Gjest Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Fikk i dag cosylan fra legen pga hoste og så nå at det er varseltrekant på den. Men hvor lang tid er anbefalt å vente før man kjører bil f.eks? På paralgin forte fikk jeg beskjed om at om jeg ikke merket noe kunne jeg kjøre, men er det en grense bare for å være på den sikre siden?
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Hmm.. Men hvor lenge burde man vente.. 30-60 min? Jeg reagere ikke på paralgin forte og heller ikke på dette virker det som. Men jeg skal kjøre bil senere så vil jo bare være på den sikre siden. Også skal jeg på ferie snart så kan ikke skade meg nå.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Kjæresten min ventet en 3-4 timer etter at han hadde tatt Cosilan, tror det var det han ble anbefalt.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Hmm.. Men hvor lenge burde man vente.. 30-60 min? Jeg reagere ikke på paralgin forte og heller ikke på dette virker det som. Men jeg skal kjøre bil senere så vil jo bare være på den sikre siden. Også skal jeg på ferie snart så kan ikke skade meg nå. Det er vegtrafikkloven som gjelder. Det er ikke noe forbud mot å kjøre når man har tatt medisiner som har varseltrekant, men man kjører på eget ansvar. Skjer det noe er det ditt ansvar. Vegtrafikkloven
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Som nevnt før her så er varseltrekanten kun veiledende, ikke noe forbud. Det er kun du selv som kan bestemme om og når du skal kjøre. Om du føler deg påvirket av medisinene må du vente til virkningen går bort. Føler du ingen forskjell: Kjør i vei, men vær ekstra oppmerksom på deg selv og dine reaksjoner. Merker du tretthet/svimmelhet el.l. tar du konsekvensene av det og stopper. Varseltrekanten er der bare for å gjøre deg oppmerksom på en mulig fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå