Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 hei hei!!! Jeg skal nå lage invitasjoner.. og skal lage med monogram på. tenkte jeg skulle bruke stansemaskin. Cuttlebug maskin. men er det noen som vet hva dies er? hva trenger jeg?? jeg skjønner egentlig ingenting. sett monogram på hobby himmelen. jeg trenger litt hjelp. er ikke kreativ av meg. vet ikke hvordan jeg skal bruke denne maskinen. men det stod under produktinformasjon at Cuttlebug maskinen passet til alle dies uansett produsent. det jeg lurer på er: -hvordan fungerer stansemaskinen? -hva er dies? hva betyr 2x2? er det 2 cm x 2 cm?? -hva trenger jeg? skal bestille monogram. håper noen kan hjelpe meg. for jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. trenger start hjelp. Klem Therese
Poppi Skrevet 24. juni 2008 #2 Skrevet 24. juni 2008 Hei! Cuttlebug-maskinen fungerer som en gammeldags klesrulle (hvis du ser for deg det?!), selvfølgelig mye mindre... Du putter en eller flere dies + papir/kartong mellom noen tykke plater. Deretter ruller du dette gjennom maskinen og vips har du stanset ut en figur Det er veldig enkelt og du skjønner det sikkert når du ser maskinen. En die er bare ei lita metallplate med en figur, bokstav el.l, det som trykker ut motivet. Jeg tror 2 x 2 betyr 2" x 2", dvs ca 5 x 5 cm på selve plata. Størrelsen på selve motivet kan likevel variere. Du trenger egentlig bare maskinen, dies og kartong for å komme i gang. Men når du først har begynt, blir du fort hekta Håper du blir litt klokere nå, hvis ikke vet du hvor du får hjelp! Nina
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 25. juni 2008 #3 Skrevet 25. juni 2008 Tusen tusen takk!!!!! Nå skal jeg på Panduro.. eventuelt bestille på nettet.. redd jeg kommer til å bli altfor gira, at dette blir en dyr hobby!!! men jeg gleder meg!!!! har masse planer alt. Lage flere album og kort. Takk igjen for en bra forklaring!! nå er det bare å handle inn. Therese
Supramundane Skrevet 2. juli 2008 #4 Skrevet 2. juli 2008 Sjekk ut forumet på scrapping.no, der kan du hente mye inspirasjon og få mye hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå