Gå til innhold

skilsmisse og flytting

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Etter å ha vært alene en stund med to små barn, har jeg vært så heldig å truffet en fantastisk mann. Han holder på å bygge hus 10 min kjøring fra meg, og vi tenker på sikt å flytte dit. Eneste problem er at x en har satt seg helt på bakbeina. Jeg får ikke flytte dit fordi det er i en annen kommune!!!!!! Han er ikke lett å forholde seg til for å si det kort, og truer med å ta fra meg barna hvis jeg flytter til en annen kommune(han har barna en dag i uken og hver 3 helg). Er det noen som vet reglene her ? Kan han virkelig nekte meg å flytte til en annen kommune når det bare er 10 min kjøring herfra ? Kjempeglad for alle som har noe å bidra med. Tusen Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

flott for deg at du har funnet lykken :-)

og din ex kan ikke stoppe deg å flytte kommune. så lenge det ikke er mer enn ti minutters biltur skjønner jeg heller ikke problemet hans. mulig han er sjalu.... og han kan jo gjerne true med å ta fra deg barna, men det kommer han ingen vei med så lenge det eneste argumentet han har å komme med er at du flytter til en annen kommune. i en evt. rettssak ville han tape uten diskusjon.

tro meg... jeg har erfaringen... ikke for min egen del, men har en venninne som akkurat har vært gjennom rettssak på samme grunnlag.

barna kan jo være hos far akkurat så mye (lite) som de er i dag så lenge dere ikke flytter lenger unna, for med felles barn synes jeg alle bør tenke på at det skal være lett å veksle mellom hjemmene.

Når jeg og min ex skrev samværsavtale, skrev vi en dag i uken og annenhver helg, men føyde til: barna besøker i tillegg far når de måtte ønske det.

og for oss har dette fungert kjempebra, men for oss har det vært veldig viktig at det skal være fokus på barna og at de skal ha det best mulig. jeg flyttet kun 300 meter unna deres barndomshjem første året etter skilsmissen og flyttet deretter til nærmeste kommune som også er 10 minutters biltur. de har ikke mistet noen kontakt med far av den grunn. ønsker de å besøke utenfor avtalt tid, henter far om ikke jeg eller stefar kan kjøre de.

barna i fokus og legge alt annet til side, er regel nr. 1

Gjest Gjest
Skrevet

Enig i alt du skriver her, og det er også slik jeg tenker. I tillegg var det han som flyttet fordi han hadde funnet seg ei ny dame på jobben. Kan jo ikke akkurat være sjalu da. Dette blir jo på en måte konsekvenser av det valget han en gang tok.

Skrevet
Enig i alt du skriver her, og det er også slik jeg tenker. I tillegg var det han som flyttet fordi han hadde funnet seg ei ny dame på jobben. Kan jo ikke akkurat være sjalu da. Dette blir jo på en måte konsekvenser av det valget han en gang tok.

mulig han ikke er sjalu på den måten, og nå snakker jeg gjerne generelt... noen er sjalu på at tidligere partner faktisk går videre og han ser at du er lykkelig.... og det gjelder både menn og kvinnr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...