Gå til innhold

Blander seg for mye og for lite !

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Min mor blander seg altfor mye inn i bryllupet ! Hun har en plan i sitt hode og hvordan hun ønsker det og vil på død og liv ha det på sin måte. Hun bestemmer ting og booker ting for oss uten engang å spørre oss om det er dette vi ønsker. Når jeg sier i fra at det ikke er noe vi liker og at jeg ikke liker ideen hennes blir hun fornermet og slenger på røret. Prøver å si til henne at dette er ikke hennes dag og vi må få lov til å gjøre det slik vi vil Da sier hun bare at jeg tror jeg kan alt bedre enn henne. Tror jeg blir sprø !!! I det siste har det kun blitt krangling mht bryllupet pga henne. Hun har invitert en del av sine venner som ikke vi kjenner særlig godt engang og til og med barna deres. Jeg sier at jeg vil prioritere andre fremfor dem , men da sier hun at hun skal betale for sine gjester ! Aner ikke hva jeg skal gjøre med dama. Hun skjønner absolutt ingen verdens ting!

På den andre siden har vi "svigermor" som ikke gidder å bry seg i det hele tatt. Noe jeg også synes er litt dårlig. Hun har ikke bidratt med en kalori engang. Sier at vi må komme til henne hvis hun skal hjelpe oss. Og hun bor 2 timer unna. Hun sier hun ikke har mulighet til å hjelpe oss økonomisk, noe vi ikke har forventet heller. Men hun kunne kanskje hjulpet litt til med det praktiske. F. eks bake en kake, hjelpe til å lage festprogram eller noe sånt. Men hun er flink til å påpeke ting hun mener vi må ta hensyn til ol. Når vi spør om hun tror kanskje hun kan gjøre noe for oss, så ror hun seg unna hver gang.

Her har vi to rake motsetninger. Skulle ønske vi hadde litt støtte fra foreldre som ville hjelpe oss å få til dagen vår. Føler meg ganske alene med alt dette bryllupsgreiene, og ting er ikke like morro lenger. Jeg hadde sett for meg en koselig planleggingsfase som foreldrene våre kunne ta del i og at vi sammen kunne diskutere og finne gode løsninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ganske slitsomt ut for å være helt ærlig. Og forstår godt hvorfor du er frustrert. Det er jo virkelig to yterligheter, den ene deltar for mye, og den andre bryr seg ikke.

Du kan jo f.eks si til din mor at om hun ikke roer seg ned, så blir hun ikke invitert? Kanskje drastisk, men om hun ikke forstår at det er deres dag, er det kanskjen ikke så mange andre måter å gjøre det på. Dere må jo få bestemme hvem dere vil invitere og hvordan dere vil ha bryllupet. Dere gifter dere jo bare en gang.

Skrevet

Vi får pengestøtte av alle våre foreldre, men vi har sagt klart ifra at vi ønsker å gjøre ting på vår måte og invitere dem vi selv ønsker. Så får det bli helt opp til dem om de vil støtte oss på våre premisser... Det gjelder selvfølgelig ikke bare penger, men med ren praktisk hjelp... Dette er tross alt dagen deres og jeg tror dere vil angre om den ikke blir slik dere ønsker, men slik din mor ønsker istedenfor...

Du kan jo fortelle henne at du setter stor pris på at hun engasjerer seg og ønsker å hjelpe til, men at det tross alt at deres valg til syvende og sist...

Skrevet

Betale for sine gjester??? Hvem sitt bryllup er det egentlig? Hvem skal gifte seg? Jeg skjønner at det ikke er lett å snakke fornuft til henne, men... Det må da være en måte å forklare moren din at det ikke er hennes bryllup. At det ikke er hennes venner som skal inviteres. At det ikke er hun som skal booke ting og tang. Men selv om hun booker ting, så trenger dere vel ikke å bruke det. Kanskje hun lærer en lekse hvis hun må betale depositum for noe som må avbestilles pga at dere ikke godtar det. Verre med gjestene hennes da... :/ Er det mulig å si at de ikke kan komme, og at hun må fortelle gjestene hennes det?

Skrevet

Da hadde jeg sagt pent takk for meg, stukket av og giftet meg i utlandet. Kun med kjæresten.

Når hun så hadde blitt fornærma, hadde jeg sagt at vi i det minste fikk et bryllup vi selv kunne stå inne for, og ikke en annens bryllup. For du har jo prøvd å snakke henne til fornuft, ikke sant? Hvis ingenting nytter, så hadde hvertfall jeg dratt min kos.

Vennefest kunne en alltids hatt senere. ;)

Litt harsh, kanskje, men når dama ikke klarer å fatte og begripe egen oppførsel, så får hun ta konsekvensene av den.

Skrevet

Helt utrolig! Man bestemmer da ikke noe uten å avtale med brudeparet! Hadde min mor lagt seg sånn oppi mitt bryllup (og attpå til invitert egne gjester!!!) så hadde jeg stukket av til utlandet for å gifte meg.

Gjest Evine
Skrevet

Jeg forstår ikke at noen finner seg i sånt .. jeg hadde tiet helt stilt og giftet meg i all hemmelighet .. Eller stukket til utlandet og giftet meg ..

Aldri i livet om jeg hadde latt moren min invitere sine venner og deres barn i mitt bryllup ..

Men det var aldri et problem for meg - for min mor var ikke sånn .. heldigvis.

Gjest Lille Bie
Skrevet

Jeg hadde sagt fra, i klartekst! Jeg hadde dratt hjem til henne (siden hun driver å legger på røret) og "banket" det inni hodet hennes! Og hadde hun blitt fornærmet, så, synd for henne. La henne være sur på deg helt til hun skjønner hva hun gjør galt :kjefte: Jeg hadde ikke kommet til å taklet at min mor hadde vært sånn..

Så si ifra til henne, og la henne bli så sur hun bare ønsker. Det er ditt bryllup :Nikke: Og angående gjestene hennes: Enten så ringe du dem og forteller hvor landet ligger, eller så får du henne til å ringe. Da blir hun vel såppas flau at hun holder seg unna ei stund? :fnise:

Skrevet
Helt utrolig! Man bestemmer da ikke noe uten å avtale med brudeparet! Hadde min mor lagt seg sånn oppi mitt bryllup (og attpå til invitert egne gjester!!!) så hadde jeg stukket av til utlandet for å gifte meg.

Enig med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...