Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min kjære har sittet og pratet litt og har funne ut at vi kanskje vil gifte oss på nyttårsaften eller 1. januar...

blir det veldig dumt?? med tanke på at folk kanskje har planer og slikt for de dagene... er det kanskje litt seint å begynne og planlegge nå??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker at mange reiser hjem til familien i juleferien, noe som kanskje gjør at det å reise et annet sted i bryllup bli litt styr (hjem fra arbeidssted/skole - familie - bryllup - tilbake til hverdagsstedet), og også at mange har planer for nyttårsaften. Samtidig ville jeg ikke hatt noe problem med å dra i bryllup i stedet for på nyttårsfest overhodet :) En viktig ulempe kan dog være helligdager og at det er mange reisende i romjula, så det kan bli dyrt og tungvint for folk som må reise et stykke.

Gjest Lille Bie
Skrevet

Jeg ville syntes at det hadde vært skikkelig koselig å blitt invitert i bryllup på nyttårsaften jeg! Men ikke på 1. nyttårsdag... Da er folk gjerne slitne etter nyttårsaften, og er litt "demotiverte" for fest..

Men om dere har det den 31. desember så slår dere jo to fluer i en smekk, middag med venner/familie og fest! Det blir jo en perfekt avslutning på året! :jepp: Men dere bør kanskje kjappe dere litt med invitasjonene? slik at folk ikke legger planer for nyttårsaften, folk gjør gjerne det tidlig. Værtfall i min krets :)

Skrevet
Jeg ville syntes at det hadde vært skikkelig koselig å blitt invitert i bryllup på nyttårsaften jeg! Men ikke på 1. nyttårsdag... Da er folk gjerne slitne etter nyttårsaften, og er litt "demotiverte" for fest..

Men om dere har det den 31. desember så slår dere jo to fluer i en smekk, middag med venner/familie og fest! Det blir jo en perfekt avslutning på året! :jepp: Men dere bør kanskje kjappe dere litt med invitasjonene? slik at folk ikke legger planer for nyttårsaften, folk gjør gjerne det tidlig. Værtfall i min krets :)

vi skal prate med kirke og lokale denne uken tenkte vi, og hvis alt er i boks der så er invitasjonene ganske snart på tur.. :)

Skrevet

Jeg har vært i bryllup på nyttårsaften.

Det var helt "trolsk" stemning mange minusgrader, og skikkelig gøy.

Ville gjerne vært gjest i flere nyttårsbryllup. :)

Lykke til :)

Gjest Lille Bie
Skrevet
vi skal prate med kirke og lokale denne uken tenkte vi, og hvis alt er i boks der så er invitasjonene ganske snart på tur.. :)

Tror det kommer til å bli kjempebra jeg! Og tenk, klokken 12 så sender jo alle opp raketter osv! :juhu: Og da kunne dere fått med alle utenfor og sett på rakettene, drukket champagne og skålet for begynnelsen på deres 1. år som mann og kone :bryllup: juhu!

Skrevet

Jeg syns det høres kjempeflott ut med bryllup på nyttårsaften :smile:

Skrevet

Ta en telefonrunde til de aller viktigste gjestene og hør om det passer med nyttårsaften (nærmeste familie, bestevenner og forlovere). Det er jo en god stund til! Hvis noen har planer, så kan de sikkert gjøres om når det er snakk om et bryllup. Verre er det gjerne med ledige lokaler, så her ville jeg fortet meg og ringt! Hva med frisør og fotograf? Ville sjekket om disse var tilgjengelig på denne dagen.

1. nyttårsdag er folk gjerne fyllesyke + at de skal på jobb dagen etterpå.

Skrevet

Ok, flere ting her:

1) Det kommer til å bli MYYYE dyrere. alt er dyrere på helligdag, alt fra servitører, lokale, osv... Og det reduserer ofte antallet gjester du kan invitere.. i alle fall hvis det var meg.

2) mange vil, som sagt over, reise hjem til jul, så kanskje ikke alle har anledning/penger til å reise i ditt bryllup i tillegg. Vil også gjøre opmerksom på at nyttårsaften er på en onsdag, altså midt i ingenting. Og at hotell ofte har større belegg denne tida. Denne jula har ganske mange innklemtdager og da er det mange som kanskje velger å reise på en lengre ferie....

ergo reduseres gjenstene igjen...

3) Ikke for å være kjip, men har du lest statistikken??? Hvor mange er det som gifter seg som holder livet ut?? Hvor f... kjipt er det ikke å sitte å sture hver nyttårsaften for at ekteskapet gikk til h.... i stedet for å sture 4. februar??

bare en kommentar...

Skrevet

vi hadde egentlig tenkt til å leie en stooor hytte og ha bryllupet på fjellet hvor folk skulle overnatte...

vi slo fra oss dette kun på grunn av det økonomiske.. det ble veldig vanskelig i forhold til dobble&triple priser.. servitørerer, mat ect...

men ellers synes jeg det hadde vært skikkelig romantisk og i tillegg så fyrer alle opp raketter for deg klokken 12..

jeg er av de som synes nyttårsaften er en skikkelig overvurdert dag som alltid ender opp som mye kjipere enn forventet og ville derfor gledelig dratt i bryllup!!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Nå skal jeg være litt kjip og negativ her altså, bare så du er advart....

Vi har vært i bryllup på nyttårsaften, og jeg synes det var skikkelig stusselig. Det var til min kjæres religiøse avholdskusine som vi ikke treffer så ofte, og jeg må innrømme at jeg mye heller ville hatt denne kvelden sammen med gode venner som vi pleier.

(Dette var nok mye avhengig av type bryllup også, en skikkelig langtekkelig affere hvor gjestene var statister, og alt dreide seg om BRUDEN!!!!!!!! )

Jeg synes nesten at det er litt frekt å bruke slike høytidsdager til bryllup, da det er mange som har egne tradisjoner som de ønsker å være med på. Dersom man er nære til brudeparet er det litt anderledes, men som en mer perifer gjest vil jeg føle meg litt bondefanget. Selvfølgelig er det bare å takke nei, men jeg er en persom som ikke føler jeg kan gjøre det uten en meget gyldig grunn....

Kanskje bare jeg som er rar.....

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Som det blir sagt her, kan det hende det blir noe dyrere å gifte seg på denne dagen, men la ikke det hindre dere fra å undersøke i hvert fall. Det er klart at et hotell/restaurant vil nok ha både problemer med å få folk til å jobbe og høyere utgifter på denne dagen, men det finnes jo andre måter å arrangere på også!

Har selv vært i bryllup på denne dagen, og det var veldig flott!

Lykke til med planleggningen!

Skrevet

Synes det er flott og romantisk å gifte seg på nyttårsaften. Min beste veninne skal gifte seg da, og jeg skal være forlover. Syntes det hørtes kjempekoseli ut å gifte seg på nyttårsaften :D Selvsagt kan det jo være lurt å undersøke litt i forhold til gjestene, lokale og andre ting dere trenger, men vis det virkelig vil - kommer dere til å klare det (også det å elske hverandre i gode og onde dager ;) GO FOR IT!

Skrevet

mange sier at de vi skal be kanskje drar hjem og sånt i jula, me så har det seg slik at de fleste vi skal be er fra den plassen som vi bor, så da kommer de jo hit... :) skal selfølgeli høre litt rundt med de nærmeste først..

og lokale tror jeg ikke skal være noe problem.. :)

Skrevet

Vi giftet oss nyttårsaften for 3 1/2 år siden. Lokalet ble ikke dyrere av den grunn. Kirken hadde heller ikke problemer med å få til dette, det kom faktisk enda ett bryllup i vår kirke den dagen. Alle vi snakket med av gjester, både før og etter synes dette var en flott måte å feire nyttårsaften på. Og vi selv hadde en flott dag.

Det som er greit å ha i bakhodet er yttertøy over kjolen, greit med en fin cape eller kåpe mot kulden. Og book lokale, kirke og mat så fort som mulig. Pynt, hva dere ønsker og om du må lage til noe selv. Vi tok utgangspunkt i hvitt, blått og innslag av grønt, og de fargene gikk igjen på innbydelser og blomster. For jeg forbinder disse fargene mest med vinteren, men det er jo forskjellige preferanser.

Fotograf må du også tenke på snart, om dere skal ha bryllupet allerede om 6 måneder. Men bortsett fra det har du god tid nå. Nettopp fordi de fleste velger vår/sommer til å gifte seg har dere mange flere valgmuligheter.

Lykke til i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...