Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Før tipset med å ta med matpakke kommer: Ja, matpakke er sikkert best og jeg har ofte matpakke, men noen ganger hender det likevel at man jobber overtid uten at det var planlagt, at den korte turen ned til sentrum ble til en lang tur og så videre. Derfor trenger jeg hjelp til å velge mat som metter, men som ikke er altfor usunn til slike dager. Noen ganger har jeg kjøpt frukt, men det metter ikke nok.
Gjest hyggelig Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Grovt rundstykke og en banan som du enten kutter opp å har på hver halvdel av rundstykket, eller "barbar-metoden" som går ut på at du deler rundstykket på langsiden vha fingrene, og legger bananen hel oppi, slik at det ser ut som en pølse med brød. sunt, billig og godt, men kanskje ikke noe man spiser foran folk... ellers kan jo et grovt rundstykke og en boks med salat fra selvplukkdisken være noe? fiskekaker fra varmdisken? vet ikke hvor sunt det egentlig er da, men..? yoghurt og musliblanding? hmm... mye sukker i yoghurt har jeg hørt...? Konklusjonen blir dermed at grovt rundstykke med noe attåt er det beste alternativet. (kjøpe tubeost samtidig, kanskje?)
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Ha alltid en pakke knekkebrød og bokser med leverpostei eller tubeoster liggende på kontoret.
Gjest *Mim* Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Mitt beste råd er få tak i mat før du er skikkelig sulten, sånn at du ikke blir fristet til usunne kaloribomber. Foreslår at du handler inn så du har et lite lager på kontoret. Nøtteblandinger, tørket frukt, rett-i-koppen...
Marikke Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 I hektiske overtidsperioder har jeg alltid sverget til baguetter og skinkeost. Barbarmetoden fungerer fint her også. En liten dæsj med skinkeost ytterst på baguetten - bit av - gjenta Skinkeosten holder seg ganske godt i romtemperatur noen timer, men har godt av en tur innom kjøleskapet når man er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå