Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du skal prøve deg som nattevakt :) Men 7 netter på rad kan bli mye, da kan fort halve friuka gå til og "komme" seg igjen på. Men noen funker det for :)

Jeg jobber i en 64% nattstilling på et sykehjem og jobber da 10 netter i mnd, turnus. Har gått natt de siste 5 årene :) Er også et B menneske, men kjenner godt på kroppen og hodet hvis jeg går mangen netter på rad. En blir utrolig tung og sliten. Kortidshukommelsen svikter også etterhvert, iallefall her :fnise:

Viktig at du får sove mye før første nattevakt, snu døgnet så godt du kan. Spis lette måltider og ikke etter 24 når du er på vakt. Spis også frokost før du legger deg på morgenen. Grunnen til at jeg nevner dette, er at det er fort gjort og skippe de måltidene. Da blir forbrenningen veldig lav, og en går fort opp i vekt. I hele mitt liv har jeg strevd med å legge på meg, uansett om jeg har spist som en hest. Etter jeg begynte og jobbe natt, la jeg på meg 10kg på under et år :gjeiper:

Skrevet

Jeg har 60% stilling på natt. Nå vet jeg ikke helt hva timelønnen min er. Vi har fast månedlønn og 70,- pr time i nattillegg. Jeg jobber 3 netter i uken, dvs jeg jobber de 3 siste i en uke og de 3 første i neste uke (1 natt fri imellom ) så har jeg fri en uke.

Skrevet
Deilig å jobbe som nattevakt, bra betalt for svært liten innsats! Heldigvis blir man ikke betalt i henhold til innsatsen, hvem ville vel betale for å gå på jobb?

Ingen vits i å slite deg ut på en møkka jobb, når du kan jobbe natt og surfe på nettet!

Men sånn er det ikke for alle som jobber natt!

Noen steder er natten den mest hektiske tiden på døgnet!

Skrevet (endret)

helt utrolig hva voksne mennesker mener om oss ungdommen!

jeg er 20 år. eier min egen lokalpøb, går på skole, fullfører en lærligtid.

planlegger bryllup, støtter svigerfamilie og familie. og betaler huslån, billån, studiegjeld osv! Jeg har også jobbet nattevakt i familiebedriften i 7 år! 4 dager i uka.

herregud. jeg blir helt sjokkert!

over voksne menneskers holdninger til oss "ungdommen"

vi er ikke alle, dopmisbrukere, uskolerte idioter. hjelp!

må gi min sympati til trådstarter også.

jeg forstår hva du gjennomgår.

Endret av QueenConnie
  • 4 uker senere...
Gjest sykepleier
Skrevet

Deilig å jobbe som nattevakt, bra betalt for svært liten innsats! Heldigvis blir man ikke betalt i henhold til innsatsen, hvem ville vel betale for å gå på jobb?

Ingen vits i å slite deg ut på en møkka jobb, når du kan jobbe natt og surfe på nettet!

Realiser dine mål, slutt å klage og start og jobbe natt........

Skrevet

Sånn hadde jeg det før, jeg ble kjempesliten av "ingenting", men da jeg kom ut i arbeid så ble det bedre og bedre for hver uke, nå har jeg overskudd etter jeg har vært på jobb, men før det ble jeg dausliten av et par timer på skole. har noe med hva du er vant til å gjøre, samtidig som at du får til å sove om natten. Hvis man ikke gjør en skit på dagen så er det en del vanskeligere å sove.

(spis sunt, og beveg deg mest mulig, det hjelper veldig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...