Gå til innhold

Lipgloss eller leppestift?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva skal dere bruke på bryllupsdagen?

Jeg synes gloss er penest, men den er jo absolutt ikke like holdbar og vil forsvinne når man spiser etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte Lipfinity på dagen vår. Den holder hele dagen. I tillegg er det jo med lipgloss til den, så man kan vel si at jeg brukte både leppestift og lipgloss…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lebestifter og lippglosser som "varer" hele dagen har ofte en tendens til å føles tørre, og etterhvert ikke se helt bra ut! Det er absolutt ikke noe problem å snike seg unna litt nå og da for freshe seg litt opp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge brukte du, Augustbrud? Husker du nummeret? Har sett på Lipfinity, men ikke funnet ut hvilken nyanse jeg skal velge...

På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Om man skal bruke lipgloss eller leppestift avhenger av hvilken stil man har på øvrig make-up og ikke minst kjole. Til ett sommerbryllup kan det i mange tilfeller passe best med gloss for å få en natulig og "summerfresh look".

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuupi

Jeg synes at lipgloss er finest (er totalt avhengig :ler: )! Men en vennine av meg som er stylist sa at jeg ikke burde bruke det, heller en matt lebestift. Dette fordi at glossen kunne skape et glorete/ulekkert utseende på bildene :o Hun anbefalte å droppe glossen til fotograferingen var unnagjort, og tipset om at Shiseido sine lebestifter var gode og ikke tørket ut leppene selv om den var matt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge brukte du, Augustbrud? Husker du nummeret? Har sett på Lipfinity, men ikke funnet ut hvilken nyanse jeg skal velge...

På forhånd takk :-)

Desverre husker jeg ikke nummeret i hodet, men jeg har den hjemme og kan sjekke det sere i dag og gi deg beskjed i morgen. Har 2 ulike nyanser jeg bruker mye, den ene til hverdag og den andre til fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lipfinity er mitt valg også. Farven holder lenge og du bare fresher opp med glossen som følger med (og den behøver man ikke speil til å påføre, den kan du snike deg til å putte på når som helst) og farven blir som ny. Bruker farve 78 som er fin, men nøytral.

Selv synes jeg at for mye gloss er litt i overkant, moten nå er jo at det skal glitre og skinne som bare det. Personlig synes jeg ikke noe om det når man gifter seg, da ønsker man ofte mer nøytral sminke (men som Minnie Emmerdale sier her er det jo litt avhengig av resten av sminke/kjole/look). Litt annerledes når du skal ut på by'n i trendy klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge brukte du, Augustbrud? Husker du nummeret? Har sett på Lipfinity, men ikke funnet ut hvilken nyanse jeg skal velge...

På forhånd takk :-)

Gjorde et lite søk her og fant ut at den enten er nr 070 eller nr 180. Det er iallfall en av disse to som er litt brun, mens den andre er det kraftigere farge på. I bryllupet brukte jeg den med kraftigst farge (oransj-rød).

Ut i fra hva jeg har skrevet tidligere, må det være 070 jeg brukte i bryllupet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Augustbrud :-)

Jeg gjorde trolig det samme søket, og fant ut an nr 70 var brukt av flere i bryllup. Skal ta en shoppingrunde i dag, og skaffe meg leppestift og maskara (Kanebo 38 *C). Skal teste disse litt før den støre dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lipfinity er mitt valg også. Farven holder lenge og du bare fresher opp med glossen som følger med (og den behøver man ikke speil til å påføre, den kan du snike deg til å putte på når som helst) og farven blir som ny. Bruker farve 78 som er fin, men nøytral.

Selv synes jeg at for mye gloss er litt i overkant, moten nå er jo at det skal glitre og skinne som bare det. Personlig synes jeg ikke noe om det når man gifter seg, da ønsker man ofte mer nøytral sminke (men som Minnie Emmerdale sier her er det jo litt avhengig av resten av sminke/kjole/look). Litt annerledes når du skal ut på by'n i trendy klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Augustbrud :-)

Jeg gjorde trolig det samme søket, og fant ut an nr 70 var brukt av flere i bryllup. Skal ta en shoppingrunde i dag, og skaffe meg leppestift og maskara (Kanebo 38 *C). Skal teste disse litt før den støre dagen :-)

Gode valg, Astra! Brukte det samme på dagen vår, og det satt som støpt hele dagen igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at lipgloss er finest (er totalt avhengig :ler: )! Men en vennine av meg som er stylist sa at jeg ikke burde bruke det' date=' heller en matt lebestift. Dette fordi at glossen kunne skape et glorete/ulekkert utseende på bildene :o Hun anbefalte å droppe glossen til fotograferingen var unnagjort, og tipset om at Shiseido sine lebestifter var gode og ikke tørket ut leppene selv om den var matt :wink:[/quote']

Dette rådet har jeg også hørt. Fotografer misliker lipgloss samt annen sminke som "glitrer og skinner". Leste en artikkel engang fra en brudesalong hvor de hadde "alt i ett" (antrekk, frisør, hudpleie, fotograf m.m) og der var de nøye på at tonet ned sminken med tanke på bildene, brukte derfor nøytral om matt sminke. Og personlig synes jeg ikke det er så flott nåe bruden er sterkt sminket, med knall lepestift og markerte øyne -særlig ikke når hun aldri er slik til vanlig....

Selv kommer jeg til å gå og kjøpe meg en litt mere ekslusiv leppestift til anledningen, forhøre meg litt i butikker osv. Denne tar jeg med meg og "fresher" meg opp etter behov.

Men, smaken er som baken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Versace har noen kjempelekre lipglosser med diskret farge som er veldig gode. Liker også Lancômes Juicy Tubes.

Av leppestift er jeg glad i Stellars fra Helena Rubinstein (bruker 91 og 93 mye til fest), Stellars har nå også kommet som gloss, som jo kan være verdt å sjekke ut.

Synes hvertfall konsistensen er behagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest et sted at hvis man skal ha slør på dagen, bør man holde seg vekk fra lip-gloss. Ellers risikerer man at slører fester seg i glossen. Litt sånn som når man har på gloss og håret blåser inn/på munnen. Ikke det beste looket!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Astra: Har dobbeltsjekket og det er nr 070 jeg brukte på dagen vår. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en meget dårlig sminkør og velger lip-gloss for å ikke se ut som en klovn etter et par timer med selvsminking

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en meget dårlig sminkør og velger lip-gloss for å ikke se ut som en klovn etter et par timer med selvsminking

:oops:

Du har ikke en venninne (eller frisør) som kunne ha hjulpet deg med sminken da?

Å freshe opp leppestift med pensel dersom grunnlaget er godt (med lipliner, pudder og hele pakka) er jo ikke så vanskelig dersom man bruker litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en venninne (eller frisør) som kunne ha hjulpet deg med sminken da?

Å freshe opp leppestift med pensel dersom grunnlaget er godt (med lipliner, pudder og hele pakka) er jo ikke så vanskelig dersom man bruker litt tid.

Jeg skal sminkes hos frisøren, så den første biten er i orden. Jeg kan ikke sminke meg (selv om jeg slenger innom litt rouge, mascara og svak leppestift i ny og ne) og vil ha sminke som er idiotsikker å påføre resten av denne Dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...