Frk Johansen Skrevet 25. juni 2008 #1 Skrevet 25. juni 2008 Jeg må bare innse at etter lengre løpeturer bør jeg få i meg mer proteiner. Jeg har kjøpt et par proteinbarer men synes ikke de er så gode og egentlig synes jeg det er dyrt med kr 40,- for en slik sak. Hva gjør dere andre? Kjøper dere protein på nettet eller bruker dere mest shake? Synes det er enda værre enn en slik bar, det har jeg prøvd før med noe sjokoladesmak. Det var IKKE godt. Gode erfaringer - eller dårlige, kom med de!! Og gjerne tips!
Suzy Skrevet 25. juni 2008 #2 Skrevet 25. juni 2008 Jeg har kjøpt endel på treningssenteret der jeg går (og jobber) og syns at de har en betraktelig bedre utvalg der enn de fleste andre steder. Om du ikke går fast på et senter, så kan du jo stikke innom og se om det har et ok utvalg? De koster mellom 25 og 35 kroner pr bar der. Skal du ha ekstra protein kan det være bedre økonomi i å drikke proteinpulver enn å spise en slik bar.
Frk Johansen Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2008 Jeg trener ikke på senter, har eget "studio" hjemme så jeg har kjøpt proteinbar i helsekosten her. Tenkte igrunn ikke tanken engang på å gå innom et helsestudio men de er det jo flust av i byen så jeg kan sjekke det ut.
Gjest Gjest_Sanna_* Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 hei barer er dyrt ja. men hvis du prøver shaker vil jeg anbefale å blande shake med skummet melk, jeg liker best vaniljesmak siden den er mer nøytral. jeg liker ikke jordbær og sjokolade. vaniljepulver er også godt som proteintilskudd i både pannekaker og vafler, namnam!!
Frk Johansen Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2008 Hvor kjøper jeg vaniljeshake da? Får jeg det også på helsestudioer?
Gjest Wildcat Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Bestill på nett! Mye billigere :-) Jeg pleier å bestille fra ej-shop.no. Synes proteinshaken derfra med sjokoladesmak er en av de bedre shakene jeg har prøvd, men de har mange andre smaker også. Selv blander jeg stort sett alltid med skummet melk siden jeg synes det smaker så mye bedre.
*Enigma* Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Jeg bruker mest shake, men har også handlet barer på www.tn.no og www.proteinfabrikken.no. Er en stund siden sist jeg handlet proteinbarer der så husker ikke helt hva jeg kjøpte. Sikkert de som var billigst i forhold til mengde protein og antall gram baren veide. Det er jo stor forskjell på hvor store barene er og hvor mye protein de inneholder. Ellers selger ww.xxl.no multipower sine proteinbarer ganske billig på nett (de er dyrere i butikken). Helt greie å ha som et lite måltid før trening når jeg skulle på trening rett fra jobb. Da er det litt mer kronglete med shake.
Gjest Gjest_sanna_* Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 proteinbutikken.no myoshop.no (billigste jeg har funnet hittil, men kun vaniljesmak som er god) sjekk ut www.iform.no der har de mange annonser til nettbutikker som selger protein barer og shaker.
Suzy Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Om du skal handle deg proteinpulver til shake, så anbefaler jeg deg å prøve Protein Delite - de smaker utrolig godt! Jeg har prøvd skogsbær, bringebær og sjokolade og likte alle - men syns bringebær var aller best (og jeg er den som alltid hater jordbærsmak osv...).
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 Maxim barer er kjempegode!!! Spesielt de med caramellsmak;) recoverybar heter de vel:) de koster 25 kr per stk. Har blått papir. I sverige har de også noen som ligner på disse, akkurat samme smak faktisk, de har rødt papir og begynner med R... :gjeiper: de koster bare 10kroner stk, så skal du til sverige er det bare å hamstre
Supraspinatus Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Bare for å gjøre deg oppmerksom på det, så inneholder mange av de barene mye sukker og fett - i tillegg til mye proteiner. Jeg ville heller satset på et proteintilskudd som man blander med væske. Du trenger ikke blande med melk. Jeg har blandet jordbærpulver med alt fra appelsinjuice til vann. Hvis du velger en fruktsmak så er det også lettere å blande det i smoothies osv.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Jeg kjøper alltid en proteinbar på en helsekostbutikk i nærheten, men har sett de har den på treningsstudioer og. Den er ganske liten, innpakket i sølv- eller gullpapir. Den i sølv har mørk sjokolade, mens den i gull har lys. Koster vel ca. 16 kr. Banansmak inni. NAM! Kan lett erstattes med vanlig sjokolade.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå