Gå til innhold

Hjelp!

Gjest Gjest_Pernille_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Kan noen der ute hjelpe meg??

Skal gifte meg med verdens beste mann på tahiti i august. Vi har valgt å gifte oss på ei nydelig strand, romantisk og bare oss to ;-)

Problemet er at jeg finner ikke en hvit sommerkjole som passer som "brudekjole"....

Skulle helst hatt en hvit/krem farvet, luftig, bomull/lin, fotsid og lett stroppekjole.

Har vært i utallige butikker og brukt mange timer til surfing på nettet ,til ingen nytte :-(

Blir veldig glad for tips :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naa sjekket jeg ikke stoffet paa kjolene, men kanskje noen av disse faller i smak?

http://shop.nordstrom.com/C/6005465/0~2376...ue=wedding_shop

Usikker paa om Nordstrom sender til Norge, men du kan jo bruke jetcarrier.com eller kanskje du kjenner noen i USA?

Ellers maa jeg si at jeg er litt smaamisunnelig ang Tahiti, det er nemlig mitt droemmereisemaal!

Det blir nok helt fantasisk! :hoppe: :hoppe:

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Tusen takk for mange flotte tips..... :-)

Til Chimamanda: Utrolig flotte kjoler og faktisk var det flere som falt i smak. Eneste problem er at de ikke sender til Norge, bare USA desverre :-(

Til Ambriel: Faktisk flere flotte kjoler på e-bay! Har aldri kjøpt fra e-bay og er litt usikker på om jeg tør... Erfaringer???

Til Lekehusmor: Den kjolen du sendte meg link til var egentlig helt perfekt... Bortsett fra den knytingen foran :-( Er litt kresen skjønner du... :-) Skal være den "perfekte" kjolen selv om det blir en veldig utradisjonell vielse!!

Setter veldig stor pris på alle tips! Tusen Takk!!!!

Klem Pernille

Skrevet

Om du finner noen du virkelig liker og de ikke sender til Norge, kan du bruke jetcarrier.com. Da sendes kjolen til en adr i USA og de sender den videre til deg. Husker ikke helt hva det koster, men sjekk nettsiden :)

Skrevet

Jeg har handlet masse på ebay og er veldig fornøyd. Det du kan gjøre er å se på hver selger, det står i auksjonen oppe til høye. Der står det litt om selgeren. % er hvor mange prosent av tilbakemeldingene han har fått som er positive, jo nærmere 100 jo bedre :) Så må du huske å sjekke om selgeren sender til Norge, det er ikke alle som gjør det :) Men finner du en kjole du liker veldig godt, så sender du bare selgeren en mail og legger ut i det vide og brede om at dette virkelig er drømmekjolen til bryllupet ditt så da kan det være at h*n kan ordne shipping likevel ;)

Det er masse tråder på kvinneguiden om ebay, hvis du leter litt under forbruker og økonomi forumet. Jeg har heldigvis aldri opplevd noe tull selv, og heller ikke min samboer :)

Den sikreste betalingsmåten er PayPal

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Til Ambriel: Skal sjekke litt mere på e-bay å om jeg finner den perfekte kjolen... Tusen takk for hjelpa ang e-bay, hørtes ikke så skummelt ut allikevel :-)

Noen her inne som har giftet seg i karibien??

Synes det er litt stress å måtte planlegge "den store dagen i ditt liv" på engelsk!! Har endelig fått tak i en norsk mann som bor der nede, men problemet er at han bruker så lang tid på å svare :-) he he he.. Har ei engelsk dame som driver med "wedding planning" i bakhånd, men hun er så dyr!! Koster ca 7000kr for prest, fotograf som tar 36 bilder på CD, vitner + alle dokumenter!

Da er det ikke brudebukett, kake, musikk osv med i prisen...

Venter på svar fra han norske i dag og er veldig spent på hvilke priser han har å komme med. Prisene varierer veldig har vi funnet ut..... :-)

Ha en fin dag!

Klem Pernille

Skrevet

Ååå, det høres så romantisk ut å gifte seg på en strand i et helt annen land enn norge :rødme: Har nok ingen erfaring med det, men det er en hemmelig liten drøm jeg har :)

Hadde jo vært fint om du ville dele historien din her etterpå bryllupet, og komme med tips og råd til andre som tenker på det samme :-D

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

For min egen del ville jeg vært kjempe happy, om jeg hadde fått tips og råd ang å gifte seg utenlands og da spesielt karibien :-)

Har sikkert brukt snart 20 timer på å lete meg fram på nettet og skrive mailer med diverse "wedding-planners". Anser meg selv som ganske habil i engelsk, men det er søren ikke bare lett å planlegge et bryllup på et annet språk!!!

Kommer til å dele mine erfaringer når vielsen er overstått :-) Tror nemlig det er noe jeg kan anbefale andre å gjøre også! Ser bare for meg stranda, asurblått hav, sommerkjole og barbeint i sanden, flagrende langt hår og ikke minst min herlige kommende mann :-) MANN- det høres så rart ut, at jeg skal kalle han mann - og at jeg skal bli kone!!

Ønsker fortsatt tips om kjole!!!! Kanskje noen har sett "drømmekjolen" i en butikk, kanskje på østlandet???

Klemmer Pernille

Skrevet

På DiN på Steen&Strøm har de mange flotte norsk designede kjoler... Har ikke vært der på en stund, men de gangene jeg har vært der har det vært mye romantisk og lyst... Mange fine kjoler av f.eks iselin engan o.l. Vet ikke hva slags prisklasse du er ute etter da, men tipper det meste der ligger mellom 2000-6000 kr...

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Hei igjen!!

Da har jeg endelig funnet kjolen min... Jiiiippppiiii :-)

Fant den på en butikk som heter Floyd i Drammen og kostet bare 799,-

Den perfekte kjole for vielse på stranden!

Mangler bare antrekk til gubben nå da.. hehe.. Mulig det blir linskjorte (med korte ermer) og linbukse til under knærne. Men vet ikke helt hvilke farger enda, blir kanskje hvit skjorte og lysbeige bukse? Hva mener dere?? Blir jo veldig utradisjonellt uansett :-)

Klem Pernille :love:

Skrevet
Mangler bare antrekk til gubben nå da.. hehe.. Mulig det blir linskjorte (med korte ermer) og linbukse til under knærne. Men vet ikke helt hvilke farger enda, blir kanskje hvit skjorte og lysbeige bukse? Hva mener dere?? Blir jo veldig utradisjonellt uansett :-)

Det hoeres veldig fint ut! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...