prima Skrevet 23. juni 2008 #1 Del Skrevet 23. juni 2008 Datoen er satt, og nå er vi på utkikk etter drømmelokale på jæren. Har så lyst på et hærskapshus eller et slags kråkeslott, men har enda ikke funnet noe. Noen som vet av noen lekre lokaler, som ikke bare er ok inni, men som er lekre og også ser nydelige ut på utsiden? Skal være plass til godt over 100 gjester. Og prikken over I'en var om det var noe med en stor lekker hage i tillegg. Håper noen har noen tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 23. juni 2008 #2 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) . Endret 20. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prima Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 23. juni 2008 Nå vet jeg ikke hvor mange det er plass til der, men hva med Friluftshuset på Orre? Utrolig flott beliggenhet iallefall: http://www.jarenfri.no/ hehe... takk for tips, men der var det liksom bare veldig vakre omgivelser, selve bygningen var ikke fullt så flott syns jeg. Kjipt, når det var så flotte omgivelser da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 23. juni 2008 #4 Del Skrevet 23. juni 2008 Friluftshuset på Orre har ikke plass til så mange heller vet jeg. Har vært der i bryllup selv. Men Sola Strand Hotell er fint. Der må dere være veldig tidlig ute med å bestille, for det er veldig populært. Flott utsikt og god mat. Herskapshus/kråkeslott kommer jeg ikke på noe særs av... Noen tips er: Villmarkssenteret (Rogaland Jægerklubb - http://www.jegerklubben.no/) Helland-tunet - http://www.helland-tunet.no/ Viste Strand Hotell - http://www.vistestrandhotell.no/ Selv var jeg veldig gira på Helland-tunet, men jeg tror ikke det rommer så veldig mange. Viste Strand hotell skulle pusse opp for nesten et par år siden da jeg leita etter lokale, så de har nok fått det enda flottere, men det var litt langt unna den kirka vi gifta oss i. Vi endte opp med stort partytelt i hagen til mine foreldre, men jeg fikk oversikten over litt steder da Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prima Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 23. juni 2008 tusen takk. Flere forslag?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #6 Del Skrevet 23. juni 2008 Er det mulig å leie Jærmuseet mon tro? Jeg vet ikke, men plassen er i hvert fall nydelig. Reise lenger vekk? Byrkjedalstunet (ikke akkurat Jæren, men veldig fint i hvert fall) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunadbrud Skrevet 24. juni 2008 #7 Del Skrevet 24. juni 2008 Er det mulig å leie Jærmuseet mon tro? Jeg vet ikke, men plassen er i hvert fall nydelig. Reise lenger vekk? Byrkjedalstunet (ikke akkurat Jæren, men veldig fint i hvert fall) Jærmuseet kan leies. Bekjente av min mor giftet seg der og hun var gaveoppakker, og hun sa lokalene var flotte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prima Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 24. juni 2008 Noen som vet hvordan Hå gamle prestegård ser ut inni?? Det var akkurat det jeg lette etter fra utsiden, og omgivelser og sånn... men finner ikke ut hvor stort det er, eller bilder som er tatt fra innsiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anettes´verden_* Skrevet 3. september 2008 #9 Del Skrevet 3. september 2008 Hei Prima, Det høres ut som vi er på jakt etter veldig like lokaler, har du hatt noe hell? Jeg sliter me å finne noe bra, hva me røde kors huset på eiganes? Noen som har erfaring fra dette? Eller Rosenkildehuset på ølberg? finner ingen bilder fra dette.. Også letter jeg etter en stor hage der jeg kan ha vielsen min, med blomster og plen! skal få en byfogd mann til å komme Alle tips mottas me takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #10 Del Skrevet 18. februar 2009 Tror det nærmeste man kommer noe slikt her i området er på Viste Strandhotell - http://www.vistestrandhotell.no hvor man kan gifte seg på stranden eller den øya på utsiden, og være inne i restauranten til middag. Den er kjempefin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2009 #11 Del Skrevet 18. februar 2009 Tror det nærmeste man kommer noe slikt her i området er på Viste Strandhotell - http://www.vistestrandhotell.no hvor man kan gifte seg på stranden eller den øya på utsiden, og være inne i restauranten til middag. Den er kjempefin! Viste strandhotell har mye arangemanger på sommeren nede ved stranda, bare så dere er klar over det. Kan bli mye bråk med høy musikk og masse mennesker, de er ikke så flinke til og opplyse om det når dere reserverer lokalene for bryllup. Vi var å så på Gloppehallen på byrkjedalstunet, veldig flott men kan bli ganske fuktig der inne, så en er klar over det også. Sola strandhotell hadde en fin uteplass, men lokale var delt i to noe vi ikke likte og at det var ganske mørkt der inne, men veldig populært så der må en være tidlig ute med å reservere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anettes´verden Skrevet 18. februar 2009 #12 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei Prima, Det høres ut som vi er på jakt etter veldig like lokaler, har du hatt noe hell? Jeg sliter me å finne noe bra, hva me røde kors huset på eiganes? Noen som har erfaring fra dette? Eller Rosenkildehuset på ølberg? finner ingen bilder fra dette.. Også letter jeg etter en stor hage der jeg kan ha vielsen min, med blomster og plen! skal få en byfogd mann til å komme Alle tips mottas me takk! Jeg er også ute etter det samme, men siden dato nærmer seg har jeg bestemt plasser.. Vi er ikke mer enn 60 gjester, så er sikkert litt friere slik sett! For oss var det viktig at vi kunne ha egen kokk og medbringe drikke. Vi endte på byhaugkafeen på Tasta, der er det nydelig (søk på nett og du får opp litt bilder), der skal vi ha vielsen ute i hagen! gammelt hvit hus med stooor hage og utsikt over alt! Så skal vi ha festen i en låve på jåttå som er nyoppusset og veldig koselig, ikke sånn typisk gårds-innredet men alt er hvit og beholdt de gamle vinduene og ikke minst er det runde bord! og omgivelsene rundt er fine. Tror dette blir super bra.. Lykke til med lokal leting! Jeg var innom alt som er tror jeg, og akkurat de kravene som jeg (og dere) har er vanskelig å finne her på vestlandet. Eiganes røde kors er fint og koselig hus, der kan du ha vielse i hage, men syns ikke det er noe pent inni! Ølbergtunet er det det samme med, nydelig uteplass men inni er ikke noe pent! Men alt kan jo pyntes.. Tror dette blir veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anettes´verden Skrevet 18. februar 2009 #13 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei Prima, Det høres ut som vi er på jakt etter veldig like lokaler, har du hatt noe hell? Jeg sliter me å finne noe bra, hva me røde kors huset på eiganes? Noen som har erfaring fra dette? Eller Rosenkildehuset på ølberg? finner ingen bilder fra dette.. Også letter jeg etter en stor hage der jeg kan ha vielsen min, med blomster og plen! skal få en byfogd mann til å komme Alle tips mottas me takk! Har du snakket med byfogden og fått noen til å ta oppdraget? Vi holdt også på å strese med dette, og det viser seg at det er umulig, de vil bare gjør vielser på rådhuset. og dette gjør de bare man-fre. for vis de skal gjøre det på lør må de gjør det på sin egen fritid, noe de fleste ikke ønsker. Men vis du kjenner noen, så er jo alt mye lettere.. Det gjorde ikke vi og endte opp med en prest, men han kommer iallefall til stedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå