Gå til innhold

Prøvebilder - Fotograf


brudjuni

Anbefalte innlegg

Skal ha planleggingstime med fotografen om ikke lenge for å snakke om hvordan vi ønsker bildene, hvor mange vi ønsker osv.

Det vi nå vurderer er om vi skal velge bildene slik at str. blir 14X18 cm. Vi tenker at da kan vi jo bruke prøvebildene til innramming osv.

Vi lurer imidlertid på om prøvebildene blir stemplet med teksten "Prøvebilde" slik at det ikke skal gå an å bruke de til f.eks. innramming? Synes det vil virke litt frekt å spørre om dette på planleggingstimen, og spør derfor KGs brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordet prøvebilde er litt feil å bruke synes jeg, selvom det jo er det det heter.

Prøvebildene våre fikk vi et flott album, og her tror jeg det er standard størrelser på alle bildene. Disse er fine i størrelsen og kan fint rammes inn og henges opp. Men det er jo hyggelig å ha dem i albumet da.

Bildene er helt flotte og vanlige og det står ikke noe om at det er prøvebilder på dem. Grunnen til at fotografen kaller dette prøvebilder er vel kanskje at dette ikke er forstørrelser eller noe? Om man vil ha dem i album eller ta dem ut og henge dem opp bestemmer man jo helt selv!

Dette er iallfall slik jeg har forstått dette og slik fotografen vår gjord det, håper jeg ikke har misforstått ordet ”prøvebilder”.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampe

Hei! :)

Jeg vet at Famefotografene stempler midt i bildene, dette for at man ikke skal forstørre bilde fra bilde hos annen rimeligere fotograf, eller scanne de inn på datae og ta de ut på fotopapir.

Dette skjedde iallefall med babybildene til sønnen vår. :(

Hilsen

Trampe :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alle prøvebilder jeg har sett har vært stemplet "prøvebilder". Skikkelig kjipt! Men kjenner folk som har rammet inn bilder av barna med stempelet på, ikke så fint akkurat, men... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fotograf stemplet på forsiden, men heeeelt oppe i hjørnet, på kanten, slik at man kan ramme dem inn :D

Tror det varierer veldig. Du kjenner ikke noen andre som har brukt samme fotograf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi hadde en prat med fotografen før bryllupet, sa han ifra om at bildene blir stemplet med prøvebilde. Dette er for å beskytte opphavsretten til bildene, men det kunne godt vært litt mindre synlig spør du meg...

Jeg vil ikke ta ut noen av disse bildene og ramme dem inn - da blir det jo "hull" i det flotte bryllupsalbumet.

Synes ikke det er frekt om du spør fotografen om dette, så det synes jeg du skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre bilder var ikke stemplet på noen måte, og vi hadde ikke noen andre bilder enn vi fikk direkte inn i albumet. Kanskje vi bare har vært kjempeheldige og fått bilder uten dette stemplet? Jeg hadde iallfall blitt skikkelig skuffet og sint om alle bildene våre hadde hatt dette stemplet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke de stempler bildene i albumet!!!??!

Hvor kult er det liksom å skulle vise frem albumet hvis alle bildene er stempla midt på???

Nei, da hadde jeg valgt en annen forograf! Vi betaler søren så mye for det albumet, og fotografen kan bare hoppe og drite i hva jeg velger å gjøre med MINE bilder!!!!! :evil:

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astra unplugged

Hva er prøvebilder??? :o

Er det bildene man får et album, eller alle andre bilder man får som ikke ender i albumet? Her er jeg skikkelig blank!

Astra den uvitende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografen kalte alle bildene vi fikk i albumet vårt for prøvebilder, men jeg kan ikke forstå at det skal være prøvebilder om man pleier å stemple disse bildene. Bildene våre er kjempeflotte uten noe som helst stempel. Begynner også å lure litt på om prøvebilder må være noe annet enn bilder man får i albumet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vanlig hos fotografen er at han stempler et merke, ikke med farge, men trykker bokstavene sine inn i det ene hjørnet. Dette er ikke noe man ser noe særlig, men man kjenner det, om man skal oppi med fingrene...., men hvem gjør vel det om man henger det på en vegg.

Jeg synes at man skal ta seg de pengene det koster å få en forstørrelse, evt. liten kopi. La den fine bryllupspermen være det den er fra fotografen. Dette er hans jobb, og når han har montert det bør det være slik.

Gifter meg neste år, og gleder meg en hel haug :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt fotograf til å ta bilder av ungene våre, både ved 5 mnd og ettårs alder. Alle prøvebildene av dem er preget i det ene hjørnet. Ikke så veldig stort , men det er der.

Brudebildene våre (også samme fotograf) er ikke preget.

Samtlige bilder er i flotte permer, selv om brudebildene har den flotteste permen. Vet ikke om det har noe med pris å gjøre, for barnefotograferingen var kjempebillig iforhold til brudefotorafering.

Dette var forresten en Fame fotograf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en god del prøvebilder fra fotografen vi skal til (hos familie og venner som har brukt henne), og har aldri sett noe som lignet på stempel... Aldri hørt om det heller jeg... Høres jo innmari kjedelig ut da! :-?

Men er som sagt rimelig sikker på at vi ikke får det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være helt sikker tok jeg kontakt med fotografen i går ettermiddag, og fikk bekreftet at bildene blir satt i en album, og blir IKKE stemplet med prøvebilde.

Vi har nå kommet fram til at vi vil ha både svart/hvit og farge, og at vi skal ha med både forlovere og brudepiler/-svenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...