Gjest Elize Skrevet 25. juni 2008 #1 Del Skrevet 25. juni 2008 Skal gifte meg til neste år og er på jakt etter en god dessert oppskrift som inneholder rabarbra. Har du en god oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momajoja Skrevet 25. juni 2008 #2 Del Skrevet 25. juni 2008 Da jeg leste overskriften til spørsmålet, tenkte jeg med en gang rabarbragrøt Men det er kanskje litt lite spenstig til en sånn type fest... ? Sist jeg laget den, hadde jeg oppi mango og aprikos og da, da ble den jo litt mer spennende, men kanskje ikke et bryllup verdig? Veldig enkelt dog: Kok rabarbra(og evt anna frukt om du ønsker det) i vann, gjerne sammen med en vaniljestang. Smak til med sukker og spe med potetmel til den får konsistensen til en suppe, den tykner mer når den kjølner. Server med fløte, krem eller vaniljekrem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 25. juni 2008 #3 Del Skrevet 25. juni 2008 Da jeg leste overskriften til spørsmålet, tenkte jeg med en gang rabarbragrøt Men det er kanskje litt lite spenstig til en sånn type fest... ? Sist jeg laget den, hadde jeg oppi mango og aprikos og da, da ble den jo litt mer spennende, men kanskje ikke et bryllup verdig? Veldig enkelt dog: Kok rabarbra(og evt anna frukt om du ønsker det) i vann, gjerne sammen med en vaniljestang. Smak til med sukker og spe med potetmel til den får konsistensen til en suppe, den tykner mer når den kjølner. Server med fløte, krem eller vaniljekrem Rabarnragrøt er veldig godt, men jeg er på utkikk etter noe litt mer spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 25. juni 2008 #4 Del Skrevet 25. juni 2008 Panna cotta med tilbehør av rabarbra i en eller annen form? Feks jordbær- og rabarbrasaus med mynte, eller limesyltet rabarbra. For en tredje smak og tekstur på tallerkenen kan man feks legge ved en hjemmelaget mandelkjeks, krumkake eller biscotti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 25. juni 2008 #5 Del Skrevet 25. juni 2008 jeg så på jamie oliver en dag her, suflè med rabarbragrøt inni og noe kremlignede opp etter de var stekt... er litt usikker på den, men det så godt ut^^ kom også over en variant av tilslørte bondepiker med rabarbragrøt istede for eplegreier, så veldig gost ut... det er jo mer en dessert da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #6 Del Skrevet 26. juni 2008 Rabarbrapai med vaniljeis ved siden av! NAM!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 27. juni 2008 #7 Del Skrevet 27. juni 2008 Trenger flere oppskrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannamor Skrevet 28. juni 2008 #8 Del Skrevet 28. juni 2008 http://www.jamieoliver.com/recipes/dessert...d_kinda_souffle fant oppskriften på den souffleen jeg skrev om tidligere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannamor Skrevet 28. juni 2008 #9 Del Skrevet 28. juni 2008 http://dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrif...-rabarbrasorbet fant enda en:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #10 Del Skrevet 29. juni 2008 Trenger flere oppskrifter. Når flere allerede har tatt seg bryet med å svare og gi deg forslag, kan det være en fin tanke å si et raskt "takk" før man ber om mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 20. juli 2008 #11 Del Skrevet 20. juli 2008 Når flere allerede har tatt seg bryet med å svare og gi deg forslag, kan det være en fin tanke å si et raskt "takk" før man ber om mer. Og når man skal kritisere andre for noe de har gjort, er det høflig å ikke være anonym "gjest". Regner med du er en av de som har svart meg, siden du er skriver dette, hvorfor skulle dette ellers bry deg. Men tusen takk til alle som har svart meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå