Gå til innhold

Er det vanlig å betale full pris for prøvekjole?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har endelig bestemt meg for hvilken brudekjole jeg vil ha.

Siden jeg er litt i det seneste laget så trodde ikke brudesalongen at den kjolen som jeg vil ha ville nå frem til bryllupsdagen. Derfor tilbydde de meg å kjøpe den kjolen som jeg prøvde i salongen.

Den har ikke blitt brukt, bare blitt prøvd, siden det er en kjole som kun kan kjøpes. Men det jeg lurer på er ; er det da normalt å måtte betale full pris for den, som er 12 500?

Jeg venter meg ikke det helt store avslaget, men litt går det vel an å spørre om? Hva om jeg spør om å få et passende slør i den prisen? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville ikke betalt full pris for en prøvekjole! Du bør vel få den nyrenset og med et lite avslag (eller gratis slør/hansker e.l.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel egentlig det er rimelig å måtte betale fullpris for en kjole da, ja. Ellers måtte man jo nesten ha innført en 'you try it, you buy it'-policy i brudesalongene, og det ville ha blitt ganske vanskelig (ville nok ha blitt VELDIG mye mer utbredt å kjøpe kjole via Internett!).

Det er jo en grunn til at man har kjoler til prøving i salongene, og iom at du dessverre var sent ute med bestillingen, synes jeg du er heldig som tross alt får den kjolen du ønsker deg. Tenk om du hadde måttet ende opp med en annen kjole istedet?

Håper du blir fornøyd med kjolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er STOR forskjell på å kjøpe en ny kjole som du får i plast, mot å få en kjole som har hengt i butikken, og vært tatt på og av et utall ganger! Frekt at de ikke fåreslo dette med en gang! Du bør få et godt avslag, mener nå jeg! 10.000,-? Så får du ta det andre (slør etc) utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke på dette med rensing, jeg :oops: ......det burde være inkludert hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville noen av dere kjøpt en ny bil, og tatt til takke med en demo bil som hadde gått 15.000km, til full pris?? :o

Samme sak! De er nødt til å ha prøver i butikken! Og de selges billig på slutten av sesongen!

Maks 10.000,- inkl. rens. Levert i perfekt stand! Gjerne med kjolepose!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville noen av dere kjøpt en ny bil, og tatt til takke med en demo bil som hadde gått 15.000km, til full pris?? :o

Samme sak! De er nødt til å ha prøver i butikken! Og de selges billig på slutten av sesongen!

Maks 10.000,- inkl. rens. Levert i perfekt stand! Gjerne med kjolepose!!

De har desverre ikke prøver i de aller fleste brudesalonger.

Når du kjøper deg en kjole på Vero Moda, hvor mange har ikke prøvd den før deg da??

Tenk deg en brudesalong som har fem hundre kjoler.

De måtte jo hatt et giga-lager dersom de skulle hatt fem hundre ekstra.

Nei, kjolen du prøver er kjolen du får dersom du ikke må spesialbestille den. Jeg spurte nemlig om dette da jeg prøvde kjole på Kristins på Lillestrøm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det err jo lite rettferdig da, at en utprøvd kjole gjerne med risfter i osv skal koste like mye som den kjolen vi kjøper helt ny!?! Jeg så bare det da jeg prøvde, de var ikke pene alle sammen, selv om de selvsagt blir "pusset" opp for dagen...

Nei, jeg ville forhørt meg i butikken jeg, og ikke spurt forsiktig, men på en bestemt pen måte. -lykke til(¨,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny kjole, men den var selvsagt blitt prøvd av andre før meg.

Etter å ha tilpasset den, renset brudebutikken kjolen for meg uten ekstra kostnad. Dette burde være en selvfølge på alle kjoler...

Ser ikke noe forskjell på en prøvekjole, og en "ny" kjole. Ville ikke reagert om jeg måtte betale full pris for den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig ikke lett, og jeg kan forstå det om du må betale full pris og jeg kan forstå de som sier at man bør få ”rabatt”.

Jeg tror jeg ville ha forberedt meg på å betale full pris, men da ville jeg ha krevet at rens skulle være inkludert i denne prisen. Eventuelt kan man også ”fiske” litt for å eventuelt får tilpasningen av kjolen i denne prisen og kanskje låne underskjørt…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjole som var "prøvemodell". Nå hadde den ikke vært så mange dager i butikken før jeg fikk den, men likevel fikk jeg med underskjørt m/spiler, rens og avslag på sløret i prisen. Synes det var helt greit! Kjolen passet jo perfekt, så helt flott og ny ut, og jeg kunne få den med hjem med en gang :D Slapp ihverfall å bekymre meg for å få den i tide og slikt noe, selv om jeg var veeeldig tidlig ute!!!! I tillegg satte de opp ny time 2-3 uker før bryllupet, i tilfelle jeg hadde lagt på meg/tatt av eller annet, slik at den måtte fikses på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe forskjell på en prøvekjole, og en "ny" kjole. Ville ikke reagert om jeg måtte betale full pris for den..

gjør du ikke? det er jo forskjell på å få en splitter ny kjole som ikke er pakket opp engang og en som har hengt noen mnd i butikken og prøvd xantall ganger -kanskje til og med vært utleid??

men sant som augustbrud02 sier, vanskelig å vite liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke de prøver seg på å selge utleiekjoler til full pris.. man ser jo om de er sydd på. Jeg tror nesten man må akseptere at hver butikk har sin policy på dette, og at man kanskje ikke kommer så langt med å kreve. Men samtidig blir nordmenn beskyldt for å være dårlige i pruting/diskutere prisen. Jeg ville kanskje sett over kjolen så den ikke var merket, forhørt meg om rens (se godt på kanten for de er jo ofte for lange for de som prøver dem, så de henger litt i gulvet) og foreslått rabatt på slør el.l. men ikke blitt fornærmet om jeg ikke fikk det.

Samtidig vet jeg at det mange steder er (usa) vanlig å selge ut prøvekjoler/vinduskjoler til halv pris eller lavere, det anbefales som en god mulighet til å klippe budsjettet litt har jeg sett flere steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har desverre ikke prøver i de aller fleste brudesalonger.

Når du kjøper deg en kjole på Vero Moda, hvor mange har ikke prøvd den før deg da??

Tenk deg en brudesalong som har fem hundre kjoler.

De måtte jo hatt et giga-lager dersom de skulle hatt fem hundre ekstra.

Nei, kjolen du prøver er kjolen du får dersom du ikke må spesialbestille den. Jeg spurte nemlig om dette da jeg prøvde kjole på Kristins på Lillestrøm......

På Christiane prøvde jeg utleiekjoler! Og de lovte at den man bestilte skulle være flunkende ny og uprøvd. På Grace var det det samme!

Forøvrig mener jeg at en brudekjole til over 10.000 som du skal bruke på den ene store dagen ikke akkurat er det samme som en kjole fra VeroModa til 400,-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Christiane prøvde jeg utleiekjoler! Og de lovte at den man bestilte skulle være flunkende ny og uprøvd.

Ja selvsagt, utleiekjoler og det du bestiller er jo to forskjellige ting.

Når du kjøper en helt ny kjole som må bestilles er det klart at du får en som ikke har vært prøvd før.

Og utleiekjolene er jo til utleie og blir jo leid ut flere ganger.....

De fleste kjøpekjoler er jo kjoler som er av slikt stoff at butikkene ikke leier dem ut, nettopp fordi de blir lett stygge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...