Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Gravid?? om man har sex akuratt da man sku tru at d skal klaffe?? hadde sex 2 dager før eggl og eggl dagen.. Blir såå fortvila:( Kan noen fortelle meg hva grunnen for at man ikkje blir gravid da, har barn fra før så vet at vi kan bli gravide..??....Venter først tanta i morgen, men i dag var tempen så låg at jeg nesten venter mensen i dag..har babycomp..

håper noen kan svare meg på d:) takker for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ser du at du har eggløsning ved temperatur eller ser du ved at babycompen varsler at den skal komme?

Det er en vesentlig forkjell på det hos meg i alle fall.

Babycompen passer ikke for meg pga at jeg har rare sykluser og veldig sen eggløsning. Det betyr at babycompen varsler eggløsning dag 14 eller 15, så har jeg egentlig ikke eggløsning før dag 20 ca. Det ser jeg jo på tempperaturen..

Syns det er rart at den ikke lærer akkurat det, men den har i alle fall ikke klart det.

Hos meg er det slik at hormonsvingningene i løøpet av en måned er akkurat slik de skal. Men så har jeg tett eggleder på den ene siden og da slipper jeg ikke egg der de månedene eggløsningen er på den siden.

SÅ det kan jo være det som er problemet?

Ellers er det mange andre ting også som kan føre til barnløshet.

Har dere prøvd lenge?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Takk for svar:)

Nei vi har ikkje prøvd lenge, sist ble jeg gravid etter å ha prøvd over 2 år, men babycompen kom inn og d klaffet etter bare 3 mnd:O) så da funket den som den skulle..men tenker nok for mye på då som gjør d litt vanskelig:(

Skrevet

De sier som generell regel at dersom begge er friske og ikke har hindringer for befruktning og en har sex rundt eggløsning så er det 25% sjanse for å bli gravid. Med alder så synker sannsynligheten noe (rundt 30 år: 20% osv).

Så selv om en gjør alt "riktig" så er det ikke garantert at en blir gravid på første forsøk, men bør bli det innen rimelig tid.

Gjest Gjest_Paprika_*
Skrevet
Hos meg er det slik at hormonsvingningene i løøpet av en måned er akkurat slik de skal. Men så har jeg tett eggleder på den ene siden og da slipper jeg ikke egg der de månedene eggløsningen er på den siden.

SÅ det kan jo være det som er problemet?

Ellers er det mange andre ting også som kan føre til barnløshet.

Jeg har kun en eggleder og lurte på om jeg kun kunne bli gravid annen hver måned, men legen min sa at når en har eggløsning så faller egget i den egglederen som er "ledig" Så om en mangler en eller har en tett vil egget alltid falle på samme side, men hver gang, ikke bare annen hver måned.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke alltid egget blir sluppet selv om EL tester er positive eller temperaturen har steget. Hormonene er der, men ikke egget.

Og det er ca 25% sjanse for å bli gravid i en syklus hvor alt er i tipptopp stand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...