Gå til innhold

Famefotografene

Anbefalte innlegg

Gjest Chrissy82
Skrevet

Noen som har erfaringer med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange tråder hvor disse er diskutert fra før, feks denne

Skrevet

Dyyyrt! Ikke verdt pengene, mener jeg.

Skrevet
Dyyyrt! Ikke verdt pengene, mener jeg.

enig...

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med fame-fotografene, men har ikke de et tilbud om gratis brudefotografering i 2008? Mente jeg fikk med en lapp på det i årets utgave av Ditt Bryllup...

Da tilkommer selvfølgelig selve bildene, men det inkludere iallefall selve fotografering, planlegging og sånt... Det koster jo litt det også....

Skrevet

Cluet er at man må kjøpe bildene med ramme/album. Rammer/album som koster mye! Så det blir fort svinedyrt. Forstørring er også kostbart, så alt i alt...ikke verdt det.

Gjest Chrissy82
Skrevet

jeg har nemlig fått et mail om å få gratis fotografering.. Noen andre som har fått det???

betyr det at vi må betale noe da?

Skrevet
jeg har nemlig fått et mail om å få gratis fotografering.. Noen andre som har fått det???

betyr det at vi må betale noe da?

Selve fotograferingen er gratis, men prøvetime, bildene, album, cd'er o.l. er skit dyrt. Tror noen snakket om et par tusen kroner kun for cd'en.

Skrevet (endret)

Det er mange som har brent seg på å fotografere seg et sted hvor det er gratis/billig med selve fotograferingen. Disse lave prisene tjener fotografene som regel igjen på forstørrelsene/albumene som er svindyre. Veninner av meg har ikke et eneste brudebilde på veggen. Det ble rett og slett for dyrt. Ei annen kjøpte et 10x20-bilde m/ramme (ikke Fame). Det kostet mangfoldige tusen...

Man får ofte med prøvebilder på CD. Ikke tro at disse kan forstørres på print, disse er nemlig så dårlige at man knapt kan se hvem som er på bildet.

Før du bestiller fotograf, bestem hvor mange forstørrelser, albumer og takkekort du kommer til å bestille. Sammenlign deretter priser hvor du regner med både fotograferingen og etterbestillingene. Først da kan du se hvem som virkelig er billigst og best. Undersøk også pris på å få høyoppløselige bilder på CD (dette må ikke blandes med prøvebilder på CD, som ofte følger med gratis). Hvis du har bildene på CD, kan du bestille forstørrelser, takkekort, fotobok osv på hvilken som helst fotolab til en mye mye hyggeligere pris! Men altså kun hvis du har fått høyoppløselige bilder på CD.

Konklusjon: Ikke velg Fame med mindre du elsker stilen deres, og har mye penger å bruke på forstørrelser osv. Ikke velg de fordi de er billig, ihvertfall. For det er de ikke.

Selve fotograferingen er gratis, men prøvetime, bildene, album, cd'er o.l. er skit dyrt. Tror noen snakket om et par tusen kroner kun for cd'en.

Et par tusen for høyoppløselige bilder på CD er jo kjempebillig. Det kan da umulig stemme. Da ville jo ingen bestilt forstørrelser via Fame i ettertid?

Endret av Jade
Skrevet (endret)

Mener noen her spurte om pris på alle bildene på cd med fulle rettigheter hos Fame og det var nærmere 20K!

De hadde ikke tatt bilder der enda...heldigvis kan en vel si. ;)

Endret av Saeria
Skrevet

Vi benyttet oss av denne gratisfotograferingen med familiebilder.

Greit nok at det var gratis ja, men vi batalte kjempemye for bildet vi har på veggen. Ikke er det spesielt stort heller. Vi velger ike Fame til å ta bryllupsbildene. ! Sjekket prisene litt med tanke på bryllup, og mener det var over 15 000.-for å få bildene på høyoppløselig CD.

Gjest Gjest
Skrevet

FAME er kjedelig spør du meg.. Helt hvit bakgrunn? Nei.. Prøv å få tak i en som kan fotografere dere ute.. Blir så flotte bilder.. I et gammelt tre skur, ute på en blomster eng, ved et fjøs, i en bakgate i byen, eller ved en fabrikk. Det er så utrolig mye kulisser ute. I tillegg er FAME dyr, og som andre sier her, så må du kjøpe bildene du skal ha ebteb med album eller med ramme. Og jeg tror de kaster slike gratis timer etter folk. Det er noe de tjener stort på vil jeg tro.. Bare lokke mat, så bit ikke på.. ;) Lykke til.

Skrevet

Jeg syns Fame tar fantastiske bilder.

Har fortsatt til gode å se bilder som har vært bedre enn de som er tatt hos Fame. Spør du meg, er det verdt pengene.

Skrevet
Et par tusen for høyoppløselige bilder på CD er jo kjempebillig. Det kan da umulig stemme. Da ville jo ingen bestilt forstørrelser via Fame i ettertid?

Cd'en uten rettigheten tenkte jeg på, som nevnt lengre ned, den med rettigheter er nok langt dyrere.

Skrevet

Hvorfor skal man egentlig kjøpe en CD uten rettigheter når man uansett får tilgang til bildene på Fames internettside?

Skrevet
Hvorfor skal man egentlig kjøpe en CD uten rettigheter når man uansett får tilgang til bildene på Fames internettside?

Kanskje Fame har en veldig dyr leverandør av tom-CDer :P Jeg trodde uansett at prøvebildene var gratis, jeg. Man kan jo ikke bruke dem til noe annet enn å bestemme seg for hvilken man vil forstørre uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...