Gjest London-farer Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Skal en langweekend til London til høsten. Hvilke ting må jeg få med meg? Buckingham Palace, Tower of London, London Eye? Musical? Hvor er det best å shoppe (ikke klær)?
Gjest Oxford Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har dessverre aldri vært i London selv, men kom over en ganske innholdsrik side om London her: http://www.londonguiden.no/Severdigheter.htm Ser ut som om denne siden har samlet sammen mange severdigheter, bl.a. Abbey Road, Ascot Racecourse, Big Ben, Madam Tussauds, Buckingham Palace, Stonehenge, Westminster Abbey m.fl. I tillegg har nettsiden en liste over forskjellige museer og gallerier, puber og restauranter - og ikke minst en side med gode tips til Londons førstegangsbesøkende.
marsy Skrevet 26. juni 2008 #3 Skrevet 26. juni 2008 Det er MANGE ting å se å gjøre i London. Spørs litt på interessene dine, og hvem man eventuelt reiser med. Hva slags ting vil du shoppe? Markedene er alltid morsomme å gå på - Brick Lane, Notting Hill, Camden. Jeg ville ha brukt en kveld på teater eller musical. Jeg anbefaler Les Miserables eller Phantom of the Opera hvis du liker klassiske musicaler, eller We will rock you hvis du vil ha en konsertopplevelse. Ticketservice.no selger billetter. Du bør kjøpe på forhånd for å være sikret. Når jeg har kjøpt hos dem har jeg alltid fått veldig gode plasser. Ta RIB båt på Themsen! Sightseeing og moro på en gang. På sommeren viser de ofte kino utendørs i en park. Soho og Camden er bra på uteliv. Notting Hill er bra på barer. Min sightseeingrute: Start ved undergrunnstasjonen Green Park. The Ritz. Gå tvers igjennom parken til Buckingham Palace. Gå videre igjennom St. James' park (langs vannet). Du kommer da til Royal Horse Guards. Videre kommer du til Big Ben. Her kan du krysse elven til London Eye. Ta sightseeingbåt videre til Tower eller til Greenwich. Fra Tower kan du ta bussen tilbake til byen (kjører forbi St Pauls, Fleet Street, Trafalgar og Piccadilly).
marsy Skrevet 26. juni 2008 #4 Skrevet 26. juni 2008 Jeg har dessverre aldri vært i London selv, men kom over en ganske innholdsrik side om London her: http://www.londonguiden.no/Severdigheter.htm Ser ut som om denne siden har samlet sammen mange severdigheter, bl.a. Abbey Road, Ascot Racecourse, Big Ben, Madam Tussauds, Buckingham Palace, Stonehenge, Westminster Abbey m.fl. I tillegg har nettsiden en liste over forskjellige museer og gallerier, puber og restauranter - og ikke minst en side med gode tips til Londons førstegangsbesøkende. Stonehenge ligger et stykke unna London da...
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 Sjekk www.londonnet.com der er det masse om musikaler og div.
Busy Lizzie Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Shopping in London er Oxford Street og Bond Street, men det er også masse fine butikker i Kings Road
Gjest Gaby Skrevet 27. juni 2008 #7 Skrevet 27. juni 2008 London har alt Anbefales: -Buckingham Palace ved vaktskifte -Big Ben og Houses of Parliaments, skal godt gjøres å ikke havne rundt der da -London Eye, koselig tur med fin utsikt -Notting Hill, utrolig koselig bydel -Oxford Street, de store varehusene som John Lewis har mer enn bare klær -Harrods, her kan man virkelig drømme seg bort -Leicester square om kvelden, Haägen Dasz har en isrestaurant her -Musical! Ta den du har mest lyst til å se. -Fruitzie, en søt liten smoothiebar i en stikkgate til Oxford Street, du ser skiltet i Oxford Street Anbefales ikke: -Madame Tussauds - det er stappfullt av folk der, og du oppdager at det var visst ikke så interessant med alle disse kjendisene alikevel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå