Gå til innhold

Hvor mange porsjoner er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

400 g Laks i Pasta

500 g tagliatelle

1 egg

1 dl kremfløte

1 dl melk

½ ts salt

¼ ts pepper

50 g revet Parmesanost eller annen ost

2 ss finhakket gressløk

1 stor gulrot, i små terninger

1/2 squash, i små terninger

Kok pasta som anvist på pakken. Hell i dørslag og skyll i kaldt vann. Pisk egg, kremfløte, melk, salt og pepper. Surr gulrot og squash i litt olje i en kjele i ca. 1 minutt. Ha pastaen over i kjelen og varm den godt. Trekk kjelen til side. Ha i eggeblandingen, røykt laks, halvparten av osten og gressløk og rør rundt. Smak til med salt og pepper. (NB! Husk at røykt laks er salt!) Server straks med godt brød og resten av osten ved siden av.

Tenkte jeg kunne ha det til middag i dag, men vet ikke hvor mange posrjoner det er til. Jeg og mamma er ganske småspist, men har en storebror som kan spise enormt mye!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville sagt 3-4 porsjoner. Da er det minst 100 g laks på hver, og det er jo mye tagliatelle i tillegg. Det skulle holde i massevis til to småspiste kvinnfolk og en storeter. Om du er usikker kan man jo ha rundstykker og salat som tilbehør.

Skrevet

Men kan jeg bytte ut squashen med f.eks brokkoli?

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan fint bruke brokkoli og jeg ville ha brukt mer grønnsaker og mindre pasta. Ellers ser oppskriften ut som en standard oppskrift for fire porsjoner.

Jeg synes 100 g pasta per persjon er mer enn nok, men bruk heller tre-fire gulrøtter og en pakke på 500 g med brokkoli. Hvis broren din er veldig storspist, kan du selvsagt koke mer pasta. Eventuelle rester kan brukes til salat i morgen (men da passer det kanskje bedre med pastaskruer enn med tagliatelle).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...