær, og blodårene under håndleddet mitt ser grønnaktige ut. Så lenge jeg ikke tar på for mye, ser winged butter ganske naturlig ut på meg. Betyr det at jeg har gultoner i huden?

Skrevet

EM inneholder ingenting som kan tette porer, så om du får utbrudd av produktene er det en reaksjon av noe slag.

Noen av EMs produkter inneholder ting som man lett kan reagere på, men foundationene er helt safe.

Ikke rart at ID gir utbrudd, den inneholder bismuth.. :)

Gjest *lucky*
Skrevet

Jeg fikk kviser av EM. Har også hørt om flere som har fått det. Jeg byttet til Glo og da forsvant kvisene.

Skrevet

Okay, helt nytt for meg :)

Men da er det vel en reaksjon på noe produktet inneholder, det skjer jo ikke rent sjelden.

Skrevet

Jeg bruker intensive golden medium og natural beige medium, men vil prøve glo. hva er forskjellen egentlig? vil ha en som dekker best, men samtidig ikke er for matte.?

har ikke fått noe utbrudd av noe slag, heldigvis, er veldig fornøyd med sminken.

Skrevet

Intensive er den som dekker mest med minst mengde. Original Glo er den formulaen som gir glød og er anbefalt for de med tørr hud. Alle kan selvfølgelig bruke den, bruker den selv.

Dekkevnen på denne skal egentlig være middels, men jeg synes den dekker alt den bør dekke.

Gjest bloblo
Skrevet
EM inneholder ingenting som kan tette porer, så om du får utbrudd av produktene er det en reaksjon av noe slag.

Noen av EMs produkter inneholder ting som man lett kan reagere på, men foundationene er helt safe.

Ikke rart at ID gir utbrudd, den inneholder bismuth.. :)

Men inneholder ikke også glo bismut? Forhandleren min mente at det ikke kunne være glo som har gitt meg en hel haug av småkviser, dog de kom etter bruk...

Skrevet
Men inneholder ikke også glo bismut? Forhandleren min mente at det ikke kunne være glo som har gitt meg en hel haug av småkviser, dog de kom etter bruk...

Joda, Glo inneholder også bismuth ja.

Gjest bloblo
Skrevet
Joda, Glo inneholder også bismuth ja.

Ok! Tror du da at glo kan være årsaken til den rene huden?? (jeg spør siden det høres ut som du har god peiling:)

Gjest bloblo
Skrevet
Ok! Tror du da at glo kan være årsaken til den rene huden?? (jeg spør siden det høres ut som du har god peiling:)

Skulle selvsagt være den URENE huden!!

Skrevet

Hehe;)

Ja, det er absolutt mulig. Det viser seg at 75% av de som bruker mineralmakeup reagerer på bismuth.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...