Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Gjest gjeste1
Skrevet

Nå er jeg sliten og lei.

For to måneder siden ble jeg kaldt inn til barnevernet på grunn av en melding fra en anonym person.

På disse to månedene har kontakten snakket med faren og barnehagen. Vi har ikke hørt noe. Etter å ha ringt nærmest konstant i en måned fikk jeg i dag vite at hun har sluttet. Vi har nå fått en ny kontakt som er like umulig å få kontakt med.

Personen på sentralbordet er passe sur, kan ikke si noe om når noen kommer til å kontakte oss.

Spørsmål, hvor lang tid har de på å behandle en slik sak?

Pleier de ikke ha kontakt med den som er meldt dit underveis?

Får man ikke beskjed om eventuelle bytte av kontaktperson?

Er det noen som har en link eller to til saksgang, regler og diverse omkring dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si jeg blir mer og mer skremt over den sjarlante holdningen "barnevernet" har til befolkningen forøvrig. Barnevernet synes ikke å ha noen respekt for andre holdninger enn den de selv representerer, og dette innlegget er bare et bevis på dette, selv om det er en annen vinkling på "barnevernets" maneglfulle respekt for andre.

Problemet barnevernet skal løses er tross alt ikke det samme som om toget blir 1/2 time for sent, eller om butikken har solgt mat som går ut på dato. Det er snakk om MENNESKER de skal håndtere. Desverre behandler barnevernet oss som om vi var papirfigurer uten rettigheter.

At resten av det komunale systemet er like lite samarbeidsvillig viser bare hvilken overmakt en arbeider mot (for en arbeider faktisk ikke "med" et barnevern som ikke respekterer andre).

Jeg har dessverre ingen råd mht saksgang ettersom det synes som om dette tilpasses det enkelte barnevern/kommune, ansatte og til siste de berørte. At noen er så EKSTREMT dårlig til å samarbeide som "barnevernet" tviler jeg på, og deres arbeidsmetoder synes igjen å være en bekreftelse på at målet er å skremme og ikke hjelpe.

Gjest gladlaks
Skrevet

Det er en kjent sak at barnevernet er vanskelig å få kontakt med, og samarbeide med. Noe av dette kan nok forklares med stort arbeidspress og at de en bundet til en streng taushetsplikt. I tillegg kan en være uheldig å få skifte av kontaktperson og sure sentralborddamer. Kanskje du kan skrive en mail til din kontaktperson og si hva du lurer på, og be han/henne om å kontakte deg.

Her er en link til lovverket som barnevernet må foholde seg til:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...vern*&&

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...