Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er så glad!!! Skal på visning på et flott hus, og gleder meg stort. Har kun hatt leilighet tidligere og håper huset faller like godt i smak etter at det er sett i virkeligheten. Men så er det jo en del spm som dukker opp nå med en gang da: 1. Hva gjør man med eventuelle bud av huset? Har jo verken lagt ut leiligheten for salg eller fått lån i banken enda. (Har hatt kontakt med bank og fått høre ca sum vi kan få låne). 2. Hva bør man se ekstra etter når man er på visning? Noe som er lurt å ha i bakhodet? 3. Jeg ønsker et gjerde rundt huset p.g.a dyrehold, er det noen som vet ca hva det koster? Tenker på et hvitt tregjerde. 4. Beliggenhet i forhold til nåværende arbeid: hvor langt mener dere selv er FOR langt unna hjemmet? Kommer ikke på mer i farta, men hopper eventuelt inn her igjen med mer spm senere
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Det første som slår meg er at du IKKE bør by på hus før du har solgt egen bolig. SÆRLIG med tanke på at det er en leilighet. Sikkert sentrumsnær, liten og hvit standard? Når du er på visning bør du se på tilstandsrapporten samtidig som du kikker på huset. Da kan du se, kjenne på og prøve ut om det står noe spesielt der. Jeg ville sjekket dusjene med tanke på fall mot sluk. Spørre hvem som har gjort de forskjellig oppjusteringene. Spørre om det elektriske anlegget. Om de har hatt noen problemer av noe slag når de evt kjøpte huset. Vannlekkasjer, skjevheter i huset. Høre etter knirk i gulvene, høre om du hører noen form for støy fra trafikk eller fly. Se deg rundt i nabolaget, liker du det du ser? Har neboene det ryddig rundt husene, hva med rundt huset du kikker på? Hvilken type gulv er det. Er det mye som må gjøres? Hvilke muligheter er det for evt utbygging eller inne i eksisterende bygg som de har tenkt på selv? Ja det er rett og slett en hel haug du bør spørre om. Men det viktigste er vel helheten da. Ang gjerde så aner jeg ikke. Men det koster litt å sette opp stakittgjerde.Mannen min mener en to hundre kroner meteren omtrent, men han vet ikke sikkert... Selv hadde jeg ikke orket mer enn 30 min kjøring til jobb. Helst mindre. Men det er vel heller sjeldent at man får til. Jeg syns bare det er så utrolig kjipt å bruke flere timer av fritiden min på å komme meg til og fra jobb... Nå bruker jeg 15 min og syns det er perfekt Lykke til da!!! Vi skal ha visning i huset vårt nå klokka åtte. Så jeg håper det kommer noen...
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Tusen takk for flott svar Vi kommer nok som du sier ikke til å by før vi har tatt en skikkelig samtale med banken, og leiligheten er solgt. Det kan vel ta litt tid- men huseierene er forhåpentligvis villige til å vente litt dersom et kjøp blir aktuelt. Jeg er veldig spent på dette huset, men det med beliggenhet et godt stykke fra arbeid er noe jeg er litt skeptisk til. I tillegg er beliggenhet i forhold til husdyrhold (har både katt og hund). Bortsett fra mer plass og mer vedlikeholdsarbeid, hva er den største forskjellen fra å bo i leilighet til å flytte inn i hus?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Hm, jeg har bodd i bårde hus og leilighet, det huset vi bor i nå er en tomannsbolig. Jeg vil vel si at det er vanskeligere med tanke på ansvaret man har da. Det er mye å følge med på, særlig om våren og høsten slik at man ikke lar ting gå for langt før man retter opp feil osv. Men det går jo igjen på vedlikehold. Jeg liker det å føle at man er helt for seg selv. Jeg liker ikke leilighetslivet og komme rikke til å bo slik igjen tror jeg. Jeg føler jeg har mer luft rundt meg når jeg er alene i huset enn når jeg deler huset med flere andre som man faktisk gjør når man bor i leilighet. Nei det var et vanskelig spørsmål du kom med nå altså hehe, har liksom ikke noe skikkelig svar til deg. Men det er forskjell ja. trenger ikke ta hensyn til noen feks... Det er mere privat. Ang pendling var jeg nok ganske negativ. Men det er jo forkjellig hva man takler. Jeg kjenner folk som pendler over en time hver vei til jobb og trives med det altså... Du kan jo kjøre strekningen noen ganger og se? hvor mange mil er det da? Vi hadde forresten en vellykket visning nå nettop 9 pers kom, og bud ventes allerede i morgen :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå