aimee Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 I morgen er jeg 8 uker på vei og reiser til Riga på spa. Det blir sikkert kjempefint, men jeg er usikker på hva jeg kan gjøre. Mamma sier at gravide skal holde seg unna både sauna og boblebad, pga stråling fra boblene og fare for bakterier. Legen derimot, sier at det er ekstrem liten sjanse for å få infeksjoner ved å ta boblebad og at sauna ikke er noe problem. Han påpekte at jeg kunne leve akkurat som før, uten å ta helt av selvfølgelig. Nå er jeg usikker, for jeg vil jo ikke ta noen sjanser! Samtidig blir jo bassengopplevelsen ikke helt det samme hvis jeg ikke kan bruke fasilitetene rundt. Har du vært på spa? Hva gjorde du? Hva holdt du deg unna?
LilleMy28 Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Siden du ikke er så langt på vei kan du egentlig gjøre hva du vil, men det er greit å informere evt. massør om at du er gravid. Når det gjelder badstu så er ikke det anbefalt pga overoppheting, men det er egentlig ikke så farlig før du er lenger på vei. Så lenge du ikke har blødninger så kan du bade så mye du vil, og strålene i boblebadet har ingenting å si. Men dersom en har blødninger eller det er de siste ukene før termin så kan det være fare for åpning og påfølgende infeksjon.
aimee Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 Det var jo veldig oppløftende å høre! Jobber du med det, siden du har så peiling?
LilleMy28 Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Var på spa i helgen og sjekket derfor med jordmor forrige uke
aimee Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2008 Å så herlig! Jeg kommer selvfølgelig til å si i fra til massøren at hun ikke kan massere mage og bryster, er veldig øm og det vil føles helt feil. Men resten av kroppen kan hun ta Da skal jeg jammen meg ta meg en (kort) tur i både boblebad og sauna i helgen.
Snuppelure Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Min lege fortalte meg sist at det bare var å kose seg :-) Men du skal ikke ta aromabehandlinger, be om nøytral olje istede. Og så gjør du bare det som er godt :-) Ikke press deg til noe når du har fått nok. Så lir den en fin tur skal du se. :-) Kos deg!
Gjest m Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Ifølge min embryologi-bok er det like farlig med sauna som alkohol tidlig i svangerskapet... Men god tur til Riga (og Jurmala)? Uz redseshanos!! (på gjensyn, som man sier der)
theamoren Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 IKKE aroma oljer og sånn skulle jeg si men så det var nevnt.
Flua Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Jepp, enkelte aromaterapioljer bør du holde deg unna, men det bør de vel vite hvis de er proff.......
Gjest Gjest_minni_* Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 kan ikke gravide bade i basseng heller da?? vi skal på strømstad spa snart og der har de et stort basseng med saltvann. de kaller de boblebad men er mer basseng i mine øyne:)
LilleMy28 Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 kan ikke gravide bade i basseng heller da?? vi skal på strømstad spa snart og der har de et stort basseng med saltvann. de kaller de boblebad men er mer basseng i mine øyne:) Kan bade så lenge en ikke har blødninger. Ellers har de ofte egne behandlinger tilpasset gravide også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå