Gjest Gjest_Brenda_* Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Har kommet over ett hjerteskjærende tilfelle. Nydelig rottis gutt på 3,5 år. Nå gjøres det ett siset forsøk på å finne en passende eier. Han har ikke fått nok dresur når han var liten og er derfor stemplet som en problem hund. Han er veldig fin med nydelig stammtavle. Har selv over 15 år erfaring med rasen, og de har sagt at hvis jeg vil ha han så får jeg den. Min jente rottis Galin døde for snart 1 år siden. Har hatt planer om å få meg en ny hund med tiden. Har hatt 3 rottiser, og tilsammen 5 kull med alle over 6 valper. Vil ikke si at jeg drev oppdrett, men hadde de fleste av valpene til de var 1,5 -2 år gamle så ble de satt bort på for. Har hatt alle mine hunder og valper på utstilling, med meget gode resultater. Etter at Galin døde så har jeg funnet ut at valpekull orker jeg ikke mer. lurer nå på om jeg skal gi denne hannen en sjangse. Har altid fått veldig god oppdraglese på mine hunder. Rottiser er sterke hunder og må ha en god oppdragelse. Regenr med at de må minst 1 års hard trening til med denne karen for at han skal bli bedre. Han har ikke vist noe tegn til agresjon, noe som er veldig possitivt. Muligheten for at jeg tar han til meg og at jeg blir veldig glad i han, men må gi opp er der. Det er det jeg er så redd for. Men er også redd for følelsen jeg kommer til å ha hvis jeglar de avlive han uten å ha prøvd. Noen som har tatt til seg en problem hund og lykkes selvom det så mørkt ut. Hilsen sikker hundeperson med ett vaklende hjerte.
Gjest ringo Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Synes du skal prøve. Vi tok til oss en Terjer som hadde store problemer. Nå er han en fin familie hund, som er glad og frisk.
SummerJoy Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Åå håper virkelig du prøver! Tenk hvor herlig følelse når (ja for det gjør du nok nesten garantert) du lykkes! Så senest på søndag, det hundeprogrammet om han Cæcar. Der møtte han på en rottweiler som var stemplet som problemhund også. Fikk helt skikk på han. Hvertfall av det vi så var problemet da... Han presiserte også veldig nøye at rottweilere blir feilstemplet fort, men problemet ligger så og si alltid hos eierne! Lykke til!
NovaFlare Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 You would have made my day, hvis du ga denne gutten en sjanse,. Hvis du kan tilby han NOE, så hvorfor ikke? Du har erfaringen. Ja, muligheten for at du blir lei deg er der, men da VET du at du har prøvd Du er en engel som vurderer det! Takk til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå