Gå til innhold

Er sykemeldt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_beate_*
Skrevet

Er sykemeldt i 4 mnd, det har bare gått 3 uker og jeg holder på å gå fra forstanden! :trist::sjokk: :dåne: :hår: :sjokkert::roll::murvegg::klaske::overrasket::hakeslepp::Gjesp:

Får ikke lov til å gjøre noe som helst!! Må bare sitte i ro og hvile.

Jeg er vant med å omgås masse mennesker hver dag. Det pleier å være en lettelse for meg å komme hjem fra jobb og få litt stillhet rundt meg, men nå er det for stille.

Har i tillegg kjempedårlig samvittighet for at jeg ikke kan gå på jobb, de er underbemannet og har problemer med å finne en erstatter for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fëawen
Skrevet

Oj.. det var lenge.. Men da trenger du det nok!

Og å tenke på jobben, er det siste du skal gjøre. Det gjør nok vondt bare værre om du kommer tilbake før du skal.. :)

Kanskje du kunne fått jobbet litt, når du blir bedre og nærmer deg friskmeldt?

Gjest Gjest_Beate_*
Skrevet
Oj.. det var lenge.. Men da trenger du det nok!

Og å tenke på jobben, er det siste du skal gjøre. Det gjør nok vondt bare værre om du kommer tilbake før du skal.. :)

Kanskje du kunne fått jobbet litt, når du blir bedre og nærmer deg friskmeldt?

Trenger det dessverre ja.

Dersom alt går som det skal kan jeg begynne igjen etter 4 mnd, får ikke lov før :(

Gjest Gjest
Skrevet

Aktiv sykemelding da?

Kan jeg spørre hva du er sykemeldt for?

Det må jo være ganske alvorlig om du er sykemeldt så lenge, så nesten litt rart at du er rastløs etter så kort tid.....

Om du ikke er utbrendt da. Da kan det vel gjerne ta litt tid å få kroppen ned igjen....

God bedring i alle fall!

Det er nok helt sikkert bra for deg å hvile siden du er sykemeldt så lenge.

Hva med å fylle dagene med noe annet?

Ut på tur :)

Gå på cafe

Treff venner på kveldene

Lag deg noe prosjekter hjemme med organisering og vasking. Kast ting du ikke bruker og puss opp et rom?

Masse å gjøre om du føler du klarer det :)

Gjest Fëawen
Skrevet

Da får du bare gjøre det beste ut av det! Kose deg med KG, få noen til å gå på biblioteket/ låne bort/ kjøpe noen bøker til deg, komme til deg på sykebesøk, se alle de filmene du hadde tenkt å se- men glemte det, strikke, og slapp av. Men jeg er enig.. det var leeenge..

Kanskje lett for meg å si, som ikke er i dine sko- men gjør det beste ut av det! Ellers så går tiden såååå saaaaaakte..

:popcorn::digge::kline: :kaffe: :sove::hallo::filer: :lese: :mobil::skravle:

Gjest Gjest_Beate_*
Skrevet

Det er pga en operasjon i det ene kneet. Komplisert og omfattende operasjon, nå må hele leddet få absolutt ro til å gro. Dette er ikke første gangen de prøver å fikse skaden, men forhåpentligvis er det den siste.....

Ønsker ikke engang å tenke på alternativet! Ikke snakk om amputasjon altså, men utskifting av hele leddet. Det er jeg alt for ung til.

Så gå tur er ikke et tema. Jeg har fått beskjed om å være mest mulig i ro. Får gå til fysioterapaut 2 ganger i uken.

Fikk ikke tid til å forberede meg på så lang sykemelding, avgjørelsen om ny operasjon ble tatt VELDIG raskt!

Må nok prøve å hente fram leselysten igjen :)

OK kose meg med KG :D

Takker for omtanken dere gir :kose:

Gjest Gjest
Skrevet

Oi, skjønner det er kjipt å måtte ta det sånn med ro ja. Annerledes når det er noe psykisk, da kan man gjøre noe fysisk...

Kjøp masse blader og bøker. Kjøp inn sunt snacks ( det er alltid godt med noe å kose seg med )feks grønnsaker med dip. Prøv nye opskrifter til middag, lær deg å strikke eller hekle, sy klær eller reparer klær som er ødelgt.

Shoppe som gal på nettet hehe...

masse å gjøre fra en stol :)

Gooooood bedring!

Hilsen ei med dårlige knær som hinker seg rundt uten å få operasjon.... blæh! ;)

Skrevet

Hva med å høre om jobben din vil ha deg i alternativt arbeid i stedet for sykemelding? Hos oss sender vi folk på kurs når det blir sånn - de får tatt kurs over internett. Vi slipper like langt sykefravær i statistikken, den skadede får økt kompetansen sin og slipper å kjede seg ihjel.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt lenge, og synes ikke det er så vanskelig å få dagene til å gå. :)

Du har fått mange bra tips, men jeg lager en liten liste jeg også, på aktiviteter man kan gjøre mens man hviler foten:

- Se dvd (om du ikke er så glad i film, skaff deg alle sesongene i en serie du liker, betyr mange timer foran skjermen!)

- Se TV

- Lese (bøker og blader)

- Bruke internett (forum som KG, skriv lange mailer til venner og familie, få deg mailvenner i utlandet, les deg opp på ting som angår jobben din eller en hobby, finne matoppskrifter osv)

- Lån språkkurs på biblioteket, med bok + CD.

- Planlegg neste ferie. Finn deg en spennende by eller område som du kan utforske nøye på nett og i bøker i forkant. Det gir en annen opplevelse enn å reise til f.eks. et tradisjonelt sydenreisemål.

- Lær deg meditasjon

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Inviter venner på spleiselag. Du tar deg av planleggingen, vennene dine tar seg av det praktiske. Finn oppskrifter på nett på små tapasretter som du ber hver enkelt lage. Til sammen får dere et nydelig måltid, og om du legger hjerte og sjel i å planlegge godt så bruker du fort et par dager på planleggingen. :)

Gjest Gjest_Beate_*
Skrevet

Dere er bare helt utrolig herlige altså! :kose:

Det er veldig rørende å se at man kan ha så mye omsorg for en person man ikke kjenner!

Tusen hjertelig takk for all omtanke!!!

Og tusen hjertelig takk for alle gode ideer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...