Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2008 #21 Del Skrevet 28. juni 2008 Jeg tror faktisk det kan være tryggere å bruke ei vanlig skulderveske enn å utstyre seg med magetasker, sekker og diverse styr. Veskenappere sikter seg jo ofte inn på de som åpenbart er turister. Jeg ser aldri ut som en turist i London. Faktisk blir jeg støtt og stadig stoppet av folk på gata som spør meg om veien hit eller dit (ser jeg SÅ lokalkjent ut?). Og nei, det er ikke svindlere som skal lure fra meg veska eller kidnappe meg, men vanlige folk (både engelskmenn og utenlandske turister) som faktisk lurer på hvor et eller annet er. Jeg må jo da på min stotrende engelsk forklare at jeg bare er en turist som ikke har peiling (stort sett). Tips for å IKKE se ut som en turist: - Kle deg dagligdags pent, ikke i grilldress. - Ha kamera i veska, ikke hengende på magen. - La kartet ligge i veska, ikke ta det opp på åpen gate (jeg gjør det iblant da, men ser an gata først) - Ikke se spørrende og rådvill ut selv om du går i gater du aldri har vært før. Vær målbevisst og fortsett der du har lagt opp ruta. - På undergrunnen/bussen osv: Ikke studer dine medreisende nøye. I London holder de fleste øynene for seg selv. Leser i bok/avis, eller kikker tomt i gulvet/veggen/taket. Ser avslappet ut, eller ser ut som de kjeder vettet av seg på vei hjem fra jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå