Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #21 Skrevet 25. juni 2008 Spør du i butikken så er det 10-30 000,- som fremstår som normalt. For noe vissvass.. Tradisjonelle enkle gullringer -som fremdeles er det vanligste hva nå enn gulsmedene prøver få oss til å gjøre- koster 3-4000 kr for paret!!
Gjest Gjest_Tom_* Skrevet 25. juni 2008 #22 Skrevet 25. juni 2008 For noe vissvass.. Tradisjonelle enkle gullringer -som fremdeles er det vanligste hva nå enn gulsmedene prøver få oss til å gjøre- koster 3-4000 kr for paret!! Der kan du se:) Vi blir lurt trill rundt hele gjengen hehe. Men hva er det kvinnene ønsker det er vel mitt spørsmål. I en ideel verden uten priser og økonomiske spørsmål?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #23 Skrevet 25. juni 2008 har man råd til det så hvorfor ikke. Jeg hadde seff blitt kjempe glad for en sånn ring. Ellers syns jeg det fineste er en diamantring ved frieri, kun til damen. Jeg syns ikke nødvendigvis mannen skal ha en forlovelsesring som har blitt så vanlig nå. Nye ringer kjøpes til bryllupet. Etter min mening skal det da være enten forlovelsesring til damen, altså mannen har en ring når han frir. Eller ingen ring i hele tatt. Jeg skjønner ikke vitsen med å kjøpe to lilke ringer til forlovelsen, det skal man jo allikevel ha når man gifter seg. Men det er nå min smak.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #24 Skrevet 25. juni 2008 Men hva er det kvinnene ønsker det er vel mitt spørsmål. Det spørsmålet er det sannsynligvis like mange svar på som det er kvinner I en ideel verden uten priser og økonomiske spørsmål? Jeg tror (som flere alt har sagt) at pris er en svært lite vesentlig faktor. Det er ikke vanlig å ønske seg en dyr forlovelsesring i Norge. Men det er vanlig å ønske at mannen oppfattet ens persolige smak og legger litt arbeid i å gjøre det personlig.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2008 #25 Skrevet 25. juni 2008 Jeg syns ikke nødvendigvis mannen skal ha en forlovelsesring som har blitt så vanlig nå. Hi, hi! Dette er da slett ikke noe som har "blitt vanlig nå". Det er den gamle norske tradisjonen at begge bærer forlovelsesring. Jeg skjønner ikke vitsen med å kjøpe to lilke ringer til forlovelsen, det skal man jo allikevel ha når man gifter seg. Du har nok missforstått igjen. Noen velger nok å få nye ringer til bryllupet, men de fleste som har forlovelsesringer etter norsk tradisjon beholder disse ringene som giftringer og får ikke nye ringer til bryllupet. La meg gjette på at du enten ikke er norsk, eller at du har sett alt for mange amerikanske filmer Det du beskriver som "din smak" er nemlig tradisjon i mange land (bla england og usa), men slett ikke vanlig i Norge.
Solstrålejenta Skrevet 26. juni 2008 #26 Skrevet 26. juni 2008 (endret) For noe vissvass.. Tradisjonelle enkle gullringer -som fremdeles er det vanligste hva nå enn gulsmedene prøver få oss til å gjøre- koster 3-4000 kr for paret!! Men her kommer det jo igjen helt an på hva man ønsker seg... I vårt tilfelle kommer gifteringene til å koste rundt 11 000 kr for settet... Herreringen koster 3500 og dameringen 7500 kr. Disse ringene er riktignok i hvitt gull og så har dameringen bittesmå diamanter i rekke på toppen.... Vi har registerert at det finnes mange rimeligere herreringer enn 3500, men min kjære syntes det var stor forskjell på de til 1000 kr og den til 3500 å ha på seg -føltes mer solid, behagelig osv... Tror ikke man trenger å ha sett på for mye amerikanske filmer iallefall for å ville ha skikkelige gifteringer. Disse skal man tross alt ha på seg resten av livet. Det er ikke her jeg ville spart på pengene. Og bare sånn at det er sagt, så er ikke dette en kritikk for de som ønsker enkle ringer i gult gull altså... Bare poengterer at folk ønsker seg forskjellige ting... Endret 26. juni 2008 av Solstrålejenta
Gjest ring på fing Skrevet 26. juni 2008 #27 Skrevet 26. juni 2008 Hei Geir. Min forlovede kjøpte en nydelig diamant ring til meg i julen og fridde. Ble helt ekstatisk. Vi hadde snakket om ringer og sånn, om hva jeg synes var fint, og hva jeg "ønsket" av en forlovelsesring, men aldri planlagt at han skulle fri. Han kjøpte en vakker vakker ring til meg som svarte til mine villeste drømmer. Snakk litt m kjæresten din om det, eller få henne til å peke i vinduet på en gullsmed, så får du ett visst inntrykk av stilen hennes hvis du ikke er 100%sikker!! Masse lykke til! Hold oss oppdatert da
Adila Skrevet 26. juni 2008 #28 Skrevet 26. juni 2008 Noe jeg fant ut her om dagen var at det er viktig å få prøvd en ring man skal bruke resten av livet først. Spesielt om det er gullringer. Jeg hadde sett for meg en type gullring jeg trodde ville passe på min finger, men jeg endte opp med en helt annen. Den første ble alt for klumpete og vond mellom fingrene, så hva som ser pent ut passer nødvendigvis ikke. Jeg fikk en diamantring for en stund tilbake av min kjære. Den var en smule for liten så jeg måtte bytte den. Det tok 14 dager å få ny tilbake.. det er jo litt kjedelig det også. Så ringstørrelsen er jo grei å vite før du evnt kjøper ring Så det med prisen. Jeg har sett man kan få en ring til 25.000 som ikke er no mer ekstravagant enn en på 3-4000. Det spørs sikkert litt på type diamant som er brukt osv. Så ikke vær opphengt i prisen er mitt tips, se etter en lekker ring med diamant som synes.. skal man først ha en (og man har råd til å betale) så ikke velg for liten heller MEN, den skal passe til dama.. så dette var bare mine tips
Gjest LindaKristin Skrevet 26. juni 2008 #29 Skrevet 26. juni 2008 Platina er vel sånn jeg har forstått ikke det vanligste. Prinsessecut er? Husker ikke helt når jeg ikke står i butikken! Ellers er det store prisforskjeller ute å går. Så litt vrient å velge Jeg hadde DØDD av lykke!! Kjøp diamant,enstens... Tips.ikke ta platina-det er et veldig grovt metall,tusen ganger penere med hvitt gull:) Da kommer diamanten godt frem også...
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #30 Skrevet 27. juni 2008 Tips.ikke ta platina-det er et veldig grovt metall, Kè?? tusen ganger penere med hvitt gull:) Da kommer diamanten godt frem også... Det var din mening. Jeg synes platina er penere enn hvitt gull. Og så slipper du å levere det inn til gullsmeden en gang i året. Snakk om træl.
Gjest LindaKristin Skrevet 27. juni 2008 #31 Skrevet 27. juni 2008 Kè?? Det var din mening. Jeg synes platina er penere enn hvitt gull. Og så slipper du å levere det inn til gullsmeden en gang i året. Snakk om træl. Ææææ,unnskyld..?! Fullstendig unødvendig å være sånn da!.Ja,såklart det var min mening,jeg skreiv den inn for å gi han mitt syn.Forstår du ikke poenget med forum? Fint for deg at du liker det bedre,jeg kritiserer ikke deg for det..for jeg klarer å respektere at andre har ulike meninger enn meg selv jeg.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #32 Skrevet 27. juni 2008 Fullstendig unødvendig å være sånn da!.Ja,såklart det var min mening,jeg skreiv den inn for å gi han mitt syn. Du skrev som om du hadde greie på dette. Uttalelsen"platina er et veldig grovt metall" presenteres som et fakta. Når det i beste fall er fyllerør. Hva i alle dager er et "grovt metall". Og hva har det med verdens edleste metall å gjøre? for jeg klarer å respektere at andre har ulike meninger enn meg selv jeg. Flott. Da anbefaler jeg deg å uttrykke deg på en måte som viser dette i steden for å komme med bastante "vitende" uttaleser. "Jeg synes" og "etter min smak" er fint uttrykk å bruke. Og å begynne å klassifisere metaller nåe du tydeligvis ikke aner hva du snakker om en gang er IKKE det samme som å uttrykke en mening.
Gjest LindaKristin Skrevet 27. juni 2008 #33 Skrevet 27. juni 2008 Du skrev som om du hadde greie på dette. Uttalelsen"platina er et veldig grovt metall" presenteres som et fakta. Når det i beste fall er fyllerør. Hva i alle dager er et "grovt metall". Og hva har det med verdens edleste metall å gjøre? Flott. Da anbefaler jeg deg å uttrykke deg på en måte som viser dette i steden for å komme med bastante "vitende" uttaleser. "Jeg synes" og "etter min smak" er fint uttrykk å bruke. Og å begynne å klassifisere metaller nåe du tydeligvis ikke aner hva du snakker om en gang er IKKE det samme som å uttrykke en mening. Hehe,jeg må bare le jeg...Beklager så MYYYYYYYYYYYYYYYYYYYe at jeg ikke skreiv "etter min mening"..KAN du tilgi meg? Hehe,forstår ikke at det går an å klikke for noe sånt,men,men.. Jeg uttalte min mening. Jeg har vært å sett på mange platinaringer og spurt meg rundt. Gullsmedene jeg har snakket med var de som forklarte meg forskjellene.. Beklager virkelig hvis jeg har fornærmet ringen din. Jeg tror virkelig ikke at Geir (eller NOEN andre for den saks skyld) tok det på den måten du gjorde..Jeg kom ikke med bastante meninger,jeg kom med et tips han burde tenke på. Håper du får en fin dag!
Gjest Gjest_Geir_* Skrevet 27. juni 2008 #34 Skrevet 27. juni 2008 Ai ai ai. ikke meningen at dette skulle ende opp i en krangel da;) Som sagt så går det vel i retning av enstensdiamant ring. Størrelsen spiller ingen rolle egentlig for dette fikser de i etterkant i følge min dyktige kontakt. Så får det heller være at den er litt stor første dag;)
Gjest LindaKristin Skrevet 27. juni 2008 #35 Skrevet 27. juni 2008 Ai ai ai. ikke meningen at dette skulle ende opp i en krangel da;) Som sagt så går det vel i retning av enstensdiamant ring. Størrelsen spiller ingen rolle egentlig for dette fikser de i etterkant i følge min dyktige kontakt. Så får det heller være at den er litt stor første dag;) Hihi Jeg er sikker på jenta di blir overlykkelig!! Så innmari kult at du kom inn hit for å høre andre jenters mening...bare det at du legger deg i selen og spør om råd er jo utrolig søtt da! Hun kommer nok til å bli SÅ glad da du frir:) Lykke til da!
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #36 Skrevet 27. juni 2008 Jeg har vært å sett på mange platinaringer og spurt meg rundt. Gullsmedene jeg har snakket med var de som forklarte meg forskjellene.. . Du har sett på mange platinaringer i Norge..? Og en gullsmed har sagt at forskjellen var at "platina er et veldig grovt metall"?? Neppe De som er interessert i å lære mer om metaller kan lese om platina og gult og hvitt gull. Beklager virkelig hvis jeg har fornærmet ringen din. Hvilken ring.. ?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #37 Skrevet 27. juni 2008 Jeg kom ikke med bastante meninger,jeg kom med et tips han burde tenke på. Godt tips: Hvitt gull må leveres inn for å få ny overflatebehanling hvert eneste år. (mange synes, som meg, at det er noe herk). Ikke akkurat et tips: En dame som kaller seg LindaKristin synes hvitt gull er finere enn platina fordi hun har fått for seg at platina er "et veldig grovt metall" (hva hun nå måtte mene med det)
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #38 Skrevet 27. juni 2008 Hvis du først skal kjøpe en enstensring, så sørg endelig for at diamanten er av god kvalitet. Handler du i vanlig norsk gullsmed så tar de seg ofte veldig godt betalt for steiner av forholdsvis dårlig kvalitet. Sørg for at du får mest mulig for pengene. Kjøper du ring av kjent designmerke så får du en svært liten stein for 25000. Kjøper du mer standard-innfatning og fokuserer på steinen så får du mer for pengene. En ting du kan være klar over er at norske gullsmeder har svært god avanse på slike ringer. For 25 k bør du få min. 0,50 carat av god kvalitet. Hvis jeg kunne velge fritt uten å tenke på økonomi så ville jeg hatt en enstensdiamantring på minst 1 carat, gjerne 2. Min enstensring er på 0,70 carat. Det var et mer fornuftig valg den gangen.
Gjest LindaKristin Skrevet 27. juni 2008 #39 Skrevet 27. juni 2008 De sa (og jeg synes) at det ser grovere ut enn hvitt gull:) Tenkte bare du hadde en siden du ble så fornærmet:) Men smaken er som baken vet du Skal du også gifte deg?
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2008 #40 Skrevet 27. juni 2008 De sa (og jeg synes) at det ser grovere ut enn hvitt gull:) Høres veldig merkelig ut. Hva mener du med "grovere"? Og hvilken gullsmed har sagt noe så rart? (er du sikker på at det var en gullsmed og ikke en "kassadame" du snakket med?) Tenkte bare du hadde en siden du ble så fornærmet:) Jeg har ikke blitt fornærmet. Bare oppgitt over at folk ukritisk strør rundt seg med ulike "fakta" som uskyldige forumbrukere kan tro er fakta (de burde jo sjekke selv, selvfølgelig, men.. du vet.. ) Skal du også gifte deg? Håper da virkelig ikke det.. (har veldig lyst til å beholde den mannen jeg alt har )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå