Gå til innhold

Vaske festdrakt fra spar kjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fest drakt som har ligget på stolen siden komfirmasjon i slutten av mai og kattene har da brukt denne som liggepute, så ja da, den er nå full av hår og jeg har fått av mesteparten men den har også blitt litt møkkete.

Sjekket lappen nå og det stor dry clean only. Det betyr vel rens, men jeg må helt ærlig si at rensen koster vel mer enn det drakta er verdt for øyeblikket, så da lurer jeg litt. Er det noen måte den kan vaskes på som er skånsom? Ene delen inneholder sateng (?) eller glatt stoff, men den delen kan tas av og kommer til å vaskes i et vaskenett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gjkør du en vurdering - hvis den ikke er vedr rens, er den vel verdt å ta sjansen på en vask...? At den blir liggende er jo ikke noe vits i.

jeg vasket en frakk en gang som bare skulle renses. Falden var limt i tillegg til at den var sydd med krympetråd - så tråden krympet i vask og falden ble bulete fordi limet ble vasket vekk.

Skrevet
Da gjkør du en vurdering - hvis den ikke er vedr rens, er den vel verdt å ta sjansen på en vask...? At den blir liggende er jo ikke noe vits i.

jeg vasket en frakk en gang som bare skulle renses. Falden var limt i tillegg til at den var sydd med krympetråd - så tråden krympet i vask og falden ble bulete fordi limet ble vasket vekk.

Hvis den blir ren av vask beholder jeg den. Går det dårlig så får jeg vel kaste den, noe jeg evt gjør om jeg ikke får vasket den.

Gjest Lillebøll
Skrevet

Ta den på ullprogram i et vaskenett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...