Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2008 #1 Skrevet 24. juni 2008 Hvordan hadde du reagert hvis en vennine/venn sa han/hun skullle ta botox? Kjenner du noen som har tatt botox?Er det så vanlig som media gir uttryk for?
AuroraStar Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Jeg synes botox er helt greit. Hvis en venn av meg skulle prøve hadde jeg blitt veldig nysgjerrig på hvordan det gikk og hva h*n syntes om resultatet. Jeg har ikke prøvd botox selv, rynkene har ikke kommet fullt så langt enda. Men om 5 år tror jeg nok at jeg kommer til å prøve. Ikke i hele ansiktet, men i de rynkene som er mest skjemmende, f. eks. den "sinna"-rynken som mange får mellom øyenbrynene. Jeg tror botox kommer til å bli mer og mer vanlig ettersom en ny generasjon får behov for det. Nå har det jo også vært ganske lenge på markedet, og dermed har mye skepsis forsvunnet.
Duplex Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Det kunne aldri falle meg inn å ta botox selv, men om en venn/venninde ville det, hadde jeg forstått at det var et valg tatt utifra dennes frie vilje og derfor vært i den skjønneste orden for meg. Jeg kjenner (hittil) ingen som har benyttet botox, så drar derfor en høyst subjektiv konklusjon her og mener media har hauset opp situasjonen :gjeiper:
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 Jeg hadde ikke kommet med noen moralske innvendinger, men jeg hadde nok tilkjennegitt mitt eget syn på Botox: Jeg var inne på tanken om Botox selv, men det er dyrt og jeg er skeptisk mht å sprøyte inn gift for å lamme nervene...høres ekkelt ut. Og så går effekten bort etter et halvt år, så må man fylle på igjen...vil da ha noe varig, så da venter jeg heller 10-15 år og tar en skikkelig ansiktsløfting Kjenner ingen som har tatt det, men det må da være ganske vanlig når det tilbys i en småby som den jeg bor i?
NullHull Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har tatt Botox to ganger. Ikke er jeg særlig forfengelig eller en typisk "jåledukke", men jeg er arvelig belastet med en kraftig sinnarynke mellom øynene. Både min mor, søster og mormor har den samme, og jeg ville behandle denne før den ble for dyp (for da er det til slutt kun et kirurgisk inngrep som kan gjøre det nogenlunde "glatt" igjen ). Kjempefornøyd med resultatet som varte 8 mnd første gangen, før jeg tok et nytt "påfyll" nå før sommeren. På denne måten får jeg ikke denne rynken, dessuten hjelper det meg å slappe av i pannen når jeg er sliten og stressa, for det er ikke lett å forsøke å kontrollere disse mimikkene på egenhånd. Jeg har ikke fortalt noen om at jeg har tatt botox, foruten moren min. Ingen hadde nok sett det heller, jeg er fortsatt såpass "ung" (35 ) og rynkefri at forandringen ikke er særlig synlig. Mimikken er fortsatt intakt, foruten at jeg ikke lenger klarer å presse øyenbrynene særlig mye sammen.
Gjest Oxford Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg tror ikke at jeg kommer til å prøve botox, men jeg skal aldri si aldri. Har ikke noe problem med at andre gjør det, det får være deres sak.
Lissi Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Jeg er utdannet hudpleier og usikker på skadevirkninger på sikt. De har også sagt at giften trekker inn i hjernen, men jeg vet ikke hva som er sant. Det vil hvertfall ta mange år før jeg vurderer dette:)
AuroraStar Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 Jeg er utdannet hudpleier og usikker på skadevirkninger på sikt. De har også sagt at giften trekker inn i hjernen, men jeg vet ikke hva som er sant. Det vil hvertfall ta mange år før jeg vurderer dette:) Oj, hvordan kan botox trekke inn i hjernen?? Det hørtes veldig skummelt ut. Jeg har snakket med en lege som jobber på plastisk kirurgisk avd som sier at botox er helt ufarlig, og om en skulle gå til en uerfaren lege/sykepleier som setter det feil, så er jo ikke skaden permanent. Virkningen går jo ut etter noen måneder. Selv om det selvfølgelig ikke er gøy uansett hvis noe havner på feil sted...
Lissi Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Oj, hvordan kan botox trekke inn i hjernen?? Det hørtes veldig skummelt ut. Jeg har snakket med en lege som jobber på plastisk kirurgisk avd som sier at botox er helt ufarlig, og om en skulle gå til en uerfaren lege/sykepleier som setter det feil, så er jo ikke skaden permanent. Virkningen går jo ut etter noen måneder. Selv om det selvfølgelig ikke er gøy uansett hvis noe havner på feil sted... Det var oppslag i avisene om det her for noen uker siden, men jeg vet ikke om det er riktig. Men stoffet i botox er jo ren gift. Man vet heller ikke nøyaktig skadevirkningene av det på sikt. Men jeg tror at muskelaturen blir slappere på sikt siden du ikke bruker den. Snakker mange mange år. Ja du kan få lammelser på feil sted, og det er ikke gøy å gå sånn i 6 mnd:)
Lissi Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Og selvfølgelig sier leger på plastisk kirurgi at det er ufarlig;)
AuroraStar Skrevet 27. juni 2008 #11 Skrevet 27. juni 2008 Og selvfølgelig sier leger på plastisk kirurgi at det er ufarlig;) Enig i det. Men dette var plastisk kirurgisk på Rikshospitalet, da. Og de driver jo ikke med kosmetisk kirurgi og betalende kunder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå