Gå til innhold

Fryseboks eller fryseskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker dere?

Skal ha den på et lite rom, så den kan maks være 70 cm bred, og den største fryseboksen jeg har funnet er på 150L. Fryseskap blir da større i antall liter. (sett på blant annet et på 266L)

Men hvem utnytter plassen best av de to?

Rommet jeg skal ha den på er en liten bod. På ene siden av døra skal vi ha et lite kjøleskap med hyller over til tørrvarer/drikke, og på andre siden skal vi altså ha fryseboks/skap. fordelen med boks er at vi da kan ha en hylle til over den til varer der også. Med skap blir det jo for høyt til det.

Gjest Gjest
Skrevet

Om dere skal ha skap over en boks må dere huske å beregne nok plass til at dere kan åpne lokket helt opp.

Jeg har hatt begge deler, og jeg foretrekker helt klart fryseskap. Det er mye lettere å holde orden i tingene. I en boks blir jo alt liggende mer oppå hverandre.

Gjest hyggelig
Skrevet

Jeg har også hatt begge deler, og foretrekker definitivt fryseboks fremfor fryseskap. Det blir alltid så dårlig/lite plass eller fullt i et fryseskap, og enkelte ting får man ikke plass til i det hele tatt. (feks kaker eller kalkun. Selv om dette ikke er ting man har i frysern ofte,så er det likevel veldig irriterende at man ikke har plass den ene gangen i året man har lyst å kjøpe kalkun e.l. tro meg ;))

Riktignok kan det fort legge seg ting på bunnen som aldri blir tatt frem hvis man har en stor fryser, men siden det bare dreier seg om en liten fryseboks her burde det ikke by på store problemer. Jeg har en fryseboks på 100liter, og har full oversikt over hva som er oppi den. Den er for liten til at mat "blir borte", men stor nok til at man får plass til hva som helst ;)

Skrevet (endret)
Jeg har hatt begge deler, og jeg foretrekker helt klart fryseskap. Det er mye lettere å holde orden i tingene. I en boks blir jo alt liggende mer oppå hverandre.

Jeg er enig. Jeg har aldri hatt noe problem med at ting ikke faar plass der heller, men naa husker jeg ikke akkurat hvor stort det er..

Har hyller da, ikke skuffer.

Endret av Chimamanda
Skrevet

jeg har begge deler... foretrekker fryseskap pga at det er så mye enklere å ha "orden" der. mer oversiktlig. men kommer selvsagt helt an på hvilken type "handler" du er. hvis det er snakk om småtterier, er det ok med boks pga at det da er større mulighet for å fryse større ting. Du kan selvsagt fryse kalkun i ett skap også, men må ta ut en skuff da, så det blir dårlig plassutnyttelse.

jeg for min del baker en del gjærbakst og foretrekker å ha d i skapet. I boksen bruker jeg hovedsaklig kurvene og rommet nede til høytider når det gjerne blir handlet litt større ting (f.eks. kalkun)

men jeg har god plass så for min del slapp jeg velge, hadde jeg måtte velge så hadde det for min del blitt boks, men som sagt: det kommer helt på hva du skal ha i fryseren

Skrevet

I det ene skapet vi har sett på er det 2 store skuffer, der man blant annet får plass til kalkun. Så store ting er ikke noe problem sånn sett.

Om dere skal ha skap over en boks må dere huske å beregne nok plass til at dere kan åpne lokket helt opp.

Det har vi tenkt på, og det er fint plass til en hylle over den :)

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet

Hadde boks, men gikk over til skap. Mye mer ryddig og lettere å finne ting. Plassbesparende er det også. (For min del i allfall)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg foretrekker skap. Som flere her nevner er det mye mer oversiktlig og greit å finne fram.

Både jeg og venner av meg har tapt masse penger på at mat har blitt liggende i bunnen på fryseren og ikke "funnet" igjen før det måtte kastes. Det er jo selvsagt opp til en selv å være flink å passe på å bruke maten i tide. Men om du er litt distre så er det fort gjort å glemme bort ting. :)

Gjest Blaze
Skrevet

Problemet med fryseskap er at kulda faller ut når du lukker opp døra, men den holder seg nede i fryseboksen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...