Gjest TS Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Hvordan er det i grunn mulig? Bare noe jeg har gått å lurt på
MiniMjau Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Det er vel musklene som "samler seg" (??) og holder ting litt mer på plass... som en slags hold-inn strømpebukse.
wind-up bird Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Da har man sannsynligvis fått en lavere fettprosent (altså mindre fett på kroppen) samtidig som man har fått mer muskelmasse.
Gjest TS Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Da har man sannsynligvis fått en lavere fettprosent (altså mindre fett på kroppen) samtidig som man har fått mer muskelmasse. Ah ok. Takk for svar
havrekjeks Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Da har man sannsynligvis fått en lavere fettprosent (altså mindre fett på kroppen) samtidig som man har fått mer muskelmasse. som mange vet, veier jo muskler mer en fett, så d er jeg helt enig md!!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 som mange vet, veier jo muskler mer en fett, så d er jeg helt enig md!! Den teorien om at det skyldes muskler er bare tull. Man legger ikke på seg så mye muskler når man er kvinne. Maks et par kilo i året... Forklaringen er her: Når du starter å trene får vi en omfordeling av vekten. Videre får du mer blod i kroppen, økte karbohydrat lagre i musklene. Etter en stund (ca.2mnd. trening) vil også muskelmassen øke, og etterhvert blir også skjelettet sterkere. Alle disse faktorene gjør at du blir tyngre. Men husk: Muskler er tyngre enn fett, og økt muskelmasse gir økt forbrenning!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Det er vel musklene som "samler seg" (??) og holder ting litt mer på plass... som en slags hold-inn strømpebukse. Det er ikke slik kroppen er bygd opp. Muskler kan ikke "samle seg" (hva nå enn du mener med det?? :klø: ), og de fungerer heller ikke som hold-inn strømpebukser. Muskler blir enten større, eller mindre. Simple as that.
Gjest Casey Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Det er ikke slik kroppen er bygd opp. Muskler kan ikke "samle seg" (hva nå enn du mener med det?? :klø: ), og de fungerer heller ikke som hold-inn strømpebukser. Muskler blir enten større, eller mindre. Simple as that. Kan det være mulig tror du - bare sånn tatt helt ut av luften - at hun mente at musklene gjør at kroppen ser strammere ut enn hva fettet pleide å gjøre for utseendet? Bare en vill tanke.
Caboodle Skrevet 25. juni 2008 #9 Skrevet 25. juni 2008 Jepp. Jeg går ikke ned et døyt, men heller opp. Jeg liker det ikke, men oppstramming trengtes.
mari Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 jeg har nå gått ned 3 bukse str (tommer) og ikke gått ned en kilo, de siste 2 årene. Så enten blir man strammere av å få muskler eller så har en tomme blitt veldig mye større på 2 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå