poff Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Det sløret jeg har kjøpt kan man ta forran ansiktet. Jeg lurte litt på å gjøre det når jeg skal inn i kirken. Er det noen som har sett andre bruke det? HVordan man gjør dette? For da må jeg jo nesten be presten om å si ; du kan nå kysse bruden. Så jeg ikke har det for ansiktet hele tiden. Hadde jo vært litt artig
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 JA! få hjelp til å ta det over ansiktet før du går opp midtgangen. når mannen din skal kysse deg vil han løfte sløret også går du ned midtgangen som kone uten slør det skal jeg ihvertfall hihi
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Da synes jeg du skal gjøre det! Det er visst ikke like mange som bruker slør nå som før, men jeg synes det er en herlig tradisjon, at du ikke skal vise ansiktet ditt til andre før du er gift (på en måte) Gjestene får jo se ditt nysminkede brudefjes når du går SAMMEN med mannen din etter vielsen!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 NEI NEI, dette er jo så amerikansk såpeopera...... det er mye finere bak. Men hvis du vil ha det sånn så bare gjør det som du vil. Det er deres dag og dere bestemmer.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Det kan kanskje være lurt å høre hva forloveden din mener om dette. Min mann hadde ikke så mange meninger om klær, pynt osv men jeg fikk klar beskjed om at jeg ikke fikk lov å komme inn med slør foran ansiktet. Han ville se ansiktet mitt oppover kirkegulvet.
Possibly Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Hvis jeg får lov til å si min mening, så synes jeg det er temmelig tåpelig å ha slør foran ansiktet. At folk ikke skal se ansiktet ditt før du er gift er absurd, i og med at både gjestene og mannen din har sett ansiktet ditt hundre ganger før. Men dere gjør selvsagt som dere vil, hvis du spør mannen hva han mener, og får presten til å si "Du kan nå kysse bruden", så går det sikkert fint.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Jeg tror dette er mer vanlig i andre land enn her på berget, men hvis du vil ha det slik, så gjør du selvfølgelig det.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Hvis jeg får lov til å si min mening, så synes jeg det er temmelig tåpelig å ha slør foran ansiktet. At folk ikke skal se ansiktet ditt før du er gift er absurd, i og med at både gjestene og mannen din har sett ansiktet ditt hundre ganger før. Men dere gjør selvsagt som dere vil, hvis du spør mannen hva han mener, og får presten til å si "Du kan nå kysse bruden", så går det sikkert fint. Jajaja, men det er symbolsk skjønner du.
Possibly Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Jajaja, men det er symbolsk skjønner du. Jeg skjønner det, men jeg synes uansett det er et merkelig symbol. Som sagt: Brudeparet gjør som de vil, og det viktigste er at man trives med symbolene og ritualene selv.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 Jeg skjønner det, men jeg synes uansett det er et merkelig symbol. Som sagt: Brudeparet gjør som de vil, og det viktigste er at man trives med symbolene og ritualene selv. Jess, men TS spør hvorfor og hvordan man gjør det. Så da får hun svar. Av meg.
Chimamanda Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Hvis jeg får lov til å si min mening, så synes jeg det er temmelig tåpelig å ha slør foran ansiktet. At folk ikke skal se ansiktet ditt før du er gift er absurd, i og med at både gjestene og mannen din har sett ansiktet ditt hundre ganger før. Men dere gjør selvsagt som dere vil, hvis du spør mannen hva han mener, og får presten til å si "Du kan nå kysse bruden", så går det sikkert fint. Jeg trodde sloeret var der for aa beskytte bruden mot onde aander? Siden hun var mer utsatt som brud. Og at det ogsaa var derfor brudepikene tradisjonelt bar lignende kjoler, for aa forvirre aandene?
Gjest Elfrida Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Men eh...hvorfor skal man ha slør hvis det ikke er for å dekke ansiktet? Det er jo det et slør er til for, eller? Eller er det bare for å pynte håret.
Gjest Gjest1 Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Men eh...hvorfor skal man ha slør hvis det ikke er for å dekke ansiktet? Det er jo det et slør er til for, eller? Eller er det bare for å pynte håret. Ja, da er det vel bedre med en fin tiara?
Possibly Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 Jeg trodde sloeret var der for aa beskytte bruden mot onde aander? Siden hun var mer utsatt som brud. Og at det ogsaa var derfor brudepikene tradisjonelt bar lignende kjoler, for aa forvirre aandene? He he, det høres ut som en enda mer tåpelig symbolikk.
Possibly Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 Men eh...hvorfor skal man ha slør hvis det ikke er for å dekke ansiktet? Det er jo det et slør er til for, eller? Eller er det bare for å pynte håret. Det er for å pynte håret, ja, eller for å "toppe" antrekket. Det er ikke så mange som har det foran ansiktet. Det henger som regel bakover, og dekker nakke og skuldre.
Gjest LindaKristin Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Synes du skal gjøre AKKURAT det du har lyst til jeg:) Synes det er kjempesøtt med sløret foran,selv om jeg ikke skal ha det selv. Vi skal også ha -du kan nå kysse bruden!! Helt enig,synes det eeer så fint jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå