Gjest Turba Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har gått ned 8 kilo, og blant dem forsvant en del av rumpa mi også. Nå er jeg fornøyd med vekten, men jeg skulle gjerne hatt tilbake rumpa mi. Kan man egentlig få den større ved hjelp av trening? Eller bare strammere?
absinthia Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Begynn å gå på rollerblades, det funket for meg! Dvs.. den har blitt fastere, flottere og mer muskuløs.. selv om jeg egentlig ikke var ute etter å trimme den, jeg ville bare finne en fin treningsform. (Jøss hadde aldri trodd at jeg skulle sitte og skryte uhemmet av rumpa mi i en tråd på et forum.. ) Endret 24. juni 2008 av absinthia
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Rumpen består av muskler og fett, så teoretisk sett er det mulig å trene den litt større ved å bygge opp musklene. Men da må det tung styrketrening til. Det vanlige for en kvinne som trener styrke er at hun legger på seg ca 1 kg muskler pr år. Ikke mye med andre ord. Å bygge muskler tar tid og krever at man trener hardt og korrekt. Det er ikke bare å stå litt på rulleskøyter, så har man "latino-rumpe". Man bør trene med vekter (knebøy og markløft er gode øvelser), og man bør løfte så tungt man kan, uten å overtrene. Få hjelp av en instruktør på et treningssenter eller lignende, før du begynner. Tung styrketrennig er ikke noe nybegynnere bør kaste seg ut i alene. Men: Fettet utgjør en ganske stor del av rumpen til de fleste kvinner. Det er nok ikke mulig å få skikkelig stor, fin sprettrumpe hvis man har veldig lav fettprosent. Lykke til
absinthia Skrevet 25. juni 2008 #4 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Rumpen består av muskler og fett, så teoretisk sett er det mulig å trene den litt større ved å bygge opp musklene. Men da må det tung styrketrening til. Det vanlige for en kvinne som trener styrke er at hun legger på seg ca 1 kg muskler pr år. Ikke mye med andre ord. Å bygge muskler tar tid og krever at man trener hardt og korrekt. Det er ikke bare å stå litt på rulleskøyter, så har man "latino-rumpe". Man bør trene med vekter (knebøy og markløft er gode øvelser), og man bør løfte så tungt man kan, uten å overtrene. Få hjelp av en instruktør på et treningssenter eller lignende, før du begynner. Tung styrketrennig er ikke noe nybegynnere bør kaste seg ut i alene. Men: Fettet utgjør en ganske stor del av rumpen til de fleste kvinner. Det er nok ikke mulig å få skikkelig stor, fin sprettrumpe hvis man har veldig lav fettprosent. Lykke til Du har nok rett, jeg glemte faktisk å tenke på at jeg har hatt en jobb der jeg bærte opp til 2-3 tonn i løpet av dagen i deler av året (som vil tilsvare rimelig hard trening.. og jeg la på meg mer en ett kilo muskler det første året), det har nok gjort sitt. Men jeg holder fortsatt på at å gå annenhver dag på rollerblades hadde en fin effekt. Edit: skrivefeil Endret 25. juni 2008 av absinthia
Gjest Huldali Skrevet 25. juni 2008 #5 Skrevet 25. juni 2008 Trene masse styrke på rumpe = større og fin, fin rumpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå