Gjest Me as always Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg bare lurer her, damer og gutter. Er det å være kjærlig og glad i andre mennesker og også vise det, et større problem enn at man har "fyllesex"? Utroskap er for meg sex, mens jeg tror for mange mennekser går det på følelser. Er det galt å ha følelser for mer en et menneske, og da tenker jeg på følelser som grenser til det kjærlige? Jeg har det sånn ovenfor et titalls damer, og jeg føler ofte sjalusien fra noen damer selv om jeg ikke har kjæreste. Tenker meg hvor stygt det kunne blitt, når jeg hører om sjalu folk rundt omkring. Jeg er bare glad i andre mennekser, faktisk nesten sånn at jeg elsker dem innimellom. Selv om jeg småforelsker meg i en person, betyr ikke at jeg vil ha henne istedet for en kjæreste, det betyr bare at jeg er veldig glad i personen, og liker den veldig godt. Kan jo ikke være noe galt i det? Hva synes dere? Bør man straffes for å ha et stort hjerte, når man aldri har vært eller aldri kommer til å være utro? Jeg vet at jeg har blitt litt straffet for det tidligere ihvertfall. Misunnelse og sjalusi er stygge greier folkens, det kunne ha ødelagt meg totalt.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Det er forskjell på kjærlige følelser. Jeg er også glad i mange, men hvis jeg får en "forelsket-følelse" for andre enn typen, så kjenner jeg jo at det ikke er helt riktig. "Forelsket-følelse" beskriver vel best den følelsen jeg vil frem til, men kan også legge til at man gjerne ønsker å tilbringe mye tid alene med vedkommende, har lyst på fysisk kontakt, kysse, ha sex osv.... Da er man ute på dypt vann hvis man allerede har kjæreste. Hadde typen min hatt sånne følelser for en annen dame, hadde jeg nok blitt veldig såret ja. Nå er det nok mange som i løpet av et liv opplever det, uten at noen noengang får vite om det, og uten at man gjør noe mer ut av det. (At man heller ikke har romantisk kontakt med vedkommende, og h*n vet hvordan man føler.) Isåfall vil man jo aldri få vite om det, og ingen skade er skjedd. Mest sannsynlig går det over også. Dette er nok ganske vanlig, og må være greit. Noe annet er utroskap hvis man er i et forhold.
crazylips Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Utroskap blir vel mest brukt om fysisk kontakt med en annen person enn den enn er sammen med. Men for mange vil det også vere utroskap om enn har følelser overfor en annen person, og enn viser det, men likevel ikkje gjer noke fysiskt utav det. Fysisk utroskap vil for meg vere aller verst. Men samtidig så vil det vere veldig alvorlig om kjæresten min hadde følelser for en annen jente. Det ville gnagd mer på tankene mine over lengre tid, trur eg. For eg ville klart å holdt meg til han, sjølv om han hadde følelser for en annen person, men det ville gnagd so inderlig på psyken min at det til slutt kan bli like gale som om han hadde hatt fysisk kontakt. Så i bunn og grunn vil en person til slutt få nok av begge deler. (For å gå litt lenger i innlegget mitt, så har eg opplevd bortimot begge deler av utroskap, og det gjer absolutt ikkje noke godt og har gitt meg store problemer!!) Endret 25. juni 2008 av crazylips
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 For å si det sånn. Jeg hadde heller "godtatt" at kona hadde hatt en ONS og angret bittert på det, enn at hun gikk bak ryggen min og helt bevisst gjorde noe hun visste var galt og kom til å såre meg når jeg fant det ut. Jeg forsvarer ikke ONS, for det er også utroskap, men det er i mine øyne lov til å drite seg ut en gang for så å vise anger.
Ethereal Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Kommer litt an på hva slags forhold man har med kjæresten din. Syns generelt at det er mer sårende hvis personen forelsker seg i en annen.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 For å si det sånn. Jeg hadde heller "godtatt" at kona hadde hatt en ONS og angret bittert på det, enn at hun gikk bak ryggen min og helt bevisst gjorde noe hun visste var galt og kom til å såre meg når jeg fant det ut. Jeg forsvarer ikke ONS, for det er også utroskap, men det er i mine øyne lov til å drite seg ut en gang for så å vise anger. Enig. Bare bytt ut "kona" med "mannen".
Suzy Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Kan ikke tenke meg noe som hadde såret mer enn å finne ut at den jeg deler livet med faktisk elsker en annen. Hadde han vært med ei anna dame i fylla hadde jeg nok blitt sint ja, men langvarige følelser for et annet menneske... da hadde det jo ikke vært noe poeng i at han var sammen med meg..?
Gjest Me Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Utroskap blir vel mest brukt om fysisk kontakt med en annen person enn den enn er sammen med. Men for mange vil det også vere utroskap om enn har følelser overfor en annen person, og enn viser det, men likevel ikkje gjer noke fysiskt utav det. Fysisk utroskap vil for meg vere aller verst. Men samtidig så vil det vere veldig alvorlig om kjæresten min hadde følelser for en annen jente. Det ville gnagd mer på tankene mine over lengre tid, trur eg. For eg ville klart å holdt meg til han, sjølv om han hadde følelser for en annen person, men det ville gnagd so inderlig på psyken min at det til slutt kan bli like gale som om han hadde hatt fysisk kontakt. Så i bunn og grunn vil en person til slutt få nok av begge deler. (For å gå litt lenger i innlegget mitt, så har eg opplevd bortimot begge deler av utroskap, og det gjer absolutt ikkje noke godt og har gitt meg store problemer!!) Ja jeg skjønner den, og tenker egentlig ganske likt som det du gjør. Snakker her om noe som vel har skjedd ganske mange mennesker. Og jeg mener det ikke er noe galt i å ha et godt forhold til venniner, og aksepterer selvfølgelig at dama har akkurat det samme med gutter. Som eksempel, kan man si at man har hatt en vennine i veldig mange år, til tider har det vært litt av hvert som har skjedd. Skal man da droppe en vennine fordi kjæresten din føler seg truet, eller bør man forvente at hun stoler på deg? Jeg spør litt hypotetisk pga min egen tidligere sjalusi og andre damers sjalusi jeg har opplevd. Man må bli litt fri i tankegangen for ikke å være sjalu, og da er jeg mer ærlig på at jeg er glad i andre mennesker også, for å sette det på spissen gjelder jo dette også kompiser. Jeg snakker egentlig bare om det å ha et rikt liv samtidig som man har dame uten at man ego-tripper og holder tilbake partneren, jeg vil høre synspunkter fordi jeg ikke vet om jeg vil ha noen kjæreste, lurer på om singellivet er mer harmonisk. Dama har selvfølgelig en helt spesiell plass i hjerte som man ikke deler med noen, men det er andre mennesker man er glad i også. Det burde flere akseptere. Ble nok kansje litt missforstått med tanke på at jeg sa jeg elsket dem innimellom, tror nok det engelske ordet passer bedre for det brukes til forskjellige typer følelser, ordet elske på norsk er blitt så alvorlig og dypt at man nesten ikke kan bruke det. Ikke rart vi nordmenn er litt følelskalde. hehe. Synes nok den fysiske utroskapen er værst, men den blir først virkelig ille når det er følelser inne i bildet og personen ikke angrer. Og til slutt. Føler sterkt med deg, ingen fortjener det. Har bare opplevd fysisk utroskap, men hun hadde visst ikke følelser den dama så det ble vel det samme. hehe.
crazylips Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Ble nok kansje litt missforstått med tanke på at jeg sa jeg elsket dem innimellom, tror nok det engelske ordet passer bedre for det brukes til forskjellige typer følelser, ordet elske på norsk er blitt så alvorlig og dypt at man nesten ikke kan bruke det. Ikke rart vi nordmenn er litt følelskalde. hehe. Synes nok den fysiske utroskapen er værst, men den blir først virkelig ille når det er følelser inne i bildet og personen ikke angrer. Blei nok sikkert litt misforstått pga du brukte ordet elske, var nok det eg gjor iallefall. Men når du forklara det på den måten du gjor no så skjønna eg litt meir ka du faktisk meinte. Synes nok den fysiske utroskapen er værst, men den blir først virkelig ille når det er følelser inne i bildet og personen ikke angrer. Heilt riktig der... Og som noken har sagt,det er nok sikkert enklare å tilgi et one night stand som personen angrer på, enn om personen med vilje går bak ryggen din gang på gang, uten å tenke på at det såra noke så ******.... Men i ditt tilfelle, der du ikkje er ilag med noken, har jo jentene ingen grunn til å bli sjalu, du har jo ikkje bunde deg til noken fast... (viss eg forstod det riktig og det er sånn du har det?)
Gjest me Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Blei nok sikkert litt misforstått pga du brukte ordet elske, var nok det eg gjor iallefall. Men når du forklara det på den måten du gjor no så skjønna eg litt meir ka du faktisk meinte. Heilt riktig der... Og som noken har sagt,det er nok sikkert enklare å tilgi et one night stand som personen angrer på, enn om personen med vilje går bak ryggen din gang på gang, uten å tenke på at det såra noke så ******.... Men i ditt tilfelle, der du ikkje er ilag med noken, har jo jentene ingen grunn til å bli sjalu, du har jo ikkje bunde deg til noken fast... (viss eg forstod det riktig og det er sånn du har det?) Jo, men om det er sjalusi vet jeg ikke helt, kansje en litt mildere form. Men jeg skjønner det til en viss grad. Når man er en gutt som velger å være singel, og man også har litt drag på damene og 3 av dem overfaller meg med kyss og klem, så kan jeg kansje skjønne at hun vennina som står meg nærmest blir litt brydd. Jeg ville kansje blitt det selv. Men jeg vil også gjerne vite hvor grensen går. Sånn generelt, for om jeg ikke kan klemme på mine venner, vil jeg ikke ha dame. Så enkelt er det. Men det er klart jeg ville tatt hensyn, men det måtte gått begge veier. Jeg har nok et stort behov for frihet. Men det er også litt irriterende, for vet at jeg kunne gitt så mye i et forhold. Det ordner seg nok. Må bare finne en "normal" dame, for dem ville nok tålt det (det er spesiellt erfaringer fra tidligere forhold hvor sjalusi har ødelagt så jævlig, og helt uten grunn.) Takk for innspill.
gompen Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Jeg er sånn selv. Et stort hjerte, blir lett forelsket og kan elske flere mennesker enn ett samtidig. Synes ikke det er utroskap i det hele tatt. Kjæresten min er ikke av den sjalu typen, så han bryr seg ikke stort. Det han hadde reagert på var om jeg gjorde noe jeg ikke kunne fortalte han, det ser også jeg på som utroskap. Jeg er også av typen som ikke ser noe problem i at jeg er fysisk eller mentalt intim med noen, selv om jeg er i et forhold. Det er mine tanker og min kropp, så jeg synes jeg skal bestemme selv.
Gjest Me Skrevet 27. juni 2008 #14 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er sånn selv. Et stort hjerte, blir lett forelsket og kan elske flere mennesker enn ett samtidig. Synes ikke det er utroskap i det hele tatt. Kjæresten min er ikke av den sjalu typen, så han bryr seg ikke stort. Det han hadde reagert på var om jeg gjorde noe jeg ikke kunne fortalte han, det ser også jeg på som utroskap. Jeg er også av typen som ikke ser noe problem i at jeg er fysisk eller mentalt intim med noen, selv om jeg er i et forhold. Det er mine tanker og min kropp, så jeg synes jeg skal bestemme selv. Godt å høre. Det er den tanken jeg lette etter. Man kan være psykisk og fysisk intim med noen selv om man er i forhold uten og være utro. Men den fysiske intimiteten, ville i mitt tilfelle vært begrenset. Ville ikke følt det naturlig å ha sex med noen når jeg er i forhold, selv om det var akseptert. Konklusjonen blir vel at folk er forskjellig, og ingen har enerett på hva som er riktig.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Det er vel ikke så mye som er utroskap så lenge en er åpen og enig med partner(e). Men jeg tror noen handlinger og følelser kan være vanskeligere enn andre å akseptere (for endel partnere). Noen mennesker har jo lett for å bli betatt av andre, andre har lett for å få nære venner av motsatt kjønn uten at det pleier å skje noe fysisk - man er rett og slett forskjellig, og jeg tror egentlig ikke man elsker kjæresten noe mindre av at man har lett for å bli glad i folk. Samtidig er det nok ikke tvil om at mange av "reglene" rundt utroskap, følelser osv er der av hensyn til partneren - man kan jo ikke se inn i den andres hode og vite hva han tenker om kjæresten vs de andre. For mitt vedkommende mener jeg at jeg ikke burde hatt problemer med at kjæresten har andre venninner, men grensene måtte vært klare når det gjaldt fysisk kontakt, og tildels tidsbruk. Om han valgte å henge med ei venninne flere dager i uka over tid, og nedprioriterte meg, ville jeg antagelig blitt like sjalu som om han hadde vært fysisk utro. Men det hadde også kommet an på min relasjon til denne venninna.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2008 #16 Skrevet 30. juni 2008 Eksen min hadde fyllesex med en random jente. Det skal også sies at vi to hadde det veldig vanskelig den perioden. Jeg har nulltoleranse for utroskap, og kastet ham på dør. Nå vil han ha meg tilbake, og jeg begynner å tenke.. Nå som jeg er oppi denne situasjonen, ser jeg at det faktisk er lettere å tilgi en mekanisk ONS med en totalt fremmed enn om det faktisk skulle vært følelser med i bildet. DET hadde knust meg fullstendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå