Gå til innhold

En bag i håndbagasje for to personer - to poser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å reise i morgen og i den forbindelsen ser verken jeg eller sambo noen vits i at han skal ha med seg en sekk på flyet, bagen min er stor nok. Men så kom jeg til å tenke. Både jeg og han har fylt opp posen med flytende ting, jeg greier sikkert å putte alt i en, men det blir knapt med plassen. Hvordan blir det da? Går det ann at vi har hver vår pose, men at det blir tatt med i en bag? De er jo så sære på alt for tiden så vet jo aldri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan vel bære posen sin gjennom sikkerhetskontrollen selv?

Skrevet
Han kan vel bære posen sin gjennom sikkerhetskontrollen selv?

Var det jeg også tenke, men jeg har vært i krangler med de vaktene før for dumme ting, så jeg vet jo ikke hvor dumme de kan være.

Skrevet
Var det jeg også tenke, men jeg har vært i krangler med de vaktene før for dumme ting, så jeg vet jo ikke hvor dumme de kan være.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at dere ikke kan ha med dere en pose hver?

Skrevet

Litt OT, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor folk på død og liv må ha med seg så mye flytende i håndbagasjen (når man han innsjekket bagasje da selvsagt)?

Hvor mye kosmetikk/hudpleie o.l trenger man egentlig i løpet av en flytur?

Personlig har jeg kun med lypsyl i håndbagasjen..

Skrevet

Jeg har alltid med meg det aller mest nødvendige i håndbagasjen, og det inkluderer undertøysskift, en ren topp, miniflasker med shampoo og balsam, miniparfyme og reisetannbørste og -krem. Så i tilfelle bagasjen min ikke dukker opp der jeg er.

Skrevet

Må si meg enig med wadjet. Jeg har med meg tannkrem, shampoo, deodorant, linseveske og våt(intim)servietter. Ting jeg må ha om evt baggasjen min skulle blitt borte.

Skrevet

Skjønner greia, men mye lettere å bare reise med Visa kort :fnise:

Skrevet
Skjønner greia, men mye lettere å bare reise med Visa kort :fnise:

Ikke når man skal på nerdeting og bruke alle pengene der, klær har vi ikke råd til da :fnise:

Skrevet

Jammen hvis det bare er sånn for sikkerhetsskyld ting, så trenger dere jo ikke hele toalettmappa. Hvis han f.eks bare tar med seg deodoranten gjennom sikkerhetskontrollen så er det da ingen som reagerer på det? Eventuelt hvis dere har én bag og du har en liten håndveske?

Gjest Gjest
Skrevet

Det går helt greit å ha med seg hver sin pose. Han legger den sammen med mobil, nøkler og jakke i sin kasse som kjøres gjennom røntgenmaskinen. Du sender veska for seg, og legger din jakke og pose i en egen kasse. Det går så fint så.

Skrevet (endret)

Nå er det vel strengt tatt ikke lov å bære andres baggasje/ ting gjennom tollen/sikkerhetsklareringen vel?

Endret av Reveal
Gjest Gjest
Skrevet
Nå er det vel strengt tatt ikke lov å bære andres baggasje/ ting gjennom tollen/sikkerhetsklareringen vel?

Om hun bærer en bag med en bok som er hans, hva skal da liksom vaktene "ta" henne for? "Nei beklager frøken, denne boken kan vi lukte at ikke er din". Om man prøver å bære med seg sin egen + en annens kvote med noe, så er det en annen sak, siden man da bærer dobbel kvote, men om man har med seg en bag med en annens ekstra undikk og tannkost, så er det ikke noe ulovlig i dette i det hele tatt. Hvordan skal vaktene se at det er en annens undikk og tannkost egentlig da?

Jeg har alltid med meg ting som jeg vil trenge samme dagen, som det vil være kjipt om forsvinner i kofferten. Det er ikke alltid det er butikker der man kommer som har åpent/selger det man trenger. Solkrem og slikt kjøper jeg heller aldri i utlandet, så det har jeg alltid med i håndbagasjen. Likeså med ekstra kontaktlinsevæske. Jeg har ikke lyst til å måtte kaste bort en dag på å lete etter butikk som selger det og det og det.

Skrevet

Nei, men man vil jo heller ikke få med to poser med flytende saker gjennom kontrollen om du er bare én. Så altså tar han sin pose selv igjennom, hun tar sin. Etterpå legger de begge i hennes bag. Helt lovlig, og ingen problemer!

Skrevet

Men er det noe problem at man har hver sin håndbagasje da? selv om det er pose? Det er jo gratis å ha med håndbagasje..

Men OM du har lyst å bære posen til din kjære i bagen er vel ikke det noe problem :ler:

Skrevet

skjønner ikke helt problemet jeg tror jeg...

på vei til flyplassen, har dere alt i din bag -

før sikkerhetskontrollen, der dere må ta ut posene uansett, tar dere ut posene og tar hver deres pose - alle har lov til å ha med seg en slik pose og det finnes ingen krav om at man må ha en egen bag som man putter tingene sine i etterpå.

Når dere er klarert gjennom sikkerhetskontrollen med hver deres, full lovlige og problemfrie poser, så putter dere begge posene i din bag. Hva dere gjør med deres kontrollerte og klarerte poser med flytende ETTER sikkerhetskontrollen, bryr de seg ikke om.

Kan liksom ikke se for meg at det vil komme en vakt etter dere etter klarering for å passe på at ikke han legger sin pose i din bag... hvorfor skulle de det liksom?

Skrevet

Ingen anelse, men jeg har møtt min del av kranglende sære vakter (heldigvis ikke mot meg) så jeg må jo bare spørre hvor kranglete de faktisk er ment til å være.

Men da får vel jeg bare være skikkelig rar i sikkerhetskontrollen og eie to ds'er i samme slengen hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...