Annikken Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Hei! I ansiktet snakker man gjerne om tørr, fet eller blandingshud (at man er fetere i "t-sonen", altså panne og nese, enn man er i resten av ansiktet.) Hvor tørr må huden være for at den defineres som "tørr"? At man flasser? Og hva er definisjonen på fet - at man har problemer med kviser? Hva er en typisk nordisk hudtype? Hvor tørr må huden være for at man bør styre unna kompakt foundation? Vet at jeg bare kan stikke til en kosmetikkselger men ble nysgjerrig
noctava Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Hvor tørr må huden være for at den defineres som "tørr"? At man flasser? Nødvendigvis ikke, tørr hud er også følelsen av at huden er "stram" enkelte steder i ansiktet. Og hva er definisjonen på fet - at man har problemer med kviser? Det kan være det, men fet hud er også "blank hud" dvs at man sliter med fettlag i ansiktet som ikke nødvendigvis er kviser. Hva er en typisk nordisk hudtype? Typisk norsk hudtype er lys, som gjør av vi blir fort brente blandt annet.. Når det kommer til fet og tørr hud, så er det mange faktorer som spiller inn.. alt fra hvor flink man er til rensing av huden, sol og sminke..
Annikken Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 Takk for svar Jeg mistenker etter det at jeg har en medium hudtype, verken tørr eller fet - men at jeg har litt fetere hud i t-sonen. Om noen var interessert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå