Pastillika Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Og hvorfor? Endret 24. juni 2008 av Pastillika
Gjest Evine Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Vestlandet ... på grunn av naturen, havet .. og menneskene.
Gjest Raptuza Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Heldt og på Vestlandet. Roligare rytme, folk har meir tid, personlighet og humør. Budd på Sørlandet i nesten ti år.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Umulig å si, jeg har bare bodd på Øst- og Nordvestlandet og i Midt-Norge, og alle steder har sine fordeler. Østlandet har Oslo og generelt lett tilgjengelig urbanitet, og foroldsvis godt klima (ikke for mye regn, varme somre og ordentlig kaldt om vinteren innen rekkevidde). Nord-Vestlandet er vakkert med hav og fjell... men jeg ville ikke bodd der fast. Det samme med Bergen, både pga vær og fordi jeg ikke har tilhørighet der. Trøndelag - tja, mange vakre områder der også, og Trondheim er en ganske bra by med mer avslappet tempo enn f eks Oslo, men fortsatt mer storby enn de små hvite byene ellers i landet. Jeg har egentlig trivdes godt både på landet og i byen uansett hvor jeg har bodd, så vet neiggu ikke hva jeg skal svare :klø: Oslo eller Trondheim utfra erfaring, kanskje en Østfold- eller Vestfoldby utfra hva jeg kunne tenkt meg for å få et ok kompromiss mellom bolig, beliggenhet og pris.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Vestlandet helt klart, gjerne litt mot sør-vest. På grunn av havet. Jeg kunne aldri levd uten åpent hav, sandstrender og lange gåturer langs bergene. (bergen teller da altså ikke, er alt for innesluttet av fjella) Sørlandet er også nydelig. Liker tempoet der, og at alt er litt mindre liksom.
Rosalie Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har bodd på bygda i midt-Norge, Trondheim og nå Oslo. Og jeg simpelten ELSKER Oslo!!! Klima, tilbud, arbeidsmuligheter, kort vei ut i Europa...
Gjest StockDama Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Syns Finnmark er helt fantastisk, eneste nedsiden er at sommeren er veldig kort, men vinteren er herlig der, så veies egentlig opp. Vidda er vakker, naturen generelt, folka er hyggelig (faktisk =p)
Nigo-san Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Hvor det er best å bo i Norge? Innenfor Ring 2, såklart! Og går ikke det, så i hvert fall ikke nord for Sinsenkrysset...
Gjest Oxford Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 (endret) dd Endret 27. juli 2008 av Oxford
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Hvor det er best å bo i Norge? Innenfor Ring 2, såklart! Og går ikke det, så i hvert fall ikke nord for Sinsenkrysset... hva er galt der?
Rosalie Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 hva er galt der? Der er det jo bare bønder, så klart!
Gjest ii Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 Jeg bor på Vestlandet, nærmere bestemt på Sunnmøre, og kan ikke tenke meg å bo noen andre steder. Jeg har bodd både lengre nord og langt sør i landet, men klarer meg ikke uten fjellene og havet. Det er noe med denne landsdelen som kryper under huden din... Minuset er selvsagt at været ikke alltid er på sitt beste, men når først fineværsdagene kommer, finnes det ikke vakrere plass på jord!
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 Og hvorfor? Hei. Jeg er en Finnmarking som har bodd flere plasser i Norge, nå på Østlandet, men jeg vil flytte tilbake til Finnmark. Det er altfor ensomt å bo på Østlandet, folk er hyggelige her men veldig sære. Så en eller annen plass Nordpå må være best .
Gjest Villimey Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 *voss pga. det gode miljøet der, fjellene og turforholdene. * Ringshaug(tønsberg) pga. den flotte stranda og turforholdene der. Begge steder ligger lett tilgjenglig med kollekrivtransport, noe som er et klart pluss.
Monica1968 Skrevet 26. juni 2008 #15 Skrevet 26. juni 2008 Siden jeg er født, oppvokst og bosatt i Bergen, så synes jeg det er det beste stedet å bo.
Titta Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 Jeg bor i Bergen og er veldig glad i byen min og trives godt. At jeg har familien min og de fleste vennene mine her gjør at jeg aldri har lyst til å flytt herfra. Men, om jeg kunne tatt alle med meg ville jeg nok flyttet til Oslo området. Ikke midt i sentrum, men litt utenfor. Jeg synes Bergen er en finere by enn Oslo, men et bedre jobbmarked, mer stabilt vær både sommer og vinter, bedre kulturtilbud og kortere (og billigere) vei til utlandet veier opp.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 Sogn og Fjordane pga naturen Nord-Norge somewhere pga menneskene, naturen, boligprisene Oslo pga urbanitet, utreisemuligheter, kultur/fritids/jobbtilbud Men, men. Så lenge je ser Mjøsa...
Gjest *Mim* Skrevet 26. juni 2008 #18 Skrevet 26. juni 2008 Liker meg veldig godt hjemme, jeg. Her skal jeg bo til jeg blir gammel. Liker å bo her på grunn av naturen og stillheten, jeg slipper naboer innpå meg, jeg har lett tilgang til venner, butikker, det er ikke for langt fra Oslo. Jeg har også bodd andre steder i landet, både i vest og lenger sør, men det føles godt å ha slått rot her.
Gjest Emera Skrevet 27. juni 2008 #19 Skrevet 27. juni 2008 Rogaland, gjerne Stavanger. Jeg synes virkelig det er flott der. Selv bor jeg litt for langt nord, i Midt-Norge. Her er det for lyst om sommeren, for mørkt om vinteren og altfor mange grantrær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå