Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lmari
Skrevet

I lys av beskjeden som kom fra Al-Qaida i går?

Er dere redde for terror? Kommer dere til å ta noen spesielle forholdsregler i tiden fremover?

Eller betyr det lite for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke redd og tar ingen forholdsregler.

Jeg er ikke villig til å bytte ut min livskvalitet ved å være redd for at evt. terrorister KAN ha "meg" som mål.

Gjest salma
Skrevet

Går vi rundt og er redde og tar alle slags mulige forhåndsregler har de oppnådd det de ønsker. DET unner jeg dem ikke!

Dessuten så spekulerer de på om de har tatt feil av Norge og Danmark. Ikke så usannsynlig, det er jo et mer sannsynlig mål enn oss. Tror jeg...

Gjest Milah
Skrevet

Er ikke redd jeg heller.. Og derfor tar jeg ingen forhåndsregler..

Desuten er det jo norske mål i utlandet som er truet.. Ambasader o.l.

Gjest lmari
Skrevet

Jeg er heller ikke redd eller tar noen forholdsregler.

.. Men vi vet jo heller ikke om en slik uttalelse trigger en eller annen som får det for seg at han/hun skal terrorisere litt på egen hånd...

:wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Tror nok det er stor sjanse for at de roter med Norge og Danmark tatt i betraktning av at vi har en del ambassader som er felles med dem.

Tror ikke de er helt stø i geografi de heller. (som min svigerfar sa, Tror noen av dem har deltatt i "vil du bli millionær")

Uansett tror jeg ikke det er noen fare for at de skal bombe bryggen i Bergen.

Så jeg lar meg ikke skremme.

Hvis vi går rundt og er redde har de vunnet.

Gjest lmari
Skrevet

Akkurat den forvekslingen med Danmark vet jeg ikke om jeg tror så mye på. Denne fyren har jo fått innviglet oppholdstillatelse i Danmark, så jeg tror nok han vet forskjell, ja.

Hørte noen eksperter som lanserte en teori om at det kunne være pga den norske behandlingen av Krekar...

Skrevet

Nei. Jeg er ikke redd terror. Men jeg vet ikke helt om jeg gidder dra til Tunis hvor jeg kjenner en dame...

Terror kan ramme hvor som helst og med hvem som helst. Og Norge har jo blandet seg inn i utenrikspolitikk i årrekker, enten selvstendig eller løpende etter USA. Grunnen til at de nevnte Norge, var nok at de mente Norge, - tror også de mente Danmark og Polen i samme slengen, mao. ingen er trygge.

Men å ta forholdsregler? Nei. Ikke særlig utenom å unngå enkelte land. Regner med at vi kanskje blir et mål her hjemme en dag (oljesokkelen), men det er en risiko å leve, og den risken må vi jo ta hver dag, også når vi går til butikken, over gata osv.

Gjest Milah
Skrevet

Det er mange teorier på hvorfor Norge ble nevnt som terrormål:

1. P.g.a. norsk deltagelse i Afganistan

2. P.g.a. Behandlingen av Mullah Krekar

3. P.g.a. Det de kaller tapping av våre ressurser.. Vi har olje instalasjoner i midt østen.

4. Det hele kan være en misforståelse.

Vi kan spekulere til vi blir grønne i trynet, men vi kommer mest sannsynelig aldri frem til noe svar.

Det eneste vi kan gjøre er å leve normalt, blir vi redde har de vunnet!

Skrevet

Jeg har det i bakhodet, ja,og jeg liker det (naturligvis) ikke, men jeg tar ingen forholdsregler, satt på spissen kan et terrorangrep ramme hvor som helst, når som helst når man minst aner det.

Det er ikke så mye vi får gjort med saken uansett, vi får bare vente, leve som før og håpe de ikke gjør alvor av truslene sine.

Har de bestemt seg for å gjennomføre et terrorangrep til, her i Norge, får de det til før eller senere uansett.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Er i grunnen ikke redd nei. Og gjør ingenting i forhold til trusselen. Men jeg inviterer ikke akkurat inn maskerte menn med maskingevær, om noen sånne skulle ringe på døren.. :ler:

Gjest indiangranny
Skrevet

I grunnen er jeg ikke redd og det skal al Quaida ikke ha gleden av å skremme livskitten ut av oss.

Muslimene som bor i Norge skal be for Norge og be Allah beskytte Norge i fredagsbønnen. :) Muslimer i Norge er i mot terror og vil angi yttergående muslimer.De er også i sjokk over meldingen fra Bin Laden & Co og forstår ikke hvorfor Norge skal være utsatt fordi vi ikke har gjort noe galt.

hilsen

Skrevet

Litt redd med tanke på at jeg skal fly til usa :(

Skrevet

Redd og redd...Vil ikke akkurat si det. Men jeg må innrømme at jeg ble litt paff da jeg hørte om det på nyhetene, at Norge var/er påtenkt som et mulig terrormål!!!! Setter tankene igang iallefall.... :(

Gjest ButtHead
Skrevet

Jeg er nok litt redd ja..Huff :roll:

Skrevet

Redd er jeg ikke, og venter heller ikke ei bombe i hue når jeg går ut, men verden føles litt utrygg igjen.

Får en guggen følelse i magen, men er ikke redd. :-?

Skrevet
Litt redd med tanke på at jeg skal fly til usa :(

Det går helt sikkert bra!!!! :blunke:

Skrevet

Nei,i grunn er jeg ikke redd,tenker ikke så mye over det...Frykter i grunn ingenting,men man må jo ta det til etteretning,som det så fint kalles...

Klemz fra:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...