BAMBI<3 Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Har 4 dyr på 40 kvadrat og blir frustrert av og måtte støvsuge hver dag! Finnes det noe som kan samle til seg litt av alt dette håret som legger seg som et teppe på gulvene? Kommer ikke til og kvitte meg med dyra, så det er ikke et alternativ, men håper det finnes noe som kan hjelpe meg litt
la Flaca Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Må rekne med å støvsuge hver dag når man har dyr, og særlig 4 stk. på 40 kvm. Avhengig av hva slags dyr du har så kan fettsyrer i kosten hjelpe, og furminator tar løs underull. Bruker den både på hunden og katten en gang i blant og ser veldig lite løse hår etter dem. Begge er veldig hårete raser. Sprøyte med b-vitamin kan du diskutere med veterinæren.
BAMBI<3 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 Har 3 katter og 1 hund. Alle er langhåra i tillegg... Men de er verdens søteste og mest snilleste kjæledyr, så får vel bare støvsuge
la Flaca Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Det du kan gjøre er å sørge for at de får et komplett kosthold med nødvendige fettsyrer, og fjerne de hårene som løsner før de treffer gulvet. Da bør det være mulig å få et hus uten hår. Ettersom det er langhåra raser du har rekner jeg med at ihvertfall kattene har underull, så der kan du bare fjerne hårene i røyteperiodene. Langhåra dyr røyter jo kraftig et par ganger i året stort sett, og lite ellers. Furminator er et must!
Gjest Augie Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Henger meg på la Flacas anbefaling av furminator her, jeg fikk helt sjokk når jeg så hvor mye hår den fikk av mine firbente. Nesten så jeg synes synd på alle hunde og katteeiere som ikke har en, for det er utrolig hvor mye mindre hår det er rundt i huset etter at jeg kjøpte en sånn.
Flaggermusa Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Hva er furminator? http://www.furminator.com/
SummerJoy Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 ^ Tror jeg må prøve en sånn. Selges det på vanlige dyrebutikker ?
Gjest Augie Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Tror ikke de selges på dyrebutikker, jeg bestilte min på petandplay.com. Hadde den i postkassa etter to dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå