Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en deltidsjobb nå som jeg er grusomt lei av, og er etter endt arbeidsdag ofte også så utslitt at jeg ikke orker å gjøre annet enn å sitte foran data eller tv resten av dagen. Men jeg tjener ganske greit på denne. 130,- i timen, og det er grunnen til at jeg ikke har søkt andre jobber ennå. Jobber i gjennomsnitt 3 dager i uka.

Nå vurderer jeg å søke på en nattevaktstilling på en bensinstasjon. Det er snakk om å jobbe 7 dager i strekk annenhver uke, slik at jeg har 1 uke fri mellom hver uke jeg jobber. I tillegg er jeg et ordentlig b-menneske, så kan godt tenke meg å jobbe natt. I jobben jeg har nå begynner jeg som regel 7-halv 8, og som det b-mennesket jeg er kommer jeg meg aldri i seng tidlig nok til å bli ordentlig uthvilt til neste dag.

Spørsmålet mitt er vel egentlig hva det er vanlig å tjene i timen som nattevakt på denne type stilling? Hvor mye natt tillegg er det vanlig å få?

Gjest Pupsilure
Skrevet (endret)

.....

Endret av Pupsilure
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Jeg har en deltidsjobb nå som jeg er grusomt lei av, og er etter endt arbeidsdag ofte også så utslitt at jeg ikke orker å gjøre annet enn å sitte foran data eller tv resten av dagen. Men jeg tjener ganske greit på denne. 130,- i timen, og det er grunnen til at jeg ikke har søkt andre jobber ennå. Jobber i gjennomsnitt 3 dager i uka.

Nå vurderer jeg å søke på en nattevaktstilling på en bensinstasjon. Det er snakk om å jobbe 7 dager i strekk annenhver uke, slik at jeg har 1 uke fri mellom hver uke jeg jobber. I tillegg er jeg et ordentlig b-menneske, så kan godt tenke meg å jobbe natt. I jobben jeg har nå begynner jeg som regel 7-halv 8, og som det b-mennesket jeg er kommer jeg meg aldri i seng tidlig nok til å bli ordentlig uthvilt til neste dag.

Spørsmålet mitt er vel egentlig hva det er vanlig å tjene i timen som nattevakt på denne type stilling? Hvor mye natt tillegg er det vanlig å få?

Hvorfor tar du ikke en utdannelse å får deg en godt betalt jobb? Hvis du har en deltidsjobb 3 dager i uka og blir så sliten av dette at du må sitte med tv eller data, så er det på tide at du endrer litt på holdningene dine.

Når du skal inn i det voksne arbeidslivet, forventes det at du kan jobbe mist 7,5 timer hver dag, hver uke! Ofte noe overtid også!

Bli voksen og ta ansvar for livet ditt. Du kan ikke jobbe natt og spille data om dagen. Du bor vel hjemme også kanskje?

Skrevet
Hvorfor tar du ikke en utdannelse å får deg en godt betalt jobb? Hvis du har en deltidsjobb 3 dager i uka og blir så sliten av dette at du må sitte med tv eller data, så er det på tide at du endrer litt på holdningene dine.

Når du skal inn i det voksne arbeidslivet, forventes det at du kan jobbe mist 7,5 timer hver dag, hver uke! Ofte noe overtid også!

Bli voksen og ta ansvar for livet ditt. Du kan ikke jobbe natt og spille data om dagen. Du bor vel hjemme også kanskje?

Det var visst ikke måte på kritikk her nei.

Hvem har sagt at jeg ikke har planer om utdannelse?

Jeg leser vgs fag ved siden av å jobbe slik at jeg etterhvert kan komme inn på min drømmeutdanning. Derfor jobber jeg deltid.

Jeg er rimelig sikker på at når jeg er ferdigutdannet så går jeg med glede på jobb 7 dager i uken fordi jeg da kommer til å jobbe med noe jeg har stor lidenskap og interesse for. Slik situasjonen er i dag gruer jeg meg rett og slett til jobb stort sett og er lei av at alt i jobben handler om å gjøre ting fortest mulig konstant slik at man rekker å bli ferdig til arbeidstiden er over. Jeg jobber 8-timers dag, men ofte strekker heller ikke tiden til og det blir gjerne 9 timer på jobb hvor alt går i ett kjør.

Det skal vel ikke være slik at man gruer seg til å dra på jobb, og når man rett og slett ikke trives på jobben må jo det vel være lov å prøve seg på noe annet?

Ikke alle passer til å gjøre det samme.

Sa jeg forresten at jeg ville jobbe natt for å kunne spille data om dagen? Det som er saken er at den jobben jeg har nå er så slitsom, krevende, stressende og umotiverende at etter endt arbeidsdag er all min energi brukt opp slik at jeg ikke makter å gjøre noe særlig resten av dagen. Jeg kunne f.eks ha tenkt meg å ha nok energi til å lese på fag.

Derfor kunne jeg tenkt meg å bytte til en helt annen type jobb som ikke er like energikrevende slik at jeg har mer energi når jeg kommer hjem og slik at jeg også kan lese på fag noen av de dagene jeg jobber i tillegg til andre dager som kun skal brukes til lesing. Dette har jeg ekstremt sjelden energi til nå.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Jeg jobber 8-timers dag, men ofte strekker heller ikke tiden til og det blir gjerne 9 timer på jobb hvor alt går i ett kjør.

Jeg jobber som ingeniør i en hektisk oljebransje. Jeg jobber mellom 8 og 12 timer hver dag, med få unntak. Likevel bruker jeg ettermiddagene/kveldene til oppussing, fotballtrening/kamper. Helgene bruker jeg av og til til å slappe av, da kroppen har behov for det også innimellom.

Synes det høres litt for dumt ut å bli sliten av 9 timer 3 dager i uka! (Uansett om det er fysisk eller psykisk sliten. Har selv jobbet fysisk før, men har gått over til en mer psykisk krevende jobb pga lønn)

Med mindre du har en sykdom eller andre hemninger, så skjønner jeg ikke hvordan en ungdom blir så sliten av så "lite" arbeid.

Jeg er helt enig i at man ikke skal grue seg til jobben (noe jeg også har gjort en periode), men det er noe man kan gjøre noe med relativt enkelt. Dersom man har den rette innstillinga og gløden, er det ingen problem å bytte jobb. Selv om det er en midlertidig jobb.

Ettersom du holder på med vgs-fag, har du tydligvis et stykke igjen. Hvorfor går du ikke heltid på skole og blir ferdig med det? Det finnes støtteordninger, slik at man kan klare seg som student på en liten hybel e.l. uten problem. Eventuelt kan du ta opp studielån (noe jeg fraråder hvis ikke du må. Utrolig kjipt å betale tilbake når du er voksen).

Alle har valg. Alle kan gjøre det de vil utav livet sitt. Det handler bare om å ha nok pågangsmot og vilje til å gjøre det.

Det høres ut som du vil noe med livet ditt, men får inntrykk av at du er ganske treg på å realisere det...

Men du får ha lykke til. Håper du får ordnet opp i både utdannelse og jobb.

Skrevet

For å være helt ærlig så gir jeg rett og slett blanke i hvor mye du jobber og hva du styrer og steller med på fritiden og i helgene.

Jeg har en jobb som jeg blir så utslitt av at jeg slukner på sofaen kort tid etter jeg er kommet hjem fordi den er så fysisk krevende, og sånn er det, uavhengig av hvor mye DU jobber og har energi til overs.

Du vet ingenting om hvordan min arbeidsdag er, så jeg syntes det blir litt latterlig av deg og sitte å si at det blir for dumt at jeg blir sliten etter jobb.

Hvordan "vet" du forresten helt ut av det blå at jeg er en ungdom?

Til opplysning så er jeg et voksent menneske.

Jeg går forøvrig ikke på skole fordi jeg allerede har fullført 3 år på vgs for noen år siden. Nå når jeg endelig har funnet ut hva jeg vil studere må jeg forbedre noen karakterer slik at jeg kan komme inn på ønsket studie.

Jeg har overhodet ikke noe ønske om å ta opp noe studielån før jeg begynner å studere da jeg uansett har både tid og lyst til å jobbe noen dager i uka, i tillegg til at det er greit å ha en jobb å gå til enkelte dager istendenfor å bare sitte hjemme alene å lese hver eneste dag.

Med lyst mener jeg altså at jeg har lyst å jobbe, men at jeg nå er rimelig lei av denne jobben (det innebærer bla. annet at jeg blir utslitt, at det er den eksakt samme rutinen hver dag som jeg har hatt i et par år nå, at jeg må stå opp i 5-tida om morningen osv.), og vil prøve noe nytt. En type bensinstasjon/kassadame jobb vil jeg dessuten si er mer relevant for senere studier enn den jobben jeg har nå, og det er greit med litt forskjellig arbeidserfaring.

Alle har valg. Alle kan gjøre det de vil utav livet sitt. Det handler bare om å ha nok pågangsmot og vilje til å gjøre det.

Det høres ut som du vil noe med livet ditt, men får inntrykk av at du er ganske treg på å realisere det...

Hva mener du med dette? Hva slags grunnlag har du for å si at jeg er treg på å realisere målet mitt?

Er jeg treg fordi jeg fant ut hva jeg vil bli etter at jeg ble ferdig med vgs sånn at jeg nå må ta opp noen fag og fordi jeg jobber ved siden av å lese?

Da er vel isåfall en god del av norges befolkning temmelig trege.

Alle har et valg ja, og alle kan gjøre hva de vil utav livet sitt. Det er nettopp det jeg holder på å jobbe mot. Jeg leser fag som privatist og jobber for å tjene til livets opphold. Hva er tregt med det om jeg tør spørre?

Jeg var forøvrig ikke ute etter å måtte sitte her og forsvare at jeg jeg vil skifte jobb. Det eneste jeg lurte på er hva andre som jobber nattevakt tjener.

Gjest Gjest
Skrevet

Makan til bedrevitere det var her da! Merker jeg blir irritert av å lese. Jeg kan dessverre ikke svare deg på spørsmålet ditt, trådstarter. Men ville bare si at jeg skjønner godt hvordan det er å ha en deltidsjobb som en blir utslitt av! Så jeg håper du finner deg noe annet som fungerer bedre, for det er ikke noe greit å ha det sånn.

Og skjerp deg, du som tror du vet alt!!

Gjest Gjest
Skrevet

Den siste kommentaren var myntet på gjest_meg som jeg synes hadde en utrolig arrogant holdning. Hva vet vel du om trådstarter til å komme med slike antagelser?

Skrevet

Tror det vil variere etter om man jobber privat eller stat/kommune.

I kommunen kan det vel ligge på gjs. ca kr 170 pr tim. (m/tillegg). Men vet om noen som jobber som nattevakt på hotell og tjener 140 - 150 pr tim. (inkludert alle tillegg).

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Hvordan "vet" du forresten helt ut av det blå at jeg er en ungdom?

Til opplysning så er jeg et voksent menneske.

Måten du skriver på, og formulerer deg, viser at du ikke har så veldig mye erfaring. Ville tippet at du er rundt 24-25. (Og da regner jeg "alle" under 25-30 for ungdom, selv om man blir "voksen" som 18-åring)

Er jeg treg fordi jeg fant ut hva jeg vil bli etter at jeg ble ferdig med vgs sånn at jeg nå må ta opp noen fag og fordi jeg jobber ved siden av å lese?

Da er vel isåfall en god del av norges befolkning temmelig trege.

Ja, det er mange som er trege til å finne ut hva de vil. Jeg kjenner mange som har funnet ut hva de ville rett etter u.skolen og kommet veldig langt. Men kjenner også folk som startet "sent" og har hatt en hurtig stigning i arbeidsmarkedet på tross av dette.

Men i utgangspunktet synes jeg folk som ikke finner ut hva de vil etter u.skolen, er trege til å komme igang, ja.

Alle har et valg ja, og alle kan gjøre hva de vil utav livet sitt. Det er nettopp det jeg holder på å jobbe mot. Jeg leser fag som privatist og jobber for å tjene til livets opphold. Hva er tregt med det om jeg tør spørre?

Det er flott at du gjør dette. Jeg mente dette med at alle har et valg, som et kompliment og motivasjon til deg for å gå mot målene dine. Du er kommet igang noe tregt, men synes det er flott at du tar tak i hverdagen din og jobber mot det du ønsker, i stedet for å bare "godta" den hverdagen du kjenner i dag.

Jeg var forøvrig ikke ute etter å måtte sitte her og forsvare at jeg jeg vil skifte jobb. Det eneste jeg lurte på er hva andre som jobber nattevakt tjener.

Det var heller ikke meningen at du skal føle du må "forsvare" deg. Jeg kan forøvrig ikke hjelpe deg med hva en nattevakt tjener, da jeg ikke vet hva slage jobb det er du sikter til. En nattevakt som jobber på bensinstasjon har en litt annen lønn enn feks en lege/sykepleier som jobber nattskiftet. Vil tippe du er ute etter en nattejobb "uten" krav til utdannelse, men du må nesten spesifisere litt mer.

Skrevet

Helt utrolig hvordan folk ignorerer det ts virkelig spør om, og bare biter seg fast i uvesentlige detaljer rundt hennes jobb hverdag. Og hvem kan si at man ikke ka bli sliten av å jobbe tre dager i uken? For en latterlig ting å si! Det spørs jo helt på person, arbeidssted, arbeidssmiljø, arbeidsmengde osv. Klart det er mulig å bli sliten av tre dager! Jeg har selv aldri jobbet natt, så jeg ikke hva man tjener. Lykke til med jobbskift, forbedring av karakterer og inntak til drømmestudiet!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg jobber nattevakt på hotell og tjener rundt 150 kr timen. Tror nok dette er ganske normalt for en jobb der man ikke trenger spesiell utdannelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jobber på 711, og jobber som oftest natt i helgene. Da tjener jeg 143, dagslønn er 112. Dette er noe lavere enn hva andre 711 betaler, har jeg hørt, og at de andre betaler oppimot 180 når det er snakk om vakt. Jeg har en kompis som jobber natt på en bensinstasjon, og han tjener da rundt 170 tror jeg.

Forresten så syntes jeg noen av innleggene her er latterlig, og rett og slett unødvendig. Dere har ingen rett til å trekke konklusjoner om TS, da dere ikke vet noe som helst om h*n !

Lykke til med ny jobb (når den kommer), og utdannelsen!

Skrevet

Treig med å komme i gang med utdannelsen? Ho....

Slapp av TS, du er ikke treig. Jeg var 34 før jeg var ferdig med drømmeutdannelsen. Nå fikk jeg riktignok to barn tett tidlig i tjueårene, ble alene og måtte jobbe noen år for å overleve før jeg fikk råd til å ta den utdannelsen jeg ville ha, men det ble da til slutt allikevel.

Skrevet

Hei ts :hallo:

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt. Jeg ville bare si at jeg syns synd på deg som blir dømt av "gjest_meg" uten at h*n kjenner deg. H*n vet ikke engang hvor gammel du er, og så får du høre at du er treg med utdanningen. "Gjest_meg" har heller ingen rett, eller grunn til å hevde at du ikke kan bli sliten av jobben din.

Lykke til med jobb og utdanning :klem:

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tjener 230 kr i timen på nattevakt, 270 kr hvis det er på helg i tillegg. Er sykepleier.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Deilig å jobbe som nattevakt, bra betalt for svært liten innsats! Heldigvis blir man ikke betalt i henhold til innsatsen, hvem ville vel betale for å gå på jobb?

Ingen vits i å slite deg ut på en møkka jobb, når du kan jobbe natt og surfe på nettet!

Realiser dine mål, slutt å klage og start og jobbe natt........

Skrevet

Jobber med vakthold og ligger på en 160 - 180 ,- i timen... Lite arbeid for en grei månedlig utbetaling. Jobber da opprinnelig 12 timers vakter, 14 dager i mnd. Lett å få overtid, så da er man plutselig over 300 ,- timen. Man må ikke glemme ekstra frynsegoder som f. eks betaling på antall alarmer man rykker ut på, natt og helge tillegg. Akkurat kommet hjem i skrivende stund! jobba siden halv tre i dag (øhhm, i går) :P

Minuset med nattjobb og skift, er den sykt ødeleggende døgnrytmen man får. Ikke alle klarer å jobbe natt, men du finner fort ut av det. Som du selv er, så er jeg også fasiten på b-menneske! så det har fungert ganske bra for min del! tror kanskje jeg ikke hadde orket bensinstasjon.. Må til stadighet høre på fulle folks mas og tjas.. tror kanskje en hotelljobb, eller noe overvåkningsgreier hadde vært mer koselig. Mer frie tøyler og i større grad enklere å gjøre det en egentlig har lyst til å gjøre..!

vel, ikke så voldsomt kloke ord, men en viss peiling på lønna da. Sånn før skatt ligger man nesten på 40k

:P

Skrevet

Du har hvertfall ikke bra lønn nå, så jeg hadde byttet jobb uansett hvis jeg var deg..

Skrevet

Jeg jobber som ufaglært i helsevesenet, har 114 i grunnlønn, når jeg går natt i helgene har jeg ca 150. Luselønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...