Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går flytta mannen min.

Vi har tretten år bak oss, og to barn sammen.. Jeg syns det er helt forferdelig, men jeg har også hatt - vi begge har hatt - såpass mange tilnærmet forferdelige dager sammen også, så det kan vel bare bli bedre?

Vi hadde gruet oss for å fortelle barna.. Hun på syv har nok forstått mye og vært mye lei seg pga krangling hjemme og sånn..

Men, i går hoppet vi i det; og fortalte eldstemann at vi skulle være fra hverandre.. flytte fra huset.. at det ikke hadde noe med de å gjøre, og at vi fortsatt elsket dem.

Hun gråt.. og gråt.. og hadde faktisk endel spørsmål (gikk på venner, og skole.. for det meste).. Når hun la seg for kvelden hadde hun vel for det meste snakket seg ferdig.

Han pakket en bag og dro til mora si! Jeg satt igjen her; gråt og hadde det helt for jævlig!! jeg elskern jo!! Men, det er ikke alltid det er nok.

Jeg våknet opp på morgenen med begge ungene i senga. Eldstemann sier så kjekt ; "hmmm.. hvis pappa får seg en ny kjæreste; da blir det venninna di og stemora mi!!" Jeg måtte dra på smilebåndet - ikke kunne vel min kjære lille prinsesse forstå bredden av sorgen jeg følte nå.. Min største redsel er nettopp det; at han skal treffe en som en ungene liker "bedre" enn meg.. en som er penere, morsommere.. alt det jeg ikke er.. Jeg bare smilte og sa "jaaaa..." Hvorpå hun fortsatte "...og du får deg en ny kjæreste som blir kameraten til pappa og stefaren min... Da får vi to pappaer og to mammaer da!!!"

Tja.... hva svarer man?! finnes det stemorer og stefarer i dag?

Jeg svarte at jaaa... joda det blir jo liksom det...

Også kunne tårene komme når hun var trygt plassert på SFO... :gråte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Han pakket en bag og dro til mora si! Jeg satt igjen her; gråt og hadde det helt for jævlig!! jeg elskern jo!! Men, det er ikke alltid det er nok.

Mange har perioder med krangling i forholdet. Regner med at dere har prøvd terapi, tid for dere alene uten barn ol før dere tok dette skrittet.

Men siden du skriver så tydelig at du elsker han, vil du virkelig gi opp?

Eller er det han som vil..

Lykke til, du klarer dette.

Og ingen "stemor" kan ta fra deg mamma-kjærligheten barna dine har for deg.

Gjest pina_b
Skrevet

Å,jeg kan bare tenke meg den berg og dalbanen av følelser du går gjennom for tiden... det er aldri lett,men følg magefølelsen din du.... Tro meg,det lønner seg, og ting blir mye bedre med tiden :)

Du må ikke være redd for at han skal finne seg en ny som ungene liker bedre en deg,er penere/morsommere enn deg, de har en mamma og det er deg,i hjertene deres er det ingen som kan ta din plass vet du :)

Og jeg tipper at du er både pen og morsom og oppegende selv også,så opp med humøret,jente :) kos deg og ta vare på deg selv så godt du kan i tiden som kommer,så skal du kjenne det blir lettere etterhvert :)

Masse lykke til :blomst:

Skrevet

Du må i allefall ikke være redd for at en ny kvinne skal ta din plass hos barna for det vil aldri skje. Uansett om hun er "kulere" enn deg. Du er mamman og det vil du alltid være - ingen kan ta din plass. På samme måte som ingen ny stefar kan ta pappans plass.

Gjest StockDama
Skrevet
Du må i allefall ikke være redd for at en ny kvinne skal ta din plass hos barna for det vil aldri skje. Uansett om hun er "kulere" enn deg. Du er mamman og det vil du alltid være - ingen kan ta din plass. På samme måte som ingen ny stefar kan ta pappans plass.

Signerer, selv om jeg er glad i min stefar og min stemor, så kommer det aldri til å overgå mine foreldre. Så den biten trenger du nok ikke bekymre deg for =)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Sist vi sa vi skulle skilles var 23 juni!

Mye har skjedd siden da, men nå har vi gått igjennom både det ene og det andre.. prøvd mer og mindre, og her står vi altså igjen!

Faan ta`!

Denne gangen får/må/bør vi vel gå hele veien.. kan ikke holde på slik. Vi har unger:(

Så.. trenger støtte og en klem.

Er redd jeg får meg en nesetyver..

:(

Går bra dette? Unger har kommet godt ut av skilsmisser før oss?

Kvinner har overlevd dette før?

Sukk.. og sukk..

Skrevet (endret)

Jeg er skilsmissebarn og ahr kommet helt fint ut av det. Det går så bra skal du se :klemmer:

Og LitaPia, forumsignaturen din kan da umulig ha vært mer treffende noen gang :)

Endret av Tonerose
Skrevet
Jeg er skilsmissebarn og ahr kommet helt fint ut av det. Det går så bra skal du se :klemmer:

Jeg også, syns det er bra at foreldrene mine skilte seg.

Skrevet

Uff nå kjente jeg klumpen i halsen.. føler med deg!

du kommer til å greie deg helt fint, det er bedre å skilles for så å bli lykkelig med en annen etterpå, enn å gå rundt å være ulykkelig i et ekteskap !

Ungene kommer også til å greie seg helt fint, det er bedre å vokse opp som skilsmissebarn enn i et hjem med masse krangling.

Lykke til , du kommer til å greie deg helt bra! :):klemmer:

Skrevet
:blomst: mange klemmer fra ei som har vært der..
Skrevet
Da får vi to pappaer og to mammaer da!!!"

Tja.... hva svarer man?! finnes det stemorer og stefarer i dag?

Selvsagt finnes det ekstramor og ekstrafar i dag - det er i dag de finnes.

Klart det er trist idet det skjer, men på sikt og alt i alt er skilsmisse svært klokt når samlivet ikke fungerer.

Barna venner seg til det. De voksne får rutiner på sitt liv - og for barnas liv. Dette går utmerket fint! Lykke til! Ja, man må tåle at det er tøft en stund for å få det bra senere.

Skrevet

Uff, det var jo leit det skulle ende der, jeg hadde håpet oppe for deg før jul.

Jeg tror du kommer til å klare deg kjempefint! Og det gjør ungene og! Og snart er det vår:-)

Skrevet
Sist vi sa vi skulle skilles var 23 juni!

Mye har skjedd siden da, men nå har vi gått igjennom både det ene og det andre.. prøvd mer og mindre, og her står vi altså igjen!

Faan ta`!

Denne gangen får/må/bør vi vel gå hele veien.. kan ikke holde på slik. Vi har unger:(

Så.. trenger støtte og en klem.

Er redd jeg får meg en nesetyver..

:(

Går bra dette? Unger har kommet godt ut av skilsmisser før oss?

Kvinner har overlevd dette før?

Sukk.. og sukk..

Føler så utrolig med deg akkurat nå! Har en liten berg og dalbane her også om dagen, og har flyttet fra hverandre-igjen! Denne gangen skal vi bo fra hverandre over tid, før har vi kun klart et par dager fra hverandre.

Det er så utrolig trist når man elsker hverandre men ikke greier å samarbeide eller løse problemer. Det er så vanskelig å sette strek når man har så masse følelser. Det føles så feil å gi opp når man elsker hverandre. Men man må tenke på helsa oppi dette. Man skal ha det godt, være glad og ha overskudd til hverdagen.

Vil bare si at jeg vet hva du går gjennom og lurer også på om det blir bedre. Dette går jo utover venner og familie her også :(

Kvinner har overlevd dette, og mange barn får det bedre som skilsmissebarn. :)

Mange trøste :klemmer:

Skrevet
Føler så utrolig med deg akkurat nå! Har en liten berg og dalbane her også om dagen, og har flyttet fra hverandre-igjen! Denne gangen skal vi bo fra hverandre over tid, før har vi kun klart et par dager fra hverandre.

Det er så utrolig trist når man elsker hverandre men ikke greier å samarbeide eller løse problemer. Det er så vanskelig å sette strek når man har så masse følelser. Det føles så feil å gi opp når man elsker hverandre. Men man må tenke på helsa oppi dette. Man skal ha det godt, være glad og ha overskudd til hverdagen.

Vil bare si at jeg vet hva du går gjennom og lurer også på om det blir bedre. Dette går jo utover venner og familie her også :(

Kvinner har overlevd dette, og mange barn får det bedre som skilsmissebarn. :)

Mange trøste :klemmer:

Lissi...ikke for å kuppe tråden. Men lei for å høre det har skjedd igjen, men mulig du skal gjøre som TS og gi slipp på denne mannen din nå!! Dere drar hverandre ned med jevne mellomrom!!

Skrevet
Lissi...ikke for å kuppe tråden. Men lei for å høre det har skjedd igjen, men mulig du skal gjøre som TS og gi slipp på denne mannen din nå!! Dere drar hverandre ned med jevne mellomrom!!

Ja vurderer det, men vet ikke om jeg klarer det.

Må se hva fremtiden bringer. Vi bor hver for oss.

Er naturlig at man drar hverandre ned når det skjer ting som er utrolig tøft å takle. Er ikke sikkert løsningen er å forlate hverandre heller.

Forhold er utrolig vanskelig. Alle har sine ting, og mange sliter med å få ting til å fungere 100%.

Jeg syns synd på TS, som er i samme situasjon hvor man elsker hverandre men sliter med å leve sammen.

Skrevet
Ja vurderer det, men vet ikke om jeg klarer det.

Må se hva fremtiden bringer. Vi bor hver for oss.

Er naturlig at man drar hverandre ned når det skjer ting som er utrolig tøft å takle. Er ikke sikkert løsningen er å forlate hverandre heller.

Forhold er utrolig vanskelig. Alle har sine ting, og mange sliter med å få ting til å fungere 100%.

Jeg syns synd på TS, som er i samme situasjon hvor man elsker hverandre men sliter med å leve sammen.

Lei meg for at du har det så trasig Lissi. Nå skjønner jeg hvorfor det har vært så stille fra deg! Jeg er også ganske så sikker på at du ikke ønsker å diskutere dette opp og i mente etter all den dritten du fikk sist gang!!

Jeg skjønner dere har hatt en utfordrende tid, med spontan abort, og det er klart at dette er tøft for samlivet. :klemmer:

Likevel. Denne ganger håper jeg du tenker godt gjennom hva du vil. for meg virker det som du har gitt og gitt og gitt og gitt!!

*vil du skal ha det bra*

Skrevet
Lei meg for at du har det så trasig Lissi. Nå skjønner jeg hvorfor det har vært så stille fra deg! Jeg er også ganske så sikker på at du ikke ønsker å diskutere dette opp og i mente etter all den dritten du fikk sist gang!!

Jeg skjønner dere har hatt en utfordrende tid, med spontan abort, og det er klart at dette er tøft for samlivet. :klemmer:

Likevel. Denne ganger håper jeg du tenker godt gjennom hva du vil. for meg virker det som du har gitt og gitt og gitt og gitt!!

*vil du skal ha det bra*

Du har rett i det, og sånn skal det ikke fortsette. Jeg vet veldig godt hvordan jeg ønsker og skal ha det fremover! Nemlig, bra!!

Takk for omtanken! :klem:

Skrevet

Jeg syns ikke det er riktig å kalle de nye kjæresten til pappa/mamma for stepappa/stemor. Man har jo fortsatt mamma og pappa. Syns det bare blir feil jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...