Gå til innhold

Sminke hos frisøren


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det er vel litt forskjellig hvor mye sminke de ulike frisørsalongene har, vil jeg tro, men er du veldig i tvil; ta med litt sminke selv også. Dere skal jo ha en prøvetime, og da får du jo sikkert se hva de har av farger uansett. Og det er ikke for sent å eventuelt handle inn ny sminke etter prøvetimen!

Du trenger forøvrig ikke svi av 500 kroner på en ny, god foundation. Jeg bruker et forholdsvis dyrt merke, og betaler vel rundt 200 for 30ml. Det varer ganske lenge!I større parfymerier som f.eks. Esthetique har de dyktige ansatte som kan hjelpe deg med å finne en foundation som er riktig for din hud til bryllupet.

Ellers vil jeg anbefale å ta med mascara og leppestift. Mascara, fordi det er uhygienisk å dele mascarabørste med alle de andre tidligere brudene (ikke det at de ikke er nydusjede, men øyekatarr og slikt kan lett smitte gjennom mascarabørster, samt at du øker sjansen for infeksjoner og slikt som er litt kjedelig å oppleve på bryllupsreisen), leppestift fordi du vil trenge påfyll av denne i løpet av dagen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker sminke til vanlig. Og kommer til å ta med meg min sminke. Jeg vet han har. Man han må mer enn gjerne bruke de farvene som jeg pleier å bruke.

Ellers vil jeg insistere på å bruke min egen Kanebo mascara og lippgloss har jeg i et utall varianter og farver. Så jeg vil nok finne en som matcher resten av sminken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min frisør har også en liten salong -alene, men hun har kjøpt inn masse sminke og pynter mange bruder kjempeflott og naturlig. Det eneste hun ønsker, er at jeg tar med egen mascara og leppestift både av hygieniske og praktiske årsaker.

Men alikevel er jeg noe engstelig.. bruker ikke sminke til vanlig, har en hud som ser rar ut med pudder ol -man ser det så tydelig, er redd sminken hennes ikke vil være av kvalitet nok slik at man ser tydelig at jeg er sminket -noe jeg ikke ønsker....

Men vi finner utav dette på prøvetimen, forsto som at hun skulle prøve skikkelig på meg (men ikke forloveren min), holder ikke sminken kjøper jeg egen og tar med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta iallfall med egen mascara og leppestift... Mascara er ikke så veldig lurt å dele med andre. Og leppestift skal du vel ha på hele dagen så da må du nesten ha den selv....

JEg hadde i tillegg med med øyenskygge som jeg liker. Hun brukte den men supplerte med egne ting også...

Pensler og sånt har de hos frisøren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke alle frisører som har ordentlig sminke, så om dere ikke kjenner til salongen så ville jeg tatt med selv. det er heller ikke alle frisører som er like drevne i å sminke andre, så det bør dere klarere på forhånd... jeg har sagt nei til kunder på spm om sminke, både fordi vi ikke har bra nok sminke etter min mening, og fordi jeg rett og slett ikke kan det. kan jo alltids klare å sminke noen, men litt av vitsen er jo at det skal være proft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...