Gjest Qlio Skrevet 22. mai 2003 #1 Del Skrevet 22. mai 2003 Vi har ett bad med deilige varmekabler, men jeg savner baderomsmatta mi! Det er mye bedre og hvile nakne føtter på enn fliser (selv om de er varme). Alt på badet vårt er hvitt. Gulv, vegger, tak og innredning. Jeg forsøker og bryte ned med litt farger på dusjforheng, håndklær osv. Det blir kjempefint, men gulvet...... Kan jeg kjøpe en matchende matte, mon tro? Hva gjør i såfall dette med gradestokken på kablene, er det en ulempe og ha teppe der, eller er det hipp som happ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. mai 2003 #2 Del Skrevet 22. mai 2003 Spiller ingen rolle, tror jeg. Bare den ikke er for stor for da forstyrrer den termostaten. Du må dessuten være obs på at gulvvarmen antagelig vil tørke ut gummien under matta så det kan være lurt å skru ned varmen litt... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2003 #3 Del Skrevet 22. mai 2003 Kablene KAN brenne seg hvis matta er for stor og temperaturen for høy. Men med vanlig bruk går dette helt fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. mai 2003 #4 Del Skrevet 22. mai 2003 Les på matta når du kjøper den. Det finnes matter med gummi spesialberegnet for varmekabler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 22. mai 2003 #5 Del Skrevet 22. mai 2003 Tusen takk for svar!!! De mattene jeg har er 100*50 cm tenker jeg..... sånne helt vanlige standard baderomsmatter. Jeg skrur termostaten ned til 20 grader og da vil dette sannsynligvis gå? Da sparer vi jo litt strøm også? Kanskje jeg bør sjekke med de som la kablene også??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 22. mai 2003 #6 Del Skrevet 22. mai 2003 Vi har det geniale med varmekabler uten termostat som vi kan stille på vi, bare velge 0,1,2,3, men ikke grader. Idiotisk. Vel, det jeg skulle si var egentlig noe litt annet. Dette er på badet, og på badet hadde vi i en periode masse klær på gulvet (helt til jeg kjøpte to nye kleskurver som det var plass til ca halvparten av de skitne klærna i i alle fall) Dersom man om moregnen flyttet på noen av disse klærne var det KJEMPEVARMT under dem, ja du kunne nesten brenne deg. (medførte selvsagt at jeg fkk vekk klærne fra gulvet ganske fort da jeg oppdaget dette) Jeg vil tippe at den samme effekten kan oppstå under ei matte. At det rett og slett blir svært varmt under den. Men, så lenge den ikke er så stor, og er beregnet for varmekabler, så er vel ikke det et stort problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå