Gjest Elize Skrevet 24. juni 2008 #1 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg lurer på hvor tidlig det bllir mørkt i Tromsø rundt den 3.oktober? Noen som kan svare meg på dette? Gjerne henvise meg til en side på internett hvor jeg kan finne det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Del Skrevet 24. juni 2008 Rundt 3. oktober har Tromsø omtrent samme soloppgang og soloppgang som resten av landet. Akkurat i dette tidsrommet er man ganske midt imellom midnattssol og mørketid. For å finne klokkeslett anbefaler jeg deg å kjøpe en Almanakk. Et lite hefte som kjøpes på de fleste bokhandler og på Narvesen visstnok. Har aldri sett den der, men det står så på linken. Almanakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Del Skrevet 24. juni 2008 Rundt 3. oktober har Tromsø omtrent samme soloppgang og solnedgang som resten av landet. Akkurat i dette tidsrommet er man ganske midt imellom midnattssol og mørketid. En ørliten rettelse bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 24. juni 2008 #4 Del Skrevet 24. juni 2008 Er det noen som vet om en side på internett hvor jeg kan finne ut dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppi Skrevet 24. juni 2008 #5 Del Skrevet 24. juni 2008 Sola forsvinner rundt 21.november og kommer tilbake 21.januar. Nå på denne tiden av året er det lyst hele døgnet. Midnattsol fra rundt 20.mai til 20.juli, etter dette blir det færre og færre timer sol og det blir litt skumring utover natta. Det begynner å bli mørkt på kveldene i august-september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nk. Skrevet 24. juni 2008 #6 Del Skrevet 24. juni 2008 Er det noen som vet om en side på internett hvor jeg kan finne ut dette? Google + soloppgang + tromsø = http://www.dagsdato.no/index0.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 25. juni 2008 #7 Del Skrevet 25. juni 2008 Google + soloppgang + tromsø = http://www.dagsdato.no/index0.html Fant svaret jeg var på jakt etter der. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå