Gjest Gjest_Fortvilet_* Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Har fått et kviseproblem på haken som har vart i flere uker, store ømme kviser som etterlater seg mørekrøde arr. Ser ikke ut! Lurer på om jeg fikk det av ID Bare Minerals-foundation som jeg brukte en stund. Det må være det, eller Dermalogica ansiktskrem. Jo mer kviser det blir, jo mer må jeg dekker, men jo mer man dekker, jo flere kviser... Finnes det en god foundation som IKKE gir mer kviser? Finnes det produkter som får arrene til å blekne? Har aldri vært noen storbruker av foundation, jeg brukte det kun en kort periode i vinter - og dette er takken Jeg må vel enten begynne med foundation fast nå, dersom det ikke finnes noe som hjelper. Tips? Hvordan sminke seg best mulig og pleie slik hud? Huden er normal/sensitiv for øvrig, med sorte prikker på nesen.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Søren, jeg var på feil forum - vil noen flytte meg?
Oda Sofie Skrevet 27. juni 2008 #3 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har brukt en veldig god foundation fra Mary Kay, men det vil nok neppe hjelpe med tanke på å få bort de problemene du har nå. Jeg hadde noe lignende for noen år siden, annet enn at jeg ikke hadde på haken, og de var ikke veldig store, men det var veldig mange av dem. Jeg fant ut at det var en hudkrem jeg brukte som var årsaken, men selv om jeg slutta å bruke den tok det utrolig lang tid før jeg hadde fått bukt med problemet. Jeg skjønner at du gjerne vil dekke til kvisene, men det kan godt hende det er vel så bra å bare la det være og se om det på sikt vil hjelpe uten å sminke over dem. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #4 Skrevet 27. juni 2008 Har fått et kviseproblem på haken som har vart i flere uker, store ømme kviser som etterlater seg mørekrøde arr. Ser ikke ut! Lurer på om jeg fikk det av ID Bare Minerals-foundation som jeg brukte en stund. Det må være det, eller Dermalogica ansiktskrem. Jo mer kviser det blir, jo mer må jeg dekker, men jo mer man dekker, jo flere kviser... Finnes det en god foundation som IKKE gir mer kviser? Finnes det produkter som får arrene til å blekne? Har aldri vært noen storbruker av foundation, jeg brukte det kun en kort periode i vinter - og dette er takken Jeg må vel enten begynne med foundation fast nå, dersom det ikke finnes noe som hjelper. Tips? Hvordan sminke seg best mulig og pleie slik hud? Huden er normal/sensitiv for øvrig, med sorte prikker på nesen. Dette innlegget kunnet vært skrevet av meg... Vurderer å kjøpe meg et lett mattende pudder, samt foundation i fast form, IKKE mineralsminke. Vurderer Chanel, Clinique, HR, Estee Lauder.. - det er jo en JUNGEL å orientere seg i. Har prøvd Kanebo Total Finish, men den genererte rynker (så sånn ut ihvertfall) og var for dekkende for meg. Håper noen har noen konkrete tips!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #5 Skrevet 27. juni 2008 Shiseidos Powdery Foundation er super. Den dkker ganske bra, holder seg fin hele dagen, er oljeabsorberende og holder huden matt og gir meg ikke kviser. Det eneste negative er at de har dårlig utvalg i farger, og at prisen er ganske høy.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #6 Skrevet 27. juni 2008 Shiseidos Powdery Foundation er super. Den dkker ganske bra, holder seg fin hele dagen, er oljeabsorberende og holder huden matt og gir meg ikke kviser. Det eneste negative er at de har dårlig utvalg i farger, og at prisen er ganske høy. Er det denne ? Finnes den i fargetoner som er "nøytral", dvs ikke utpreget gul- eller rosatonet?
Hilde Christina Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 Jeg ville gått for mineralsminke som IKKE inneholder bismuth. Alle merker du får på Estetique og liknende inneholder jo mineralolje som vil tette porene dine og gi deg mer urenheter. Estee Lauder, Clinique, Kanebo, Chanel, Dior, Shiseido, Clarins, Lancome osv osv osv... Gode merker på makeup generelt, men foundation er ikke fullt så bra derfra. Ang. blekende produkter er MDs Continious Renewal Serum god. Den inneholder glykolsyre og vil jevne ut hudtonen din ved regelmessig bruk.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2008 #8 Skrevet 29. juni 2008 Jeg har vangligvis ikke hatt kviser i det hele tatt jeg, dvs det har kanskje dukket opp en sånn ca hvert annet år. Nå er jeg 35 år og har stadig et par svære dype kviser. Men jeg brukte ID i halvannet år før jeg fikk kviser, derfor har jeg ikke koblet kvisene mot foundationen i det hele tatt før i det siste. Nå skal jeg kutte den ut i en periode så får vi se hvordan det går. Satser på å kjøpe meg et Chanelpudder til bruk i sommer, nå trenger jeg jo ikke allverden, men til vinteren vil jeg ha noe mer enn bare ett lett pudder. Har litt lyst til å prøve det pressede fra Glo, men hvis det er så at det er mineralfoundation i seg selv jeg ikke tåler så hjelper jo ikke det noe. Men bismuth som det er i ID - er ikke det i Glo?
Rexina Skrevet 29. juni 2008 #9 Skrevet 29. juni 2008 Dette høres ut som meg også. Får stadig noen dype kviselignende greier langs kjeven på begge sider. Mest på venstre. vet fader ikke hav jeg skal gjøre. Bruker gode renseprodukter og jojobaolje på huden. Har fått det endel ganger, men nå kan det kanskje være fordi jeg nettopp har begynt på p-piller igjen. Forbaska greier det der altså! Men det beste jeg har prøvd er Exuviance, jojobaolje og Glo Minerals foundation:)
Gjest Lacuna Skrevet 29. juni 2008 #10 Skrevet 29. juni 2008 Men bismuth som det er i ID - er ikke det i Glo? Jo, det er bismuth i Glo, også.
Gjest *lucky* Skrevet 29. juni 2008 #11 Skrevet 29. juni 2008 Det som er viktig er å skaffe seg riktig hudpleieprodukter og bruke de over tid. Har man problemhud er det best å få råd av en hudpleier. Forvent at det kan ta opptil 6mnd før du ser resultat av en god hudpleierutine. Det vil også ofte bli værre en stund før du oppnår bedring. Dette med reaksjon på mineralsminke virker veldig individuelt. Kanskje du kan bestille noen prøver fra KISSME.NO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå