Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Hvorfor er lærere så utrolig negative? Alt - også det som er positivt - blir gjort så negativt. De skriver naivt og blåser opp bagateller, og ikke minst referer de til korte tilbakemeldinger de har fått fra foreldrene kanskje en gang.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har ikke hatt de samme erfaringene som deg. Jeg tror lærere er som folk flest: Noen positive, noen negative, noen midt imellom. Jeg har opplevd mange forskjellige lærertyper opp gjennom årene. Og jeg velger å huske alle de gode opplevelsene med lærere som bryr seg og som gjør sitt beste. Husk at lærer-elev-forholdet ikke går bare en vei. Det trengs to for å danse tango, som man sier.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har ikke hatt de samme erfaringene som deg. Jeg tror lærere er som folk flest: Noen positive, noen negative, noen midt imellom. Jeg har opplevd mange forskjellige lærertyper opp gjennom årene. Og jeg velger å huske alle de gode opplevelsene med lærere som bryr seg og som gjør sitt beste. Husk at lærer-elev-forholdet ikke går bare en vei. Det trengs to for å danse tango, som man sier. Vel. Jeg håper ikke lærere forventer at barn på 7-8 år skal danse tango med de....
jordbærsmask Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Hvorfor er foreldre så utrolig negative, vil jeg heller spørre. Syter og klager på lærere støtt og stadig. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Hvorfor er foreldre så utrolig negative, vil jeg heller spørre. Syter og klager på lærere støtt og stadig. Syter og klager vel ikke uten grunn heller....Har dessuten alltid vært positiv innstilt til de. Men de ser KUN problemer, problemer...aldri ett positivt ord. "Ja, der der så hun min sønn sitte hver dag hun kom på jobb....." Huff og huff så skrekkelig. Han plagde ikke andre barn. Men dette var ille. Og brev ble sendt etter at man sluttet på skolen som lærer. Feigt.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Syter og klager vel ikke uten grunn heller....Har dessuten alltid vært positiv innstilt til de. Men de ser KUN problemer, problemer...aldri ett positivt ord. "Ja, der der så hun min sønn sitte hver dag hun kom på jobb....." Huff og huff så skrekkelig. Han plagde ikke andre barn. Men dette var ille. Og brev ble sendt etter at man sluttet på skolen som lærer. Feigt. Lærer klager altså uten grunn, men det gjør ikke foreldre? Fint at man er så objektiv og ikke minst nyansert. Lykke til videre med en så generaliserende holdning.
jordbærsmask Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Syter og klager vel ikke uten grunn heller....Har dessuten alltid vært positiv innstilt til de. Men de ser KUN problemer, problemer...aldri ett positivt ord. "Ja, der der så hun min sønn sitte hver dag hun kom på jobb....." Huff og huff så skrekkelig. Han plagde ikke andre barn. Men dette var ille. Og brev ble sendt etter at man sluttet på skolen som lærer. Feigt. Hva er klagen fra læreren her? At h*n så en unge sitte et eller annet sted når h*n kom på jobb? Og utifra det mener du at du kan si at ALLE lærere er utrolig negative HELE tiden? Kjøss katta! Hvem er det som er mest negativ her da? Syns du skal være glad det er noen som gidder å utdanne seg til lærere jeg. Jeg hadde ikke giddet. 25-30 elever man skal holde styr på hvorav veldig få har lært et døyt om folkeskikk hjemme, og hvis foreldre tror at deres englebarn er den eneste læreren har ansvaret for. Får pepper for at man har så lang sommerferie av smålige misunnelige foreldre som egentlig bare er fly forbanna for at man må ha snørrungene hjemme selv. Dårlig lønn, lang utdanning med høy studiegjeld. Nei, jeg er ikke lærer selv, får si det for ordens skyld. Må tåle bank og trusler fra elever, uten å kunne så mye som å røre ungen (selv hadde gitt blankt faen og filleristet ungen), og uten at det får noen som helst konsekvens for den eleven. Hjemmeskolér ungen din da, hvis lærere går deg så på nervene! Men negative folk har det med å klage og klage uten å gjøre noe med det......
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Hva er klagen fra læreren her? At h*n så en unge sitte et eller annet sted når h*n kom på jobb? Og utifra det mener du at du kan si at ALLE lærere er utrolig negative HELE tiden? Kjøss katta! Hvem er det som er mest negativ her da? Syns du skal være glad det er noen som gidder å utdanne seg til lærere jeg. Jeg hadde ikke giddet. 25-30 elever man skal holde styr på hvorav veldig få har lært et døyt om folkeskikk hjemme, og hvis foreldre tror at deres englebarn er den eneste læreren har ansvaret for. Får pepper for at man har så lang sommerferie av smålige misunnelige foreldre som egentlig bare er fly forbanna for at man må ha snørrungene hjemme selv. Dårlig lønn, lang utdanning med høy studiegjeld. Nei, jeg er ikke lærer selv, får si det for ordens skyld. Må tåle bank og trusler fra elever, uten å kunne så mye som å røre ungen (selv hadde gitt blankt faen og filleristet ungen), og uten at det får noen som helst konsekvens for den eleven. Hjemmeskolér ungen din da, hvis lærere går deg så på nervene! Men negative folk har det med å klage og klage uten å gjøre noe med det...... Hehe, der sa du mye som jeg ikke har hatt mot til å si selv!
Far til 2 Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har motsatt erfaring. Der jeg har sett "problemer" har lærere sett positive muligheter. Der jeg har vært "kritisk" har lærer vært "avventende". Jeg tror jeg er streng, men jeg VET jeg ikke har like mye autoritet som læreren. Det positive ved det er at jeg fortsatt har en del å lære
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Hva er klagen fra læreren her? At h*n så en unge sitte et eller annet sted når h*n kom på jobb? Og utifra det mener du at du kan si at ALLE lærere er utrolig negative HELE tiden? Kjøss katta! Hvem er det som er mest negativ her da? Syns du skal være glad det er noen som gidder å utdanne seg til lærere jeg. Jeg hadde ikke giddet. 25-30 elever man skal holde styr på hvorav veldig få har lært et døyt om folkeskikk hjemme, og hvis foreldre tror at deres englebarn er den eneste læreren har ansvaret for. Får pepper for at man har så lang sommerferie av smålige misunnelige foreldre som egentlig bare er fly forbanna for at man må ha snørrungene hjemme selv. Dårlig lønn, lang utdanning med høy studiegjeld. Nei, jeg er ikke lærer selv, får si det for ordens skyld. Må tåle bank og trusler fra elever, uten å kunne så mye som å røre ungen (selv hadde gitt blankt faen og filleristet ungen), og uten at det får noen som helst konsekvens for den eleven. Hjemmeskolér ungen din da, hvis lærere går deg så på nervene! Men negative folk har det med å klage og klage uten å gjøre noe med det...... Har jeg sagt at alle lærere er negative hele tiden? Jeg kunne skrevet lærer i entall, men valgte å gjøre det litt mer nøytralt. Og kom ikke her å fortell meg at lærere har det så ille og får så mye kjeft. Jeg får kjeft på jobben omtrent hver dag, og skriver jeg noe galt, eller har et feil tonefall så er helvete løs. Lang utdanning?? Dårlig lønn?? Jeg er akadmiker og tjener like mye som sentralbordama på jobben. Og kritikken fra læreren gikk nettopp ut på at barnet var for snill og beskjeden, og gjorde som læreren sa - det er jo også ille. Verden er gal og lærerne er i stor grad med å gjøre den det. Håper de aldri mer fått ett lønnsøre i lønnsforhøyelse og ferie....jeg har ikke hatt ferie på flere år!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Har jeg sagt at alle lærere er negative hele tiden? Jeg kunne skrevet lærer i entall, men valgte å gjøre det litt mer nøytralt. Og kom ikke her å fortell meg at lærere har det så ille og får så mye kjeft. Jeg får kjeft på jobben omtrent hver dag, og skriver jeg noe galt, eller har et feil tonefall så er helvete løs. Lang utdanning?? Dårlig lønn?? Jeg er akadmiker og tjener like mye som sentralbordama på jobben. Og kritikken fra læreren gikk nettopp ut på at barnet var for snill og beskjeden, og gjorde som læreren sa - det er jo også ille. Verden er gal og lærerne er i stor grad med å gjøre den det. Håper de aldri mer fått ett lønnsøre i lønnsforhøyelse og ferie....jeg har ikke hatt ferie på flere år! Du fremstår fortsatt som den mest negative, så du kaster uansett stein i et glasshus... du kan knapt røre en finger uten at det singler. Du sier at du valgte å gjøre det mer nøytralt og generaliserte alle lærere? Utrolig idiotisk av en som påberoper seg å være akademiker. At du ikke har hatt ferie på flere år er jo strengt tatt ditt eget valg, da ALLE arbeidstakere har rett til fem års ferie hvert år. At DU får mye kjeft på jobben kan jeg godt forstå, grinete folk gjør gjerne det. Det er ikke lærerne som er med på å gjøre verden gal, i hvert fall ikke i noen større grad enn foreldre som hyler og skriker om hvor fælt det er å måtte forholde seg til barnas skole. Foreldrene mine sendte også med meg melding hjem om at jeg var beskjeden, altså ment som bekymringsmelding om hvorvidt jeg hadde det bra og trivdes på skolen. Heldigvis begynte ikke mine foreldre å hyle og bære seg over at de ble kritisert, men sendte melding tilbake at "neida, x er sjenert av natur, og liker skolen". Jeg spør igjen jeg; denne ene meldingen er nok til at du mener alle lærere er negative? Du kommer jo ikke med noen andre eksempler. Du har bare lett for å fyre opp?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Men de ser KUN problemer, problemer...aldri ett positivt ord. Jepp, her sier du at alle lærere er negative HELE TIDEN, så ja, det har du sagt! Til å være akademiker virker du utrolig lite intelligent.....
Gjest Screemy Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Lærere klager på elever, elevene klager på læreren, foreldre (som bryr seg) snakker med læreren! De av foreldrene som fortsatt klager på læreren etter endt samtale har kanskje en gunn for å klage....
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Ja, jeg sikkert den dummeste og grineste akademikeren dere noen gang har møtt....kanskje dere til og med møter meg i rl en dag. Jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen, det er sant. Men det bekymrer meg lite, da jeg som oftest får viljen min og vinner sakene. Foreldrene sendte melding hjem??? Og ang. beskjedenhet og å like skolen: beskjedenhet og at man liker skolen spiller da ingen rolle. Slik er mitt barn, men det er da ikke noe positivt.....
jordbærsmask Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 Lærere klager på elever, elevene klager på læreren, foreldre (som bryr seg) snakker med læreren! De av foreldrene som fortsatt klager på læreren etter endt samtale har kanskje en gunn for å klage.... Eller h*n er bare snurt for å ikke ha fått det som h*n ville.... Dette med at lærere kun er en pest og en plage, og foreldre og barn ALLTID har rett har gått for langt. Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvorfor dere fortsatt gidder å sende barna til skolen når lærerne er så ille.
absinthia Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 (endret) Har jeg sagt at alle lærere er negative hele tiden? Jeg kunne skrevet lærer i entall, men valgte å gjøre det litt mer nøytralt. Og kom ikke her å fortell meg at lærere har det så ille og får så mye kjeft. Jeg får kjeft på jobben omtrent hver dag, og skriver jeg noe galt, eller har et feil tonefall så er helvete løs. Lang utdanning?? Dårlig lønn?? Jeg er akadmiker og tjener like mye som sentralbordama på jobben. Og kritikken fra læreren gikk nettopp ut på at barnet var for snill og beskjeden, og gjorde som læreren sa - det er jo også ille. Verden er gal og lærerne er i stor grad med å gjøre den det. Håper de aldri mer fått ett lønnsøre i lønnsforhøyelse og ferie....jeg har ikke hatt ferie på flere år! Men jeg synes det er bra at lærere tar seg bryet med å si fra om de synes at barnet virker litt for stille og beskjedent.. det er så utrolig lett å overse dem. Jeg kan forstå deg dersom dette er noe læreren terper lenge på hver gang dere ses (sønnen min hadde en lærer som brukte halve foreldresamtalene til å snakke om hvor bekymret hun var for at han ikke sparket fotball og nektet plent å forstå at det var fordi han ikke var interessert.. og ikke fordi vi ikke brydde oss nok om ham..), men ikke dersom det har blitt nevnt et par ganger. Slike ting som du nevner her sto alltid i mine vurderingsbøker etter hvert halvår og læreren hadde helt rett i antagelsene sine om at jeg mistrivdes på skola.. denne læreren var forøvrig den eneste (på skola) som gadd å prøve å gjøre noe med problemet, selv om hun ikke akkurat lyktes i å få de andre elevene til å slutte å mobbe meg. Jeg er henne evig takknemlig i dag for at hun faktisk prøvde å gjøre en forskjell, i motsetning til den neste læreren jeg fikk som ble med på "moroa" og hang meg så mye ut at de andre elevene etterhvert begynte å reagere fordi han behandlet meg så dårlig. Dersom du ikke har tatt ferie på mange år, synes jeg kanskje at du skulle ta deg en ferie på et par uker nå.. det er vel bra for både deg og familien din. Endret 26. juni 2008 av absinthia
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 Har jeg sagt at alle lærere er negative hele tiden? Jeg kunne skrevet lærer i entall, men valgte å gjøre det litt mer nøytralt. Og kom ikke her å fortell meg at lærere har det så ille og får så mye kjeft. Jeg får kjeft på jobben omtrent hver dag, og skriver jeg noe galt, eller har et feil tonefall så er helvete løs. Lang utdanning?? Dårlig lønn?? Jeg er akadmiker og tjener like mye som sentralbordama på jobben. Og kritikken fra læreren gikk nettopp ut på at barnet var for snill og beskjeden, og gjorde som læreren sa - det er jo også ille. Verden er gal og lærerne er i stor grad med å gjøre den det. Håper de aldri mer fått ett lønnsøre i lønnsforhøyelse og ferie....jeg har ikke hatt ferie på flere år! Jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen, det er sant. Men det bekymrer meg lite, da jeg som oftest får viljen min og vinner sakene. 1. Du har sagt at alle lærere er negative hele tiden. 2. Det blit ikke mer nøytralt av å generalisere. 3. Er det en motsetning mellom at lærere får kjeft og at du får kjeft? Går det ikke an at flere yrkesgrupper får kjeft? 4. Er lønna bra og utdannelsen kort fordi du ikke tjener mer enn sentralborddama? 5. Jeg tviler på at læreren kjeftet fordi barnet gjordet det læreren sa. Det ligger nok mer bak enn du forteller. (Muligens fordi du ikke klarer å fokusere på annet enn at lærere er djevelens verk) 6. Ved å aldri gi lærere lønnsforhøyelse og ferie vil jo gjøre verden et bedre sted. *ironi* Tror du virkelig at vi får bedre lærere ved å gjøre yrket mindre attraktivt? 7. At DU ikke har ferie er vel ikke læreres skyld? 8. At du ikke er den skarpeste kniven i skuffen skjønner man når det viktigste for deg er å få viljen din! Beklager, men du får ingen sympati her i gården. Du fremstår som en veldig fordomsfull, korttenkt og lite empatisk person. Jeg håper virkelig at du ikke viser barnet ditt hva du mener om skolen/ lærerne, for det vil bare gjøre ting verre for dere alle.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #18 Skrevet 27. juni 2008 1. Du har sagt at alle lærere er negative hele tiden. 2. Det blit ikke mer nøytralt av å generalisere. 3. Er det en motsetning mellom at lærere får kjeft og at du får kjeft? Går det ikke an at flere yrkesgrupper får kjeft? 4. Er lønna bra og utdannelsen kort fordi du ikke tjener mer enn sentralborddama? 5. Jeg tviler på at læreren kjeftet fordi barnet gjordet det læreren sa. Det ligger nok mer bak enn du forteller. (Muligens fordi du ikke klarer å fokusere på annet enn at lærere er djevelens verk) 6. Ved å aldri gi lærere lønnsforhøyelse og ferie vil jo gjøre verden et bedre sted. *ironi* Tror du virkelig at vi får bedre lærere ved å gjøre yrket mindre attraktivt? 7. At DU ikke har ferie er vel ikke læreres skyld? 8. At du ikke er den skarpeste kniven i skuffen skjønner man når det viktigste for deg er å få viljen din! Beklager, men du får ingen sympati her i gården. Du fremstår som en veldig fordomsfull, korttenkt og lite empatisk person. Jeg håper virkelig at du ikke viser barnet ditt hva du mener om skolen/ lærerne, for det vil bare gjøre ting verre for dere alle. Tullprat. Hvorfor så jævla hårsår. Skal dere tvinge meg til å endre mening?? Dere får bare akseptere at dette er hva jeg mener. Jeg har møtt haugevis med andre foreldre med langt høyere krav til lærerne enn det jeg har. Folk som ikke tåler kritikk bør virkelig se seg om etter en annen jobb.. Dessuten har jeg et svært positivt inntrykk av skolen fra tidligere; jeg var alltid den flinkeste i klassen!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #19 Skrevet 27. juni 2008 Tullprat. Hvorfor så jævla hårsår. Skal dere tvinge meg til å endre mening?? Dere får bare akseptere at dette er hva jeg mener. Jeg har møtt haugevis med andre foreldre med langt høyere krav til lærerne enn det jeg har. Folk som ikke tåler kritikk bør virkelig se seg om etter en annen jobb.. Dessuten har jeg et svært positivt inntrykk av skolen fra tidligere; jeg var alltid den flinkeste i klassen! Det hadde vært fint om du kunne fortelle hva som er tullprat. Jeg har ikke tenkt å tvinge deg til noenting, jeg forteller deg kun mine synspunkter og hvorfor jeg mener det jeg mener. Ingen har sagt at du ikke kan ha høye krav til læreren, men du er fullstendig irrasjonell. Hvem er det som ikke tåler kritikk her? Det er visst deg, det. At du har et positivt inntrykk av klassen tidligere vises ikke akkurat i dine innlegg, for "ALLE lærere er negative og håpløse."
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #20 Skrevet 27. juni 2008 Tullprat. Hvorfor så jævla hårsår. Skal dere tvinge meg til å endre mening?? Dere får bare akseptere at dette er hva jeg mener. Jeg har møtt haugevis med andre foreldre med langt høyere krav til lærerne enn det jeg har. Folk som ikke tåler kritikk bør virkelig se seg om etter en annen jobb.. Dessuten har jeg et svært positivt inntrykk av skolen fra tidligere; jeg var alltid den flinkeste i klassen! Det innlegget du siterer til bærer jo ikke spor av hårsårhet, det bare påpeker punkter hvor du sier så totalt mot hva du tidligere har sagt i tråden. Tåler du ikke det, er det du som vitterlig er hårsår! Du evner ikke argumentere på en saklig måte, og da kan du ikke forvente sympati. Når du legger ut en slik negativ tråd som skjærer en hel yrkesgruppe over en kam, må du bare tåle å få motspill. Jeg forstår heller ikke helt hvor læreren vil med den meldingen han sendte, men hadde det vært meg, så ville jeg ringt han/henne og spurt (på en ordentlig måte selvsagt) hva h*n mente med den. I alle fall ikke hyle og bælje om at alle lærere er så negative pga et enkelttilfelle. Hvis du hadde en positiv innstilling til skolen før dette inntraff, har du jammen lav terskel for hvilke feil andre kan gjøre! Det er jo helt naturlig når man er helt feilfri selv.... Og hva har det med saken å gjøre at du var best i klassen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå