Fun Light Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Fikk en blomst av ei venninne, og kort tid etterpå la jeg merke til at jorda mugnet.. Det er et sånt hvitt lag øverst i jorda. Mistenker at jeg har vannet for hardt, er løpet kjørt?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Den kan ha hatt muggen allerede i butikken. Ser planten fin ut, hadde jeg prøvd å bytte jorden.
Humleblomst Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Det skal visst hjelpe å spraye planten med atamon (det er et konserveringsmiddel som brukes mest i syltetøy tror jeg). Rør 2 ts atamon ut i 1 liter vann og sprøyt på . Det er ihvertfall verdt et forsøk før du begynner å bytte ut jorda. Mugg og soppsporer er naturlig nesten overalt, og når det er fuktig trives og vokser det. Så det er ikke sikkert at å bytte ut jorda vil løse problemet heller. Men kanskje det vil hjelpe å la gjorda tørke ut mellom hver gang du vanner den? Hvis den tåler det, selvfølgelig.
Gjest Gjest_jonas_* Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Det skal visst hjelpe å spraye planten med atamon (det er et konserveringsmiddel som brukes mest i syltetøy tror jeg). Rør 2 ts atamon ut i 1 liter vann og sprøyt på . Det er ihvertfall verdt et forsøk før du begynner å bytte ut jorda. Mugg og soppsporer er naturlig nesten overalt, og når det er fuktig trives og vokser det. Så det er ikke sikkert at å bytte ut jorda vil løse problemet heller. Men kanskje det vil hjelpe å la gjorda tørke ut mellom hver gang du vanner den? Hvis den tåler det, selvfølgelig. muggen tåler som regel også tørke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå