Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg har fått dilla på Pesto :goodbye:

Er det noen som har andre oppskrifter på pesto?

Tar imot oppskrifter på marinader og ellers alt som har med pesto å gjøre :fnise:

Takk for ideer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

pestopasta med mozarella i folie

du trenger:

pesto

fullkornspastsa, gjerne penne

kylling kjøttdeig

tomater, gjerne cherry eller dulcita

evt. oliven hvis du er glad i det

hvitløk

mozzarella (fersk)

sett ovnen på 200 grader. kok fullkornspasta, stek kyllingkjøttdeig. skjær opp grønnsaker. kutt opp mozarellaen i små terninger.

legg pasta, kjøttdeigen og grønnsaker oppå et stykke aluminiumsfolie (pass på at det er stort nok til å "pakke" inn pastaen), strø mozarella over og pakk sammen. sett i forvarmet ovn i 10 minutter. legg "pakken" på en tallerken, åpne opp og legg på så mye pesto som du ønsker. gjerne ringle over en god ev-olivenolje hvis du ønsker. kan gjerne ha noe godt brød til også, focaccia eller olivenbrød.

smaker forøvrig også fortreffelig med rød pesto :jepp:

edit: litt orddelingsproblemer her på nattestid :ler:

Endret av LekeHusmor
Skrevet

Den oppskriften skal jeg prøve en dag LekeHusmor :sikle:

Skrevet

:spise: Det hørtes veldig godt ut! Det blir middagen i dag tror jeg :wow:

I kantina på jobben har de en utrolig god pestodressing. Tror den er blandet med olivenolje. Blir salat hver dag med masse dressing, hehe.. Tror jeg får det daglige inntaket med olje som anbefales via lunsjen :fnise:

Takk for tips :blomst:

Skrevet (endret)

A pro pos pestodressing vil jeg anbefale Druvan Pestodressing, som er en lett (både i konsistens og antall kcal-ca 160 pr 100 g :) ) og god dressing med nydelig pestosmak.

Jeg bruker den ofte istedet for vanlig pesto også jeg da, men det er kanskje først og fremst fordi jeg er febrilsk kalorijeger :sjenert: .

Endret av NullHull
Skrevet

Hehe.. Den sto jeg og så på i butikken, men valgte å kjøpe vanlig pesto isteden.

Valget ble på Ridderholm pesto, som jeg forøvrig ikke likte noe spesielt :sukk:

Jeg skal kjøpe inn den dressingen, takk for tips!

Jeg kan jo også kanskje spørre om hvilket Pesto merke som er deres favoritter? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv pestoen fra Ica(eget merke), billig, men overraskende god.

Men hjemmelaget er best. Du kan evt bytte ut basilikum med koriander(korianderpesto) eller ruccola(ruccolapesto) for litt forandring..

Det er veldig godt å ha små klatter med pesto på pizzen før du hiver den i ovnen.

Skrevet

Jeg lager pesto av alt, jeg. Prinsippet er jo enkelt:

* En hel del av ditt valgte hovedråstoff, jeg bruker f.eks. soltørket tomat, persille, ruccula eller grillet paprika

* En god del ost, enten parmesan, grana padano, snøfrisk, chèvre eller gruyère, eller annen smakssterk ost som du tror passer

* Nøtter eller frø; pinjekjerner, valnøtter, solsikkekjerner... hva du måtte ha.

* Hvitløk

* Nok olje til du når riktig konsistens, noe som avhenger av hvor bløte de andre ingrediensene er.

Kjør i vei med stavmikser eller også kan alt finhakkes med kniv og røres sammen. Morter og støter går selvsagt også, men kan bli litt tullete med osten.

Skrevet
Prøv pestoen fra Ica(eget merke), billig, men overraskende god.

Men hjemmelaget er best. Du kan evt bytte ut basilikum med koriander(korianderpesto) eller ruccola(ruccolapesto) for litt forandring..

Det er veldig godt å ha små klatter med pesto på pizzen før du hiver den i ovnen.

helt enig! det er faktisk den beste kjøpe pestoen jeg har smakt her i Norge

Skrevet
Jeg lager pesto av alt, jeg. Prinsippet er jo enkelt:

* En hel del av ditt valgte hovedråstoff, jeg bruker f.eks. soltørket tomat, persille, ruccula eller grillet paprika

* En god del ost, enten parmesan, grana padano, snøfrisk, chèvre eller gruyère, eller annen smakssterk ost som du tror passer

* Nøtter eller frø; pinjekjerner, valnøtter, solsikkekjerner... hva du måtte ha.

* Hvitløk

* Nok olje til du når riktig konsistens, noe som avhenger av hvor bløte de andre ingrediensene er.

Kjør i vei med stavmikser eller også kan alt finhakkes med kniv og røres sammen. Morter og støter går selvsagt også, men kan bli litt tullete med osten.

ost oppi? den var ny for mitt vedkommende :) sikkert godt. hvorfor bruker du det?

Skrevet
Den oppskriften skal jeg prøve en dag LekeHusmor :sikle:

ja det er veldig godt! jeg pleier å bytte ut pestoen med en god hjemmelaget tomatsaus også, det er veldig godt, nesten bedre syns jeg. (har tomatdilla :ler:)

Skrevet
ost oppi? den var ny for mitt vedkommende :) sikkert godt. hvorfor bruker du det?

All pesto inneholder vel vanligvis ost (parmesan) ...? :klø:

Skrevet
All pesto inneholder vel vanligvis ost (parmesan) ...? :klø:

:ler: haha. ja. glemte parmesan i et øyeblikk. var bare det at jeg har aldri tenkt på chevre, snøfrisk osv som "alternative" oster i pesto. må prøves ut :)

Skrevet

Brødskive med kokt skinke, pest og tomatskiver. MmMmM!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å steke kylling(småbiter) og løk, og har pasta penne med pesto :) Mmmmmm!! Og eventuell salat til :)

Skrevet

Vi hadde nøttepesto i formiddagsmat-buffeten på jobben en dag for en stund siden. Så utrolig godt.

Skrevet
pestopasta med mozarella i folie

du trenger:

pesto

fullkornspastsa, gjerne penne

kylling kjøttdeig

tomater, gjerne cherry eller dulcita

evt. oliven hvis du er glad i det

hvitløk

mozzarella (fersk)

sett ovnen på 200 grader. kok fullkornspasta, stek kyllingkjøttdeig. skjær opp grønnsaker. kutt opp mozarellaen i små terninger.

legg pasta, kjøttdeigen og grønnsaker oppå et stykke aluminiumsfolie (pass på at det er stort nok til å "pakke" inn pastaen), strø mozarella over og pakk sammen. sett i forvarmet ovn i 10 minutter. legg "pakken" på en tallerken, åpne opp og legg på så mye pesto som du ønsker. gjerne ringle over en god ev-olivenolje hvis du ønsker. kan gjerne ha noe godt brød til også, focaccia eller olivenbrød.

smaker forøvrig også fortreffelig med rød pesto :jepp:

edit: litt orddelingsproblemer her på nattestid :ler:

Eg prøvde denne oppskrifta i går, og det vart kjempe godt. Til og med samboeren som ikkje er så glad i pasta synst det var veldig godt.

Så takk for oppskrift :)

Brukte Barilla sin pesto, og synst den var veldig god.

Skrevet
Eg prøvde denne oppskrifta i går, og det vart kjempe godt. Til og med samboeren som ikkje er så glad i pasta synst det var veldig godt.

Så takk for oppskrift :)

Brukte Barilla sin pesto, og synst den var veldig god.

:hoppe: så gøy!

det er en oppskrfit jeg har funnet på selv (selvom den sikkert står i en eller annen kokebok et sted) så det syns jeg er gøy å høre :jepp:

anbefaler også å bytte ut pestoen med to bokser hakkede tomater med hvitløk! det hadde vi i dag - kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...