Tusenfryd Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Som alle andre familier så har vi av og til et sengetøysett som er utslitt. Jeg er for gjenbruk, men til hva? Fretex synes jeg ikke skal ha utslitt sengetøy, bare for å ha sagt det. De arver ikke trusene mine heller. Hva gjøre dere? Kaster? Syr artige gymposer...?
AuroraStar Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Moren min pleide å gi utslitt tøy og sengetøy til Fretex el. l. Ikke for at de skal bruke det slitte tøyet som det er, men fordi de rev det opp i strimler og brukte det til andre ting. Men jeg har hørt noen rykter om at de ikke har behov for det lenger, og at de helst ikke vil ha slitt tøy/sengetøy. Vet ikke helt hva som stemmer. Jeg, for min del, tror jeg ville kastet det.
Sekretæren Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Vaskefiller! Så sant du ikke har meldt deg inn i microfibergjengen som liker å vaske uten vaskemidler
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Filler. Kan brukes til ting du ikke vil ødelegge de finere klutene dine på. Som oljing av møbler, vasking av utemøbler, sykler, osv.
Gjest Wildcat Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Bruker putevar til å oppbevare bunadsskjorte etc. i for å beskytte mot støv. Dynetrekk er fine å bruke som "oppbevaringsposer" for tøy som henger som man sjelden bruker, f.esk bunad, finkjoler, dresser etc. Muligens må noen mindre modifikasjoner gjøres på dynetrekkene for dette bruket, men det tar ikke mye tid. Hvite laken (både stretch og vanlig) koker jeg og bruker under duken på middagsbordet når jeg har flere til middag. Gjørat duken ligger penere samt at støyen fra glass, tallerkener osv. minskes. Ellers henger jeg meg på resten som bruker dem som filler.
Tusenfryd Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2008 Å, det gir en luksusfølelse når duken virker veldig tykk - det var et stilig råd. Kastet nettopp et dobbelt stretchlaken som faktisk var slitt hull i (må ha vært mannen min...hehe) Ellers takk for alle innspill her - tar gjerne mot fler.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Her vi bor er det en bedrift med psykisk utviklingshemmede som tar i mot slikt til å lage filleryer av. Det finnes sikkert mange steder Man får også kjøpt fine, ferdige ryer der til en veldig bra pris.
thumbalina Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 fine til å vaske bilen med, eller vokse også..... i tillegg til at du kan bruke det som vanlig vaskefille.... spes til sånn gørrjobber som inne i komfyren, malingsfiller dersom du skal pusse opp noe..
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 27. juni 2008 #9 Skrevet 27. juni 2008 Jeg bruker det også til filler, kjekt nå om sommeren når hagemøblene må vaskes av, og kjekt å ha i båten til olje o.l. Desuten bruker jeg gamle dynetrekk til å pakke inn tung som er stuet på loftet, men som tåler dårlig å få støv på seg, f.eks høytalere til stereoanlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå