Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg driver og vasker ut av leiligheten og fugene mellom flisene er veldig skitne, hva anbefaller dere? Noen råd ute og går?
Elbereth Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Når fugene er riktig skitne, pleier jeg å legge med på kne med en skrubb og grønnsåpe eller Jif Oxy gel
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Det finnes en sånn "fugestift" , ser ut som en tusj, og den frisker opp fugene visstnok..
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 Du kan lese om den under bildet her http://www.bobyggogbolig.no/Articles/Misc/...&UnderID=11
missLynch Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Jif Baderom som får virke lenge, samt skrubb med en gammel tannbøste, gjør susen Hvis også flisene er møkkete, bruker jeg en skuresvamp. ...nå ble jeg minnet på hvor lenge siden jeg gjrde nettopp dette, så takk skal du ha for påminnelsen...
Gjest Gjesteleser Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Hei! For å rengjøre skitne fuger kan du bruke et type "viskelær". Dette sliper bort øverste del av fugen, så ikke overdriv... Den fåes kjøpt på Flisekompaniet og heter pci elofix. Etter at fungene er blitt som nye kan du impregnere, da vil ikke skitten feste seg igjen! Litt arbeid der og da, men det gjør livet mye enklere Grønnsåpe bør ikke brukes på fliser. Bruk helst et vaskemiddel du får kjøpt på flisebutikker. Det misfarger ikke fugene eller riper/matter glasuren slik som "vanlig" vaskemiddel kan gjøre. Vaskemiddel fra flisebutikker skal ofte blandes ut, så det er det er ikke nødvendigvis dyrere enn det du får på nærburikken...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå